Motionsform
Den här frågan har säkert dykt upp förut, men orkar inte leta ;-)
Vilken motionsform gillar ni bäst? Och vad ger det er?
Är det cykla, promenera, jogga osv..
Jag gillar bäst att cykla, för det är en härlig känsla och det känns i ben o rumpa, men tycker det är trevligt o promenera, då jag har hund oxå :-)
Jag går helst, vår, sommar, höst. Vintertid går jag i ide/tränar hos sjukgymnasten om jag har råd (styrka o löpband). Det blir mkt skogen, särskilt i bärtider.
Har aldrig fått till ngn skön sittställning på cykel, nacken konstrar o högerknät som låser sig jämt o ständigt. Balansen är lite si o så emellanåt så cykla…nää. Ro är roligt men lite för jobbigt uppströms för mig men jag brukar ta en bit på tillbakavägen ibland.
Jag och gubben med hund går så gott som varje dag mellan 1-2 timmar och det gör att vi håller vikten och min mans diabetes håller sig i schack! För att inte tala om bra värden och bra blodtryck och det är skönt!

Stavgång är min grej…helst bredvid vatten & skog 
Jag bor nära Göta kanal = perfekt
Jag rör mig så lite som möjligt
/Maria
Jag promenerar…så mycket som möjligt…och cyklar…
Jag gillar nog bäst o simma för då tränas alla muskler. Men nu blir det mer promenader o stavgång sen jag skaffade hund. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Yoga förstås!
Men jag går med hunden också flera kilometer per dag - det kan jag inte vara utan. Skogen + hunden ger både motion och upplevelse samtidigt.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
# 6
Ann…du glömmer alltid dansen…
Va duktiga ni är som motionerar 
Det är Du med, Soffe…
#10 Ja Tack 
Cykla o promenera
Godkväll Soffe, ja just nu är det ju skidor. man märker ju hur det tar på skinkor mm.
Sedan är det ju promenader….cykla på min orbitrek har inte blivit mkt. Min sambo vill slänga ut den, men jag säger varje ggn nääää ja ska börja träna på den.

Sommartid går jag - massor. Älskar långa promenader i skogen.
. Nu har jag även startat upp en Zumba-grupp vilket innebär dans-aerobic till latinomusik. Vi dansar salsa, merengue, samba, reggeaton och det är hur kul som helst
.
Pilates kör jag några gånger i veckan, det är det enda som håller ryggen smidig och minskar värken - super duper bra!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag och hunden prommenerar en hel del. Jag går till och från mitt arbete morgon, lunch och kväll.
När jag får tillfälle utövar jag ett annat bra motionssätt och det är dans.
poweryoga och styrketräning och snabba promenader. Lite mixat sådär, som jag känner för det.
Jag är glad. Är du?
Jag älskar att gå, men under det senasta året har jag haft problem med hallux valgus på bägge fötterna, som gör att jag får så börb*** ont när jag går!
Vattengympa är en motionsform som passar mig jättebra. Särskillt gillar jag arombastun efteråt. Många gånger har jag inte lust eller ork att gå på vattengympan, men arombastun lockar och jag kan inte låta bli att åka till badhuset och vara med på vattengympan, bara för att få vara med på arombastun.
Jag går till gymmet också någon gång i veckan. Inte för att jag är särskillt förtjust i det, men för att min kropp behöver det.