Skön kroppslotion
Rose Balm
Ros Kroppslotion
Intensivt vårdande och skyddande för känslig hud, passar även för barn. Ger en lätt värmande känsla.
Ingredienser: vatten, extrakt av rosens kronblad, nyponextrakt, mandelolja, alkohol, veg. glycerin, kvittenkärnextrakt, sheasmör, morotsextrakt, jojobaolja, ceteary alkohol, bivax, rosenvax, eterisk olja av ros, eteriska oljor, popolis, lecithin, xanthan
Åh det va värst va många ingredienser det var, men "rose balm" låter ju lite lyxigt också. 
Jag använder destillerat vaten när jag gör lotion, för att inga bakterier/svampsporer skall finnas och kan föröka sig och förstöra lotion:en. Sedan använder jag mandelolja, aprokoskärnolja, tistelolja och aloe vera. Ylang ylang eller lavendel eller ros bouquet som doftämne - etrisk olja alltså. Det är jätteroligt att göra egna hudvårdsprodukter - det borde alla testa! Dessutom vet man vad som ingår.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Efter att ha läst något inlägg här så gjorde jag egen ansiktsolja av bara olivolja och ylang-ylang, det gjorde susen för min hud som har en tendens att vara både fet och torr samtidigt.
Har en morotsolja hemma och den ger ju fin färg å så där, däremot tycker jag bara att det lägger sig som en fet hinna på huden - någon som vet varför?
Fler tips!!! Det är super för oss som är nybörjare =).
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
puttar upp den här tråden eftersom det vore intressant att få mer tips