Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1180 ggr
majlar
0

Tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara dela med mig av ett tips jag fick för några veckor sedan. Jag har dragits med svamp både här och där en längre tid, flera år. Jag fick tipset att badda med äppelcidervinäger. Hör och häpna. Jag har lyckats badda bort svampen på fötterna. Är det inte helt otroligt. Jag har ju Diabetes typ 2 och har haft svamp i stort sett hela tiden sedan jag fick det 03.

Jag säger bara "Mer äppelcidervinäger åt folket"

Kyss

Bybo
0

Hej!

Så bra!! Men du, hur lång tid fick du hålla på, ja alltså att badda dina fötter? Har fått en massa recept till min son, men det har inte blivit av att behandla hans fotsvamp än :/

Pia

majlar
0

Jag märkte förbättring efter första veckan. Men man får nog ha lite tålamod och badda varje dag. Hon som jag fick tipset av fick bort sin svamp efter bara 2 veckor. Helt otroligt. Jag har verkligen försökt med allt innan.

Bybo
0

Men hjälp asså, DETTA ska jag verkligen testa på sonen ;)) Tack snälla du för tipset!!

Mickelberg
0

Vad spännande och kul att det fungerar.

Mysan59
0

ÄCV är bra mot så mycket! Och just svamp är det helt suveränt mot! Flört

Bybo
0

#5 Ska googla  

Glöm inte att samla den nyttiga Björksaven :))

majlar
0

#6 Hur gör man när man samlar Björksav. Kanske borde provaKyss

Bybo
0

http://www.cybis.se/craft/birch/tappning.htm

Saven är full med mineraler och antioxidanter m.m 

Man kan dricka den som den är, eller blanda med typ juice, och man kan frysa in saven. Sen kan du göra vin, sirap, använda det till hud och hårvård, munsår, trög mage osv :)) Sen har jag hört nåt om att den kanske kan hämma tumörväxt!?

Den håller c:a 1-2 veckor i kyskåp

Pling!!

majlar
0

Tack för adressen ska gå in där och kolla. Har hört att det ska vara väldigt nyttigt med sav.

Mysan59
0

#8 Det där lät intressant.

Bybo
0

#9 Ja, det är en bra beskriving på hur man gör :)

#10 Va bra, ut och hämta ;)

shigne
0

Oj, det visste jag inte!! Å tur att det stod hur man gjorde efter tappning också…ympvax och kork!

MaMaMade
0

Fast en del säger att man inte ska använda vax o kork. Man kan stänga inne svamp o bacillusker som förstör trädet inifrån.

Jag testade att tappa i fjol. Gjorde inte så stora hål o valde medelstora björkar som jag vet kommer att bli till ved framöver för säkerhets skull. Tappade ca 1 liter från 3 träd, 3 liter sammanlagt. Drack litegrann men det smakade unket som det var. Ska testa i år igen o blanda med juice. Resten kokade jag till sirap men jisses så dåligt den smakade! Skäms Satte inte igen hålen efteråt o det slutade rinna tämligen snabbt. Tror att röret "lurar" ut saven. Nästa dag hade det slutat droppa ur hålen.

ÄCV är bra till mkt men luktar så hej kom o hjälp mig! Har lite svårt för den…Skäms igen. Skrattande