Dagens pratbubbla 31 Mars

Morrn morrn
Sitter på jobbet och tittar ut på ett grått dis…får nog använda fantasin idag och tänka på solen.
Idag ska vi på möte på lasarettet och se om vi kan få hem svärmor under påsken, vi vill så gärna kunna fira allihop tillsammans för det blir kanske inte fler påskar hon är med oss.
Ikväll blir det handling och lite påskpyssel med minstan.
Önskar er en lustfylld onsdag, kan vi inte fylla den med sol får vi väl fylla den med ngt annat roligt =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Önskar er alla en fin dag, själv ska jag börja på reiki 2 idag.
Kram Jile
Godmorgon!
#1 Hoppas att det går bra för er att få hem svärmor Elpida. Låter mysigt med påskpyssel 
Här är det också mulet idag, men fåglarna kvittrar lika glatt ändå 
Jag sitter och jobbar men stressen jag känt över allt som ska hinnas med denna vecka har nu lagt sig.
Önskar er alla en bra dag!
Med ljus och kärlek... Tina
God morgon på er. Ja nu snart bär det iväg på den årliga turen på kvasten. Får se om det blir blåsväder eller om man får sätta på motorn.
Idag blir det till att inhandla lite påskmat och godisägg till barnbarnen.
Ha en fin dag alla sköna
Gomorron alla "kärringar"! Klart vi tar oss till Blåkulla, vi tar seglet ifall det blåser! Jag smorde in kvasten igår, kollade lurttrycket i skaftet, fyllde på med olja under sitsen så att det skall glida lät t-
så här sitter häxmästarinnan själv och myser inför färden. Månen lyser upp vägen så i år är det lätt att hitta också!
Blir lite påskhandling för mig också idag. Nån som har ett gott recept på nån sillröra el dyl..? är såå sugen på sill helt plötsligt! 
Nu ska ni ha finaste dagen allihop - Tunridan rider vidare på sin springare in till stan.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Gubbröra
1 dl gräddfil
1,5 dl majonnäs
4 msk kaviar
1 liten finhackad röd lök
1 dl hackad purjolök
1/2 dl finhackad dill
1 burk matjessillfilé i små bitar
5-6 kokta kalla potatisar i tärningar
Mumsigt!!!

Sillröra som tilltugg:
1/2 brk matjessill
1 litet äpple
1 liten rödlök
2 msk hasselnötter
1 1/2 dl Gräddfil
Pumpernickel eller annat grovt bröd
Dill till garnering
Finhacka äpple, lök och sill och grovhacka nötterna. Blanda med gräddfilen. Skär brödet i trekanter och klicka på röran, garnera med dill.
Smaklig spis!
"Du har alltid två val"
Go´morron! Oj vad jag har sovit inatt!!!! Hur går det imorron tro - ska ju upp tidigt när det är sååå långt till Blåkull 
Mulet idag, men solsken i hjärtat!
Kram till alla!

Go middag pa er
Srungit runt och sagt adjo till en del manniskor jag vet jag inte kommer att traffa i morgon. Vaskan borjar bli full med diverse konstiga saker.
I kvall ska vi ga pa en av de finare resturangerna och ata sea-foodplatter, bara sa gott med languster, rakor, kingfish och musslor, magen kommer att sta i fyra horn.
Apropa Blakulla sa kommer jag att ha kanonkoll pa er eftersom jag sitter pa planet da, glom inte att vinka lite extra.
Kramis
Medarbetare på Feng Shui och Indien

He he, vi tar en extra tur runt planet och hälsar på dig Clary =)
"Du har alltid två val"
Hej!
Hann inte imorse då vi var på väg redan vid 8-tiden. Skjutsade Minstan till FSK o sedan drog vi raka spåret upp till Lycksele o bilbesiktningen. Inga problem med varken fot- el handbroms nu o hela kalaset gick på bara 900 kr! 500 för material o 400 för arbetet. Den killen ska vi anlita fler ggr!
Det bidde lite onyttigt på Dollarstore men när mitt påskägg är uppätet tänker jag ta mig själv i kragen. Ska köra den duktiga stilen på veckan o sedan slafsa på enbart lördagen. Satsa lite extra på god mat istället tänkte jag! Nu ska kilona bort o gärna eksemen med!
Har suttit ute på baksidan men det rinner för mkt vatten. Klättrade upp på snövallen o drog ner det jag nådde av snön men det försvinner nog fort om vi får några till varma dagar (+3 på skuggsidan av huset idag). Snövallen är dock hög, fick ögonen i takkantshöjd när jag stod på den.
Nu är det middagsdags! Hörs senare!
Ligger startgroparna här för en tur…wrooooom
Lite gubbaröra ska jag nog beställa av gubben det lät gott!
Har haft mycket folk i butiken idag bådar gott inför morgondagen..
Blir lite bokföring ikväll då tremånaders redovisningen sak in!
ha det gött
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Tog mig i kragen o nu är kappan till burspråket färdigsydd…*huvva*…inte det roligaste man gör. Imorgon tar jag tag i kappan till det vanliga fönstret. Är vädret dåligt kanske jag börjar på kafégardinerna också…kanske alltså… 
Nu ska jag se "En plats på landet" o sukta över små söta cottages i England el vad de nu tänker satsa på ikväll!
Nu tänker jag sussilulla efter att ha gjort lite mer "nytta"! 
Natti på er! 
Nattinatti!
Toppenrecept! Det tar jag, ja båda två blir det nog! 
Vi vinkar när vi fräser förbi Clary, var så säker! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Kikar in här lite försiktigt, då det är sent på kvällen… Många har visst lagt sig redan. Men här kommer ett underbart recept på sillröra till er som är vakna ännu:
1 dl grädde, vispas
1 burk creme fraiche
2 msk senap
1½ msk sirap
1 hackad rödlök
dill och gräslök efter egen smak
2 burkar matjessill
Blanda såsen innan du vänder ner sillen. Servera röran med potatis, eller varför inte tillsammans med äggröra så här vid påsk.
Hittar inte receptet så jag skriver ner som jag brukar göra i vilket fall som helst! 
Saffranscréme
Stöt 1 nypa (ca ½ brev stött) med saffran (jag försöker alltid få tag i hela ståndare) med en nypa salt (helst havssalt).
Värm en msk honung o blanda ut saffranssaltet i den så saffranet löser upp sig.
Vänd ner allt i 2 dl créme fraîche. Använd helst den feta varianten, rek Yoplait´s som både är god o "håller formen". De lättare har en tendens att börja rinna.
Vispa ca 1 dl grädde o vänd ner. Smaka av o justera saffran/honung/salt/grädde tills det smakar som du vill ha det.
En gul, ljuvligt god créme/sås som passar till mkt. Själv älskar jag att äta den till grillad kyckling, gärna rätt så välkryddad!
Bon appétit!