doftblock
Har en fundering på hur farligt det egentligen är med dom där doftblocken som man sätter i toan. Någon mer som använder det.
Jag är en sån där skvättpluttare. Varje gång jag går på toa skvätter det ju upp vatten med detta gift i. Kan det vara hälsovådligt i längden att bli utsatt för det här.
Kanske en lite udda konstig fråga. Men jag törs, eftersom ni är så kloka och kunniga här på sajten.
Jag vet inte om de är giftiga men jag tycker de luktar för starkt. Nu hittade jag ju mina smultrontvålar som sprider en behaglig doft på toan 
För att undvika skvättet så kan du lägga lite papper i toan först..
men jag förstår din oro. Det kan inte vara hälsosamt det där man fyller dom där blocken med.. fast ärligt talat så vet jag inte vad dom innenhåller. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ingen aning om vad de innehåller men nyttiga tror jag *inte* att de är! Varken för huden el miljön. Själv köpte jag doftoljevatten…skulle ju kunna göra själv men bidde lite lat…som man ska stopper ner bambustickor i som sedan ska sprida väldoft (jasmin/mynta).
Ställde in den i badrummet, med 5 i fam varav minst 3 besöker badrummet vid tyngre artelleri kan det bli lite…instängt…ibland, så att säga. 
Jaa, jag har bestämt för att inte köpa något mer sånt. Lite tokigt egentligen dyra pengar som man bara spolar bort.
Och vem vet hur giftigt det är egentligen. Tack för synpunkter i alla fall.

Vi har haft sån där doftgrej hängande på insidan av toaletten men sonen lyckades få ner hela hållaren i toaletten och det slutade med att den spolades ner i avloppet….. Var ju lite orolig för att det skulle bli stopp i avloppet men det gick bra som tur va! 
Jag har doftallergi så för mej är det absolut inte hälsosamt,för andra vet jag inte men jag tror inte att det kan nyttigt med alla dessa dofter man sätter överallt.
Folk som inte blir sjuka av dofter brukar offtast inte märka av alla dofter,det gjorde inte jag heller förr. Men nu på senare tid har jag börjat fundera allt mer på hur alla olika dofter vi tvingas andas in egentligen påverkar oss.
I många hem finns det massor med olika doftgrejer både på toaletter och andra ställen,på det tänds kanske även doftljus eller doftoljor för att skapa en mysig stämning på kvällar eller helger. Jag kan inte tänka mej att det kan vara bra för små barn att bo så och andas in sådant hela tiden,år ut och år in (inte för vuxna heller) dofterna sitter ju där hela tiden även om man vädrar.
~ mayolica ~
Jepp mayolica! Jag gillar lite go´lukt men klarar inte mkt numer. Klarar av ett enda doftljus, ett kaffeljus som kostar skjortan (men det luktar jättegott, riktigt kaffe). Parfym - ett fåtal, doftolja räcker med 1 droppe för att det ska fylla hela huset för mig.
Jag känner direkt när ngn i kön på affären har kört hela setet med parfymerad duschkräm, lotion, deo + en skvätt parfym på det…o så parfymerat schampo förstås. Är det vinter o slemhinnorna är sköra blir det olidligt!