Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1038 ggr
shigne
0

Dagens pratbubbla 29/3

Go´morron! Här snöar det lite, lite…bara nån minusgrad!

Enligt bondepraktikan idag; Solsken idag och det blir ett välsignat bärår.

Önskar alla en helt underbar dag!!

[GunillaF]
0

God morgon!

Här är det mulet och grått så det blir dåligt med bär i år då!Flört

Ha en bra "Blåmåndag" som den här dagen i Påskveckan heter.

tilja65
0

Godmorgon på er!

Ingen sol här heller, just nu regnar det. Får hoppas att solen tittar fram lite idag så att bären växer till sig ordentligt Flört

Jag sitter och jobbar och blir väl sittandes ett par timmar till, sedan hade jag tänkt mig en promenad om vädret tillåter.

Önskar er en fin dag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Tuva-Lena
0

Inte här heller, men jag kokade blåbärssylt igår så jag klarar mig ett tag. Skrattande Vi får hoppas att solen tittar fram i påsk istället - då får det gärna vara några mulna dagar innan. Jag skall in till stan idag och titta på blommor i vårt "Gardencenter" - bästa stället i stan enligt mig, ja med undantg för en affär som säljer "andlighetsprylar" då. Där kan jag gå o drömma länge och snusa i mig all sköns rökelsedofter, för att inte nämna alla fina inredningprylar.. Tungan ute

Fina dagen ska ni alla ha! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

majlar
0

God morgon på er. Här är det grått och mulet, men fåglarna kvittrar som det skulle vara värsta sommarmorgonen. Det är ljuv musik för öronen.

Jag har kort väderminne, men kommer ihåg att det var otroligt med blåbär i somras. Man plockade korgen full och var blå om tänderna hela hösten.

Ha en fin dag och var rädda om varann

MaMaMade
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, hej!

Fastnade framför svt play här på morgonen, Vetenskapens Värld om cannabis. Kolla in om ni inte sett det på TV, mkt intressant. Har sparat länken så Sonen ska få se. Skönt att veta att han är en tävlingsmänniska när det kommer till skolarbetet, så risken att sabba minnet med 25% torde hålla honom borta från skiten! Den medicinska forskningen av växten var dock mkt intressant.

Mulet o ngn minusgrad, hoppas att naturen går emot bondepraktikan i år då, jag behöver fylla på förråden. Visst fanns det mkt blåbär i år men de var små hos oss (svårplockade), mognade sent o blev skämda tämligen omgående. Hallon har inte funnits kring byn på flera, flera år. Gråter

Mellis är ledig från skolan idag, typisk att de alltid ska lägga studiedagar på måndagar! Måndag o onsdag är ju annars min o Gubens "dag", helt ensamma, den dagen vi passar på att göra sådant som är jobbigt att dra med töserna på. Nåja, på onsdag blir det Lycksele för ombesiktning av bilen. Ska köpa på mig Harrington´s (?) mintkakor på Dollarstore, sjukt goda. Tungan ute Längtar efter kola men vågar inte äta ngt som är segt el hårt numer för tändernas skull.Rynkar på näsan

Så fort Guben kommer hem från sin FSK-skjutsning ska jag plantera om några blommor o sätta lite frön. Plocka ihop ett "påskägg" som vi ger varandra inne på smycketillverkning iFokus så det hinner fram. Trodde jag skulle komma mig till pärlaffären inne i stan i fredags men de hade inte hunnit öppna o vi var klara med alla andra ärenden. Får försöka sätta ihop ngt av det jag har hemma istället. Obestämd

Önskar allahopa en finfin dag! Kyss

(Visst är han stilig min lilla GulleGubbe; matte fotar - magen in o bröstet ut!Skrattande)

PS; förexten…var håller Spanis hus? *Saknar dig*!

Elpida
0

God morgon!

Här är det oxå mulet och duggar. Säger som Tuvan, blir det fint i påsk får det gärna regna nu..

Idag började jag dagen med akupunktur, det var jätteskönt för jag har sovit så dåligt i natt och somnade så fort hon gick ur rummet - här är inga problem med avslappningen he he.

Hoppas ni får en riktigt bra påskvecka och hinner med alla bestyr till påskledigheten. Själva hoppas vi på att få hem svärmor så att vi alla kan samlas och ha det lite mysigt för en gångs skull.

Kram kram

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

mayolica
0

Godmorgon! 

Usch vilket jobb det är med att flytta,håller fortfarande på att städa och få klart med gamla lägenheten. förstår inte varför man måste samla på sej så mycket grejjer,har rensat bort massor men det måste bort mycket mer om det ska bli bra i nya lägenheten. Har bara så svåra att göra mej av med saker Skrikandes

Hade varit enklast att göra som min ex-gubbe sa,att kasta allt på förådet utan att se igenom vad som fanns. Men då hade även saker som han blev jätteglad över att få tillbaka försvunnit.

Ha en bra dag allihopa.

~ mayolica ~

abbis
0

God lunch säger jag istället*L*

Ätit min torra macka nu så jag klarar eftermiddagen!

Gäspar och gäspar så jag tror att mun ska gå ur le..Ändå la jag mig en timme tidigare igår..Sambon har sååå roligt åt migFlört

Ska bli skönt med lite mer ledigt än normalt till helgen..känns lite lyxigt faktiskt..

Gå in i min blogg och ge mig smakråd .Jag har fått presentkort hos Brandos skor…

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

MaMaMade
0

Inget blomjobb här inte! Bidde lunch på kinarestaurang i Umeå o sedan inköp av pärlor samt pellets! Tackar allsmäktiga makter för att pelletsen tog slut just idag så jag fick köpa pärlor! Kyss Oskyldig Skrattande

Har precis varit över till en grannfru o hämtat lite pengar till aloe vera-demonstratisen som kommer med varorna ikväll. En grannfru kvar to go! Guben hämtar Minstan o när de kommer hem blir det middag. Mellis scrappar lite så jag har dragit ut ett par bilder åt henne. Passade på att fixa några bilder åt Minstan också. Vet dock inte om jag ska våga visa den fina bilden på "Gammel-Ebba"…hon som är borta ni vet. Det har varit en hel del vojne efter henne på sistone… Gråter Ska gå o sätta in korten i ramar innan hon kommer hem o sätta upp på väggen vid hennes säng tänkte jag.

God middag på er! Kyss

MaMaMade
0

Minstan blev glad över "tavlan" på Ebba, lite nostalgiskt ledsen men glad över bilden. Jag blev glad när LillKisse kom in. Sonen blev glad som fick både ugnspannkaka *och* fläskkarré till middag. Mellis blev glad över de bilder jag drog ut från datorn. Nu har hon scrappat en jättefin LO, måste köpa glas o rama in den. Guben blev glad över att det har gått en himla massa pengar idag…el hur var det nu igen!? Obestämd

Pratade som hastigast med grannfrun som bossar över hemtjänsten. Hon hade hört ngt om att "de funderar på 5½ h dag"…vilket medför att jag inte alls får en heltid utan bara 70%. Trevlig arbetstid men oj så lite lön man får! På ren timtid skiljer det hela 3500 kr! Sätter min håg till att jag får jobba varannan helg…håll tummarna. Vilket pussel! Hemtjänsten på morgonen (bra för mig, kan vinka av flickorna i skoltaxin), jag från kanske kl 9 till 14:30 o sedan hemtjänst till kvällen.

Nu går jag isäng o idkar lite positivt tänkande! Sussiluss på er!