laser, akupunktur och chockvågsbehandling!
jag undrar om någon provat på något av dess tre alternativ vid senskada och vad resultatet blev? visserligen kommer detta användas till min häst men vill veta hur det har funkat på människor eller om någon har erfarenhet av dte på olika djur.
Hej Viktoria! Du har tur, jag har arbetat med laser sedan mitten av 80-talet och behandlat både hästar, hundar och människor - med mycket goda resultat. Jag kommer speciellt ihåg en häst som blev utdömd p g a att den så fort den reds efter vila, så fick den ont igen. Den var svullen i musklerna och hade så ont att den sparkade efter den som skulle ta ut den, konstrade alltid när den reds o s v, trots att den var en av de bästa hästarna på ridskolan. Den hade förstås jätteont, därför betedde den sig på det sättet. Jag gav hästen 10 behandlingar med laser och masserade den, dessutom sa jag till på skarpen att hästen skulle få absolut vila under hela behandlingstiden. Efteråt började man så smått med skritt men inga påfrestande pass. Det här var en hopphäst så det var orsaken till att frambogen, där den hade ont, blev överbelastad. Man trände sedan succesivt upp styrkan i musklerna, varvat med massage och hästen blev återställd.
Det handlar alltså inte bara om att ge behandling, man måste också ge kroppen/hästen en chans att få läka skadan och det kan ta flera veckor beroende på hur länge skadan funnits. Gör man inte det kommer man aldrig tillrätta med såna här problem.
Många dömer ut en behandling som verkningslös, men egentligen beror det bara på att man har satt igång hästen för tidigt, och skadan inte har fått läka ut ordentligt.
Jag kan i alla fall rekommendra laser, som uteslutande är den bästa behandlingsmetoden för att få en skada att läka snabbare.
Lycka till! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

tack så mkt! =) det är en färsk mindre senskasa, hon är svullen vid senfästet och jag ska absolut testa detta.