Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettnaturlig-hudvård
Läst 1171 ggr
[Spanaren]
0

Skön kroppslotion

Rose Balm

Ros Kroppslotion

Intensivt vårdande och skyddande för känslig hud, passar även för barn. Ger en lätt värmande känsla.

Ingredienser: vatten, extrakt av rosens kronblad, nyponextrakt, mandelolja, alkohol, veg. glycerin, kvittenkärnextrakt, sheasmör, morotsextrakt, jojobaolja, ceteary alkohol, bivax, rosenvax, eterisk olja av ros, eteriska oljor, popolis, lecithin, xanthan

Tuva-Lena
0

Åh det va värst va många ingredienser det var, men "rose balm" låter ju lite lyxigt också. Kyss

Jag använder destillerat vaten när jag gör lotion, för att inga bakterier/svampsporer skall finnas och kan föröka sig och förstöra lotion:en. Sedan använder jag mandelolja, aprokoskärnolja, tistelolja och aloe vera. Ylang ylang eller lavendel eller ros bouquet som doftämne - etrisk olja alltså. Det är jätteroligt att göra egna hudvårdsprodukter - det borde alla testa! Dessutom vet man vad som ingår.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Elpida
0

Efter att ha läst något inlägg här så gjorde jag egen ansiktsolja av bara olivolja och ylang-ylang, det gjorde susen för min hud som har en tendens att vara både fet och torr samtidigt.

Har en morotsolja hemma och den ger ju fin färg å så där, däremot tycker jag bara att det lägger sig som en fet hinna på huden - någon som vet varför?

Fler tips!!! Det är super för oss som är nybörjare =).

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Mysan59
0

puttar upp den här tråden eftersom det vore intressant att få mer tips Glad