Skickar healing
Det är många som känner sig krassliga.
Därför skickar jag healing till de som vill ta emot.
Klockan 10.45 idag i 5 minuter.
Stanna upp, sätt dig ner och kän efter när healingen kommer till dig.
En undran; kan man skicka energier så de når fram även om mottagaren inte vet om det? Här samlas vi alltid men går det att spontanskicka healing om man har lust att stötta ngn som har det lite jobbigt?
#1 Det går, men själv skickar jag aldrig om inte mottagaren lovat mig.
Åh nej! Detta missade jag… 
#4 Det gäller att hålla ögonen öppna hela tiden 
Va omtänksamt av dg Gunilla! Kram till dig! 
#6 Japp, vet du hur man gör Pagan..?
Jag gjorde faktiskt reiki på mig själv en gång när jag hade tandvärk och plånboken gapade tom. Det funkade och tandvärken höll sig borta i månader! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ja jag gav mig reiki nu en stund när jag vilade och så somnade jag igen. Gör detta varje ggn så visst funkar det. Ser flammande färger framför ögonen och sedan så somnar jag…om en liten stund.
Reiki? På sig själv…?
Nån som vill tipsa hur man gör?
#8 Jag känner mest ett pirr i händerna, men det är en skön känsla. 
#9 Tänk dig att det är universum som ger dig energi att hela det du vill "bota". Sträck upp dina händer mot taket en stund och "ta emot" energin. Tänk dig energin som en ljusstråle som träffar dina händer. Sitt så en stund tills du känner att energin går ner i dina armar. SEdan lägger du händerna på det ställe du vill reika. Tänk dig då också att "ljuset" går från dina händer och in genom huden och läker det som är ont. Det lägger sig som ett hölje på det onda - ungefär så kort beskrivet.
Lycka till Mysan!
#10 Tack så mycket! Låter jätteintressant! 
Pagan: Nu får vi öva oss 
Ja jag säger namn (mitt eget namn då jag healar mig själv) och var jag bor + datum och år och tid när healing till mig själv ska börja. Sedan tiden när det ska sluta. Sedan lägger jag mig och mottager healingen som startar efter någon sekund. Sedan slocknar jag….
Jag säger: Jag ber universum, ärkeänglarna, änglarna och guiderna om assistans under min healing av XX i Tex korsgatan i Huddinge, jag ber om det högsta bästa för henne och kosmiska ljuset för beskydd, jag ber om healing fro.m 2010-03-11 kl:10.00-2010-03-10 Kl:11:00 ex. Sedan säger jag ju mina symboler mm men det kanske går ändå.
#13 Sedan slocknar du?!
Ha ha, blev det för mycket av det goda Jile? Vaknar upp o säger: nä jag minns ingenting.. 
Jag har ju bara gått reiki 1 så jag kom aldrig så långt att jag skulle tänka exakta tider o s v.. men det funkade bra ändå. Skulle vilja gå fler kurser och lära mig mer, men både ischias, nacke och tandvärk har försvunnit när jag gjort på mig själv. Då satt jag ca 10 min.
En häftig känsla är det i alla fall.
#14 ja det verkar så, idag låg jag på sängen medans dotter satt vid datan, sa tiden och allt och tänkte att nu kommer jag nog inte somna för jag var inget trött. Vaknar till strax efter och då hade jag somnat igen…det är väl all städning efter alla som strör omkring sig som gör en trött…universum som ger mig en ordentlig omgång energier så jag ska orka.
Det är väl aldrig så att du passar på att städa universum också då du ligger där? Jag vet hur det är. Enda stunden på dagen kanske som du kan slappna av - då slocknar du förstås! Jag har ett litet knep: jag sitter alltid upp när jag reikar mig själv..
När jag skall länka brukar jag ligga ibland, men det är inge vidare, jag somnar på stört. 

God kväll!
Tack för intressanta tips Tuva-Lena och JILE
Ha..ha ja man vet aldrig om man städat där med. börjar undra när man är så trött.
Ja jag gjorde så förut, men nu tycker jag det inte gör ngt när jag healar mig själv. Ska börja att testa med att lägga kristaller på mina chakran få se om ngt händer. Kanske inte kan röra mig efter sedan…
Go'kväller Toyan! Ja testa du, men passa så att du inte somnar du också! 
#18 Aha kristaller, blir effekten bättre då? Förresten, kan man överarbeta nånting med healing..? Eller blir dosen alltid "den rätta"?
#19 Tror det….är inte så insatt. Tror inte att det går att överarbeta. Man får det man behöver.
Låter helt underbart detta JILE och Tuvan… Måste prova nån gång, fast jag kan tänka mig att jag också somnar…
iaf om jag ligger ner, så jag provar nog att sitta…
Tack igen båda två!
…eller så somnar man. 

Du på häxkursen jag går så får vi lära oss att använda färger för att skicka healing också. Rött t ex är en färg som ger styrka eller tillför mer energi - ganska logiskt, eller hur? Skall läsa på mer och berätta lite..
Nu skall jag koka mig en kopp kaffe för att avsluta dagen med - upp o nervända världen, men det funkar på mig. 
#22 Skulle vara jätteintressant att få höra mer. Sov gott sen 
Tack Mysan! Sov gott du med!

Å Tuvan. Nu påminner du mig om kursen. Den skulle kommit 25feb, men det har blivit förhinder av olika slag. Hoppas varje dag att den ska ligga i brevlådan. Det riktigt spritter i mig av iver, VILL HA DEN NUUUUU BUHUU
(kunde inte låta bli att rimma lite)
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#25 Är det Nattskogstemplets Pagan? Jag börjar också undra var min lärare är. Har skickat in svar som jag gärna vill få feed back på, men än så länge hör jag ingenting.
Men du, jag kan skicka mitt första brev till dig om du vill? Då kan du returnera det när du fått ditt!
Skicka ett pm med din adrss så har du första kursbrevet i början av veckan. Eller är det andra el tredje går det lika bra.. 

Tack för erbjudandet Tuvan. Jag hoppas kursens 1:a del ligger i brevlådan på måndag (samma kurs som du YES!) Hon har haft lite bekymmer med div. leveranser tydligen. Fick första delen via mail men den är inte riktigt komplett så jag bara längtar efter det "riktiga" Har ju väntat sedan december, så det är ju ett tag.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Oj har du väntat så länge?! Ja hon har ju flyttat nu i vinter så det kan vara det som har försenat allting. Men hör bara av dig om du vill ha det kompletta brevet! 
#29 Vem kan väl motstå dom spirorna..?