huskur mot slem?
Finns det någon som har en superkur mot slem i hals & lungor?
Jag har använt slemlösande bisolvon sen i fredags eftermiddag, men det hjälper inte. Känner mig för övrigt inte sjuk, men andningen är tung m allt slem och jag känner mig konstant snurrig/vinglig pga det. Får inte upp skiten när jag hostar :(
Det är möjligtvis inte så att du har astma? Då kan man ha mycket slem och gegg i luftvägarna.

noop har aldrig haft astma tidigare & har det inte heller i familjen.
#2 Jag tyckte bara att det lät på samma sätt som det började för mig för ett år sedan.

#3 säg inte så! Astma slipper jag gärna om man säger så :P
#4 Jag ville inte skrämmas. Det kommer säkert in någon här och ger dig lite tips.
Ett som jag vet är att det inte är så bra att dricka mjölk om man är slemmig i luftvägarna.
(Vid hosta)- Lakritsinfusion
Lägg 25 g lakritsrot, 1 rågad tsk linfrö, 110 g russin och 2 liter vatten i en kastrull och koka upp. Låt puttra tills ungefär hälften av vattnet återstår. Tillsätt 110 g farinsocker och 1 msk vitvinsvinäger och rör sedan noga. Drick 2,5 dl före sänggående.
(Mollys hälsoblogg.se)
Jag använder Lakritsrot, men använder bla Ingefära istället för ovan recept.(.finns massor på nätet..om du söker på ordet "Lakritsrot"-använd det som passar dig)
..nu är det ju snö-å mina egna förråd börjar sina..möjligtvis om man kan få tag på droppar på apoteket.
Man kan också skicka efter på nätet-hjälper tom på min Astma (o då har jag svår sådan)
Det finns ju "Nyköping"..om inte annat..
(Bör ej intas i för stora mängder!) 

Beskrivning:
Anses ha följande egenskaper:
Anses vara slemlösande, lindrande, laxerande, hostdämpande, antibakteriell samt motverka virus."
http://borgebykryddgard.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=45
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen