Nagelvård!
Det blev så att jag skrev i tråd på LK om detta då Gunilla startat en tråd där och nu lägger jag in det jag skrivit där även här. För jag hade börjat att förbereda detta i går kväll att lägga in här idag!
Jag har en enorm hår och nagelväxt men jag filar ner mina naglar när de blir för långa. För ett antal år sedan polerade jag och filade dem till perfektion, hade det som hobby. Målade om dem varannan dag men nu har jag vuxit ifrån det och vem ska se dem ute i skogen där jag bor nu *fniss*
Däremot använder jag alltid polerare 1gång/vecka och filar just för att de inte ska skiva sig och spricka.
Före:
Om ni inte har sett en polerare så ser den ut såhär. Hoppas ni kan se bilden men titta inte på allt skräp på tangentbordet 
Den består av en sida med en mörkare grå som man ruggar upp mitt uppe på nagel någon halv minut och sedan går man över till den vita delen och kör över nageln.
Jeremina!
*Medarbetare på Alternativ Behandlingar.ifokus*
Vänd på den och den sidan är glatt! Polera då med den på nageln så ser ni att nageln till slut glänser och den sidan kan du använda varje dag medans den med två färger där du ruggar upp bara bör användas 1 gång/vecka.
Jeremina!
"Livet är härligt att leva" 
Sedan har jag en fil som man filar längden med men använd efter den även alla steg på poleraren även där! Det är ett mycket bra sätt att få nageln att hålla och att inte få ända ner till köttet och få ont.
Alltså inte bara skönhet och flärd utan även lite alternativ behandling!
Lycka till! 
Jeremina!

Har du ngt bra tips till mig då, söta Jeremina?
Denna vintern vet jag inte vad som tagit åt mina naglar. De skivar sig långt, långt ner och är jättesköra. Ringfingernageln på höger hand är dessutom sprucken på längden. Jag har köpt tabletter med silica och b-vitamin som jag knaprat i 3-4 veckor och det börjar kanske blir något bättre… Jag försöker smörja mina händer så ofta som möjligt eftersom jag är en "torris" =)
Vet att det finns nagelbandsolja som man ska smörja in och sedan gnugga naglarna mot varandra…?
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Det fina med poleraren är att du tar bort allt fett så lacket kan fastna. Så sitter det längre och ska inte flagna. Man gör på samma sätt som billackerarna gör och min man som är mekaniker, tekniker hjälpte mig faktsikt i början 
Kom bara ihåg att rugga försiktigt när du är ovan för annars kan du gå för långt ner och då får du ont men när du sedan tar de andra stegen och sist den glatta ytan så blir det skönt.
Den som ruggar öppnar porerna och den glatta stänger. Om du inte stänger med den glatta och målar naglarna om de då är röda som mina är nu skulle färgen sitta kvar även när du tog bort det med remover. Bara det att de skulle bli gula 
En varning: använd aldrig Aceton vare sig med eller utan olja för det torkar ut och med olja i så hindrar den lacken att fastna.
Annvänd alltid Nagellacksremover som finns många att välja mellan med olika prisklasser!
En sak till efteråt och bara efteråt använder jag nagelbandsolja inte före men jag vet att en del gör det men då måste du ju ta bort det fettet med. Alltså bättre att göra det efteråt!

Jeremina!
#5 Jag blir generad 
Jag kopierade just det jag svarade Hoppfull på LK så du kanske kan få svar där då?
Kram på dig 
Har en likadan polerare och håller med dej,den är jättebra!Brukar använda sk "fransk manikyr"på naglarna så håller dom oxå bättre och hinner växa till sej.
Det blir ju flera lager lack då,först lätt färgat underlack i två lager sen det vita på tipparna och slutligen ett ljust överlack på det.För de ska torka fortare tar jag ofärgat sk snabblack överst.Allt det här tar en stund,bra vid tv´n hihi,men ist håller det nästan 14 dagar.
#8 Och snyggt blir det 

Oj, mina naglar brukar skiva sig. Ska nog testa en polerare!
#10 Gör det för det är kanonbra!