Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettalternativmedicin-djur
Läst 2240 ggr
[Jeremina]
0

Visste ni?

I förrgår såg jag på Animal Planet att veterinärer i Arizona använder flytande honung direkt på öppna djupa sår som djuren har.

Det byter bandage och honung varje dag tills det har läkt! Mycket intressant Glad

Tuva-Lena
0

Nej det visste ja inte, men det låter logiskt. Honung innehåller väl en massa nyttigheter som är bra för immunförsvaret..? Undrar om det inte innheåller nåt ämne som är bakteriedödande också… Har nog läst det någonstans..

Honung var en av dom saker jag testade på eksemen innan jag fick ditt supermedel - men det blev så kladdigt. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

Honungen är antiseptisk även utvärtes men det jag vetat tidigare handlade mera om invärtes.

Själv har jag tagit ett medel som visat sig vara ett medel som fungerar på mig när jag är orolig och drar på mig vätska nämligen: Natrium MurSkrattande

Soffe
0

Det va intressant. Ja det sägs ju mkt om honungen. Jag tycker den är god att ha i te eller som marinad till kött :-) Den sägs ju även va lenande för halsen när man är förkyld.

[Jeremina]
0

#3 Honung är så gott i just matlagning och i teer tycker jag med Soffe! Och när jag är förkyld "vilket jag sällan är" *peppar peppar*

så lindrar mycket riktigt honung!!

Soffe
0

#4 Klok du är som håller med mig Skrattande

[Jeremina]
0

#5 Visst är jag och du som är så ung *hihi* du vet vad jag menar! Hur kan du veta så mycket? Kramar Kyss

Soffe
0

#6 Jag lär mig det jag har intresse av och kanske av ointresse oxå *S*

majlar
0

Man kan även ha honung på torra läppar. Fast det är fasligt gott och svårt att låta bli att slicka bort. Därför är det bra att ha på, på kvällenGlad

Tuva-Lena
0

Någon som vet hur honung påverkar tänderna? jag är ju rädd för allt sött som tandtrollen gillar ni vet.. Tyst Men i te brukar jag också ha honung, hur gott som helst till mitt hemmagjorda pepparmyntste. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

JILE
0

#2 Ja detta med att dra på sig vätska, jag märker på att det blir ibland djupa märken efter strumpkanterna.

Det hjälper med nat. mur då Jeremina?

kram Jile

Pagan
0

Jag har läst en artikel här på sajten om honung och dess egenskaper just som sårbehandlare. Det är jag ganska säker på, måste leta.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

gummimamma
0

Visste ni att honung även är bra att smeta in hela kroppen vid bastubad? Honung innehåller hudskyddande och terapeutiska enzymer, växtsyror och muskelstimulerande ämnen. Den är även bra att använda vid massage av ömmande muskler. Blandar man i lite vetekli, så får man en peeling som gör underverk!

När man ska använda honung vid bastubad, sitter man först en stund i bastun så man börjar svettas. Sedan smetar man in sig med honungen, och fortsätter sitta i värmen en stund så honungen får verka. Ta inte honung under fötterna, då det kan orsaka halkrisk! Efteråt duschar man av sig honungen, och känner hur mjuk och skön huden känns.

Cristine
0

Honung är ett gammalt botemedel i sydligare länder och används på sjukhus på sår som inte vill läka.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.