Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthomeopati
Läst 6349 ggr
[Jeremina]
5

Egen medicinering

Jag har idag börjat medicinera mig själv då jag har en blåskatarr som det känns och då äter jag "Spanska Flugan" som heter Cantharis i form av homeopatmedicin.

Tabletter i potens D-30 och 2 tabletter 3 ggr/dag samt att jag dricker citronvatten.

Cantharis har hjälpt många som haft urinvägsinfektion.

chik
0

Jeremina..Förlåt!!Men när jag läste -Spanska Flugan. Så fick jag äna en syn.-Medicinman o du tuggand på döa flugor…Förlåt…

Hoppas att detta hjälper dig..O vi får väl höra.Du rapporterar väl???

En liten tanke bara!!Du är väl på din vakt så det inte går upp i njurarna på dig???Bara en tanke.

Lena busig i dag-Nu.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Tuva-Lena
0

Spanska flugan, menar du att det är en fluga som ingår i medicinen, eller..? Foten i munnen Hoppas i alla fall att katarren släpper, men det tror jag till 100% - du är ju så duktig på sånt här! Glad En riktig tillgång ha vi fått genom dig Jeremina! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Hihi chik…det är en fluga och den heter Spanska Flugan alldeles säkert. Men gjord i tablettform med mjölksocker….inget att be om förlåtelse för. Det är bra att du är busig! Jag har stenkoll men tack för omtanken Flört

#2 Det är en grön fluga, som en skalbagge ser den ut,mycket vacker men som under 1700-1800-talet användes för att förgifta folk men nu när den används i homeopatisk form botar den det som den förut åstadkom. Du vet lika botar lika.

Spanska flugan ansågs vara ett afrodikium förr. I homeopatisk form botar den alla brännande åkommor och jag har flera sådana så ikväll känns flera saker bättre redan.

Cantharis som den heter är bra för blåskatarr och urinvägsinfektioner, blåsor och brännskador. Om du är en person som är törstig ofta men ändå har svårt att dricka så är medlet mycket bra. Kan ockås hjälpa vid utspänd mage och uppblåsthet.

Vid psykiska besvär som för stark sexualdrift, vredesutbrott, svår ångest.

Jag tror att det ska gå över och jag har några i omgivningen som provat den och alla har blivit bra utan antibiotika.

Tack för att du uppskattar det jag gör…..kram Flört

Tuva-Lena
0

Ja det är ju så fascinerande! Förvånad Du förstår jag har inte varit i kontakt med homeopati tidiagre och aldrig förstått tankegången, därför är jag så glad över att jag får lära mig av dig! ( En vacker liten insekt i alla fall..) KyssGlad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

Den är otroligt vacker men tyvärr utrotningshotad och det är vad den där boken på bilden handlar om Glad

[Jeremina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den andra dagen med Spanska Flugan "Cantharis" och det är lite bättre men det som jag inte räknat med är att jag har mindre problem med min sjukdom Dercum som just ger brännande smärta och värk Glad och det är underbart så jag hoppas det håller i sig!

[Jeremina]
0

Kan tala om att nu känner jag ingenting sedan igår mitt på dagen..och jag har mindre ont i "fläsket" den brännande värken är nästan borta.

Jag kommer att äta ur hela burken nu Cool

chik
0

Kan bara säga Grattis…Det är så här livet skall fungera..Man skall kunna bli av med sina krämpor.

Bra Jobbat Jeremina…

Lena.P är jag i verkliga livet.

JILE
0

Tummen upp, och vad glad jag blev när jag hörde att du hjälpt Tuva-Lena med eksemen. Fantastiskt….Glad

kram Jile

MaMaMade
0

Jag har också svårt att förstå homeopatins grunder men säger som med det mesta; det finns mkt mellan himmel o jord som vi inte har den blekaste aning om. Kan man överdosera homeopatiska medel? O vad kan hända då?

Decrum verkar inte så kul efter vad jag har läst mig till, hoppas att du får fortsätta att må bra!

[Jeremina]
0

#9 Det tycker jag med att det är såå kul att hjälpa! Kram!

#10 Du skulle bli lös i magen om du åt för mycket homeopatmedel och inget annat händer!

Jag är bättre och äter inga värktabletter just nu men idag har jag lite brännande smärta men det tillhör ju Dercum och jag tror inte att homeopatmedicinen kan bota sjukdomen, bara lindra!

Men det är ju bättre i alla fall och inga elaka baciller i kisset Tungan ute