Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthälsokost-kosttillskott
Läst 3668 ggr
shigne
0

Multivitamin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tänkt prova köpa lite vitaminer och mineraler… Men det finns en uppsjö av det!!

Hur tusan ska man kunna veta vad som är bra och vad som är "skit"?

Nån som är bra på det här och kan tipsa om bra preparat?

Läste lite under "Hälsokost" och kan ju inte påstå att jag blev klokare…. Men mycket intressant läsning hittade jag:

Innehåll - skrämmande

Om vintertrötthet

Soffe
0

Jag kör med algtabletter från alg-börje. Det innehåller massor med vitaminer, mineraler från algerna + mer nyttigt. Det rekommenderar jag!

shigne
0

Kikade in hos Alg-Börje…. Men de tabletterna innehåller Omega-3, det hade jag helst velat slippa.

Soffe
0

Ok. Då får du söka vidare om ingen annan här kan hjälpa dig. Finns ju andra multivit. kosttillskott som är naturliga, men dem är riktigt dyra tycker jag.

frodig
0

Under åtminstone dom senaste fem åren är det Mivitotal jag använt när jag behövt ett extra tillskott av vitaminer/mineraler. Det finns två varianter Plus och Flex. Plus har en komponent som ska hjälpa vid sömnbesvär och Flex har en komponent som sägs hjälpa vid behov av viktminskning.

Jag valde alltid Mivitotal Flex från början. Men sedan jag började äta LCHF räcker det bra med Mivitotal Plus för mig.

Det som är väldigt tydligt för mig är att jag bara behöver komma 2-3 dagar in i "kuren" för att märka positiva effekter. Dels är jag piggare och mera kreativ. Dels är mina ben starkare och tål mera belastning.

Jag använder inte ständigt Mivitotal utan tar uppehåll ibland, kanske under sommaren eller nån annan period när det faller sig naturligt.

D-vitamin Holistics tar jag från september till maj. Detta för att vi annars får brist på D-vitamin eftersom solen ligger så lågt under vintern.

Mitt immunförsvar är kanonbra och mitt humör likaså Glad.

Kanske kan det här vara till lite hjälp för dig.

shigne
0

Det där låter som nått för mej…. Jag äter också LCHF sedan 4 veckor tillbaks.

Jag brukar inte vara speciellt trött och orkeslös annars, så det är därför jag tänkte prova nått extra tillskott.

Tack för hjälp - båda två!!

frodig
0

Jag vet inte var du bor men om du vill köpa via nätet så tycker jag inte att du bör betala mer än så här

Mivitotal Plus

och

Holistics D-vitamin

Detta är "Stockholmspriser" Flört.

Jag vet att priserna brukar vara betydligt högre på andra håll i landet.

Lycka till!

mayolica
0

Är man trött så är mivitotal flex bättre än pluss ,flexen är lite dyrare  men innehåller två ämnet extra som är lite uppigande. För övrigt ska dom vara lika.

Jag köpte mivitotal flex för något år sen,men bytte till "Total Nutrient nova" som jag brukar köpa hos en terapeut. Den är nästan samma, fast det ska vara lite mer kraft i och för mej ger den bättre effekt.

~ mayolica ~

shigne
0

Jag ska prova den där Mivitotal och se om det piggar upp… Någonstans måste jag börja!

Javisst skiljer priserna - så tack för länkarna….

Åker in till stan idag, så då svänger jag förbi hälsokosten och kollar priser o handlar lite. Bor i norrland (Lycksele), så det kan vara intressant o jämför med dina priser frodig.

frodig
0

Jaa, Lycksele, då blir det antagligen billigast att handla via nätet, men berätta gärna hur mycket det skiljer.

"Stockholmspriserna" har ju kommit till tack vare konkurrensen där. (Länkarna går till en butik som också säljer på nätet).

Hoppas du haft en trevlig dag i stan, för det kan ju också pigga upp…Tungan ute