Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketttips
Läst 5320 ggr
[Jeremina]
0

Linfrön

Jag är så nöjd med att det visar sig att det bästa för mig att hålla magen igång är med 2 msk hela linfrön i lite fil varje morgon!

Hur gör ni?

shigne
0

Jag tar gärna lite linfrön på morgonen - tycker magen sköter sej bra på det….

Min LCHF-frukost; turkisk yoghurt, grädde, ev. lite keso + 1 msk linfrön och lite solrosfrön….

majlar
0

Jag häller en mtsk phyllisfrön på min fil tillsammans med någon färsk frukt. Det funkar fint för min lilla magge. Glad

Indiania
0

#0 Jag har 2 msk krossade linfrön på min fil, det tycker jag är ännu bättre.

" Var nära naturen - var när dig själv "

shigne
0

Ja just det Indiania, krossade linfrön är det jag med använder!! gottgott

Soffe
0

Jag har loppfrön :-) Kallas oxå psylliumfrön.

szirius
0

jag behöver inget för att hålla igång min mage, snarare stanna ner farten på denTyst.Tips?

Tuva-Lena
0

#6 Samma här szirius! Inga linfrön här inte, bara plain A-fil och blåbärssylt. Jag kutar runt hela dagrna så det är väl det som sätter fart på hela systemet antar jag.. Samma för dig förstås Szirius..? Mycket spring i benen..? Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

Det finns väl inget som man blir så hård i magen av som makaroner?

Maria
0

Katrinplommon är helt suveränt tycker jag och gott också.

Jag behöver detta emellanåt då jag äter medicin som gör att jag blir hård i magenSkrikandes

Jag dricker mycket och så älskar jag "Samarin"Skäms

/Maria

JILE
0

Ja jag har ju min vitabiosa som innehåller mjölksyrebakterier också och de rensar ut gammalt plack i tarmen.

Linfrön sa Kjell Steen i Östersund att jag skulle lägga i blöt på kvällen och dricka slemklumpen på morgonen..innehåller omega 3 också.

[Jeremina]
0

Hela linfrön är mer effektiva än krossade då de bildar detta slem som Jile skriver om.

eva2005
0

Jag gillar linfrön, hela och blötlagda. Hörde någonstans att de är bra för hormonerna också, kan förebygga klimakteriebesvär om man använder dem länge och regelbundet.

Pagan
0

#10 bläää Jile det låter inte så trevligt slemklump!! jag åt alger en period, kan tänka mig att det var samma konsistens. Fick hålla för näsan och hålla mig i diskbänken varje dag. Stod inte ut. Smakar din slemklump något?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

JILE
0

#13 Hi..hi ja dessa alger man kokar från Alg-Börje körde jag med som en utrensningskur. Höll på att kräkas varje ggn. Men jäklar.. vad man sket bra sedan..ursäkta uttycket men sådan fin korv har jag aldrig bajsat.Skrattande

men linfröslemmet är inget illasmakande smakar ljuvligt emot algslemmet…pröva vettja.

Kram

[Jeremina]
0

#14 Dina fina korvar Skämsskulle kvinnan Gillian i "Du är vad du äter" i Storbrittanien gilla. Hon var ju besatt av att kolla patienternas bajs Tungan ute Men du har ju rätt för linfröna är otroliga och jag får problem om jag glömmer dem i ett par dagar.

Bästa sättet att hålla en trög mage igång är inte bara 2 msk linfrö varje dag utan även 5 katrinplommon och de är goda Glad

JILE
0

#15 Ja precis, ja såg dem programmen. Lite äckligt när de visade avföringen också..oftast satt man och fikade då precis…Skrattande

[Jeremina]
1

#16 *hihi*

Elpida
0

Jag käkar Sunwick för magen, men det som håller magen allra bäst är när jag började sätta mig på toa varje morgon så fort jag steg upp. Sedan satt jag åtminstone 20 minuter. I början hände inte så mycket men efter 4-5 dgr fattade magen att den skulle göra något. Glömmer jag bort att sitta på tex helgen så pajjar magen direkt och jag kan inte gå på hela dagen…Även magen är en vanemänniska…

Lite linfrö verkar ju bra, då kanske det blir lite "lättare"…;)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
0

jag ska klart prova denna slemklump. Tungan ute

Sitter här och skrattar högt. Ni är ju för härliga. Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Jeremina]
0

#19 Men jag äter det i lite fil och lägger dem inte i blöt, för mig behövs det inte. Visst är vi härliga *fniss*

JILE
0

Ja kul att ni har humor så man törs slänga ur sig lite ofina ord ibland.

KramTungan ute

gummimamma
0

Jag har mina linfrön i müsslin jag blandar själv. Den äter jag dels som müssligröt eller tillsammans med fil. Magen älskar min müssli! Jag har inga exakta mått på hur mycket jag tar av de olika ingredienserna när jag blandar till den, utan tar på ett ungeffär efter eget tycke och smak. Samma sak gäller VAD jag har i, men detta är ungeffär vad som brukar finnas i den alltid:

Dinkelflingor

Solrosfrö (rostade)

Pumpafrö (rostade)

Nötter av olika slag

Torkade tranbär

Russin

Linfrö

Ingredienserna är i mägndordning, så det jag har mest av kommer först och minst mängd kommer sist. All slags torkade frukter och bär är gott i müssli. Är de i för stora bitar, som t ex katrinplommon, är det bara att skära dem i mindre bitar och blanda med de andra ingredienserna. Jag har provat att ha havregryn i också, men tycker müsslin blir för mjölig i smaken då, om man vill ha den på filen. Men när jag kokar müssligröt, måste man blanda i lite havregryn för att det ska bli grötigt. Brukar då ta ca 1 dl müssli, knappt ½ dl havregryn, 2 dl vatten och lite salt och koka några minuter. Tack vare all torkad frukt och bär behövs inga sötningsmedel eller sylt! Man håller sig mätt länge med denna gröt.

[Jeremina]
0

#22 Det låter gott mmmm Flört

MaMaMade
0

Sicket skitprat ni för i denna tråden tjejer! Foten i munnen Skrattande