Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 4811 ggr
[Spanaren]
0

Påverkar vädret oss?

Jag kapade en tråd som Signemo hade skrivit så jag flyttar över mitt tänk hit.

Jag är hemskt väderkänslig plus att det finns andra skavanker.

Har läst en bok om hur våra kroppsvätskor påverkas av bland annat våra olika planeters dragningskrafter.

Känner ni av lågtryck, blåst, kyla och värme?

[Spanaren]
0
[Spanaren]
0

Här hittade jag en karta om hur vädret kan påverka oss

http://www.foi.se/FOI/Templates/NewsPage____7546.aspx

/kram Spanaren

[Spanaren]
0

En månlänk om hur månen påverkar våra kroppsvätskor

http://www.witchcottage.se/28775870

/kram Spanaren

Elpida
0

När det är fuktigt i luften får jag värk i lederna och när det ska komma snö fryser jag ända in i benmärgen.

Behöver jag säga att det varit en frusen vinter?..

Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Spanaren]
0

Blåst känner jag av genom värk i mina knän och några dagar före. Har gjort så sedan allt det jag minns Flört

Lågtryck påverkar mig mycket genom att värka på mer än vanligt.

/kram Spanaren

zabelle
0

Brukar få migrän ett dygn innan oväder är på gång. Även min son känner av oväder innan det bryter ut.

Zabelle   

[Jeremina]
0

Jag känner inte av sådant direkt om jag är inomhus *tror jag*men jag är känslig när jag väl kommer ut. Min man fick förr ont i huvudet innan det skulle bli åskväder men inte nu på senare tid.

När jag kommer ut däremot så tål jag ingen blåst alls t ex eller att jag blir blöt och kall för då får jag ont i flera dagar!

Tuva-Lena
0

Jag tror att vädret påverkar oss i den utsträckningen att har vi redan en åkomma i kroppen, eller obalans, så blir vi känsliga. Jag tror inte att vädret påverkar oss i annat fall, annat än möjligtvis att vi kan bli deppiga av att regnar i sträck under 14 dagar, eller som nu; är sträng kyla under två månader. Då skulle det alltså vara vårt sinnestillstånd som i sin tur kan göra att vi får huvudvärk, spänd nacke, ryggont o s v..

Det finns nåt som kallas "det hermetiska axiomet" som säger: Som ovan, så även under.." Det betyder att vi ingår i ett större sammanhang i universum, och under årmiljonernas utveckling tror jag inte att vi skulle vara dem som inte tål väder och vind, eftersom vi har levt här så länge - och dessutom ingår i denna enorma väv av liv som vårt universum utgör. Inget som existerar i uiversum är "allergisk",  eller naturligt känslig mot dess naturkrafter. Dom som reagerar på väder och vind, måne, sol har alltså redan en obalans, som jag ser det.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

#8 Då har jag en obalans när det gäller måne, eller? Men det är bara det att jag mår bra under fullmåne, inte sämre så då är det väl bra Tuvan?

Tuva-Lena
0

#9 Nä Jeremina, mår du bra av månen så är du i balans med månen. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

Härligt att höra min lilla goa Tuva Glad Jag måste få vara Mångalen!

[Spanaren]
0

Visst är det härligt att var och en av oss får tycka och tänka som vi själva vill i alla olika frågor som intresserar oss Flört

Vi behöver inte slå in våra tankar i andras huvuden för att få rätt Skrattande

/kram Spanaren

MaMaMade
0

Väder omslag (från bra till sämre) brukar ge värk i lederna men i vinter har det varit ovanligt bra. Kanske för att det inte hoppat så mkt fram o tillbaka.

Före åska brukar jag få huvudvärk.

Vid fullmåne tycker jag mig bli lite mer orolig o okoncentrerad.

shigne
0

Tycker det verkar helt logiskt att vi påverkas av väder och vind… Många gånger kanske vi inte tänker på det, det är iallafall en del av livet och har alltid funnits där. Ett självklart inslag i vårat liv!  Som med så mycket annat är en del känsligare än andra…

Naturens makter är enorma, och för min del så vet jag alldeles för lite om vad som händer i universum och i min kropp för att jag ska ha den insikten om just VAD det är som påverkar mej.

Idag är det halvmåne och söndagen den 28 februari är det full måne, då vet jag att jag kommer att må bättre under den här veckan, på så vis påverkas min kropp, mitt sinne.

Men jag går inte och tittar i almanackan, det skulle styra mej för mycket mentalt.

Mitt motto är: Lev och låt leva! och Njut av allt pos. som finns omkring dej!

majlar
0

Ett bra lästips som jag köpte själv när jag funderade över varför jag mådde sämre  i vissa vädersituationer. Boken heter

Hur vädret påverkar din hälsa. Skriven av Manfred Kaiser.

Finns säkert på att låna på biblioteket.

kramGlad

[Spanaren]
0

#15 Det är den som jag läste i Majlar och bra att du tipsar om den. Tack Tungan ute 

#14 Håller fullständigt med dig i din tankegång Skrattande

/kram Spanaren

chik
0

Ebb.

Flod.

Ja vädret på verkar oss på olika sätt.

jag blir glad när vädret är fint o lite nedstämd när det är mulet…

Men har inget kroppsligt o det är jag bara så glad för.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Spanaren]
0

#17 Precis som ebb och flod styrs våra kroppsvätskor och tänk så mycket vatten som vår kropp består av Cool

/kram Spanaren