Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettnaturlig-hudvård
Läst 3208 ggr
Immer
0

Icelandic Herbs

Har ni testat deras produkter? De är helt underbara!

Alla Icelandic Herbs krämer är oljebaserade produkter och producerade från 100 procent naturliga råvaror, med de läkande och vårdande krafterna av de isländska örterna i centrum.
Dessa produkter är helt fria från all slags kemiska tillsatser och har genomgått flera olika allergitester, naturligtvis inte på djur.

Dofterna i produkter kommer från örter och eteriska oljor. Även de konsistensgivande och konserverande ämnena i Icelandic Herbs produkter är helt naturliga. Icelandic Herbs hud & kroppsvårdsprodukter är utvecklade för att passa hela familjen. Kvinnor, män och barn kan använda dem med lika goda resultat.

Läs mer på www.skonaorter.webb.se

[Jeremina]
0

Det verkar vara bra men det är dyrt förstås men vad är inte det i dagens läge Obestämd

Clary
0

Om jag inte minns alldeles galet så har Tuvan erfarenhet av deras produkter.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Tuva-Lena
0

Ja visst har Tuvan det Clary! Glad Tuvan säljer dessa örter från sin hemsida också.. Flört Jo, produkterna är väldigt bra och garanterat naturliga, tagna från en orörd natur. Överskottet från framställningen går tillbaka till naturen för att bli gödning till nästa generation örter - kretsloppstänkande på hög nivå alltså. Djurförsök är dessutom bannlysta hos företaget!

Örtagården

Välkomna! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MaMaMade
0

Ansiktskrämen jag vann i en tävling var behaglig. Hade dock lite svårt för doften (men den luktade bara svagt, bara "fel sort" för mig).

Tuva-Lena
0

#4 Ja dofterna är inte direkt behagliga eftersom det är örternas naturliga doft som finns i krämerna. Luktar mest hö. men det brukar jag lösa genom att tillsätta lite eterisk olja istället. Blandar nytt i en liten burk och rör om med en tändsticka - endas ett par/tre droppar räcker. Man tillsätter inga dofter p g a att krämerna och produkterna skall vara allegivänliga.

MaMaMade
0

Jepp, det är så konstigt att jag tål vissa parfymdofter men inte andra! Samma sak med de eteriska oljorna, där kan en droppe vara för mkt medan andra går bra med mkt mer. Förträngda minnen? Obestämd

Tuva-Lena
0

#6 Ja kanske det, eller så är det bara så att du är känslig för vissa dofter. Jag blir spyfärdig av diesellukt .. Skrikandes Urrk

[Jeremina]
0

Jag mår verkligen illa av bensinlukt och rengöringsmedel som luktar starkt!

Tuva-Lena
0

Ja, det är samma här, starka lukter som doftar "kemiskt". Såpa däremot kan jag dra i mig ända ner till tårna. Glad

[Jeremina]
0

Något som är riktigt illa och giftigt är fönsterputs i sprayform. Använd diskmedel i vatten och putsa med i stället!

MaMaMade
0

Tack för varningen, Jer! Har en karl som är svag för Ajax fönsterputs…själv kräks jag nästan av lukten!

Tuva-Lena
0

Jag burkar använda diskmedel ibland, men det finns också ett fönsterputsmedel som inte luktar alltför illa, "SE" tror jag att det hette, fast det kanske är mycket gifter i det också.. Obestämd

[Jeremina]
0

Det är ju det med att man sprayar och andas in det mer än när man har det i vatten också….*urk*