Våra tips!
Hittade en liten tipsbok i min bokhylla och tänkte ge er några små tips ur den boken 
Bidra gärna med att berätta om era små och fina tips!
/kram Spanaren
Släng inte bort bananskalen. De blir ett utmärkt gödningsmedel för rosorna. Klipp skalen i bitar och blanda ner i jorden runt buskarna.
Om du bara behöver lite citronsaft kan du sticka ned en gaffel i ena änden av citronen och krama ut så mycket du vill ha. Lägg sedan tillbaka citronen i kylskåpet och den är nästan som ny.
När man ska använda hel sparris på burk bör man öppna den i botten. Då skadas inte de ömtåliga sparrisknopparna.
Om ett recept anger en viss mängd torkade kryddor kan de ersättas av tredubbla mängden färska.
Gör fräscht vitlökssalt så här:
Strö salt på en skärbräda. Hacka eller mosa en vitlöksklyfta i saltet. Saltet suger upp vitlökssaften och minskar dessutom vitlökslukten.
Kör rosmarin genom pepparkvarnen, så blir den inte så stickig.
Te kan du smaksätta genom att lägga små bitar av tunt, torkat apelsinskal i tekannan eller söta med sockerbitar som har doppats i apelsinjuice.
Vill du ha mildare smak på löken?
Skär den i skivor, dela i lökringar och låt dem ligga i vatten en timme. Blir gott till sallader!
Vilka bra tips, tack för det!
Smaksatt socker/salt. Stöt ihop t ex pepparmynta o socker i en mortel. Gott i efterrätter som fruktsallad, smakar ypperligt till färsk ananas! Med limeskal är det godis till jordgubbar.
Gör likadant med salt o använd t ex salvia till potatisrätter, rosmarin till fläsk el lamm…efter huvud o smak. Jag använder ett lite grövre o hårdare havssalt för att det inte ska bli puder av det hela.
#10 Tack för jättefina tips
/kram Spanaren

Det där med citronen var ju himla bra!
Ska grunna om jag möjligtvis har ngt att bidra med…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tack för jättebra tips Spanaren och MaMa
Det här får jag skriva ut. Tack för alla tips.
Var rädda om varandra
Tack spanaren för tipsen..kul..detta med bananskalen ska jag göra för rosorna.
Kram Jile

Tack och kul att ni gillar tipsen
och tänk vad alla våra rosor ska må gott i sommar, eller hur Jile 
Jaaa lika glada som dom i mitt inlägg….kanske växer bananer på dem med :-)))
# 17 
Vilka suveräna tips Spanis och det med citronen var bra för mig nu när jag dricker citronvatten som komplement till "Spanska Flugan" nu när jag har haft lite blåskatarr.
Fortsätter några dagar med citronvatten och ska då göra som du tipsade om!!
Kramisar