Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthuskurer
Läst 2293 ggr
[Jeremina]
0

Tranbär

Jag har en anhörig som hade ett sår under foten som inte ville läka och han är diabetiker. Läkaren ville prova att gipsa foten och pratade om amputation annars.

Då provade han att äta tranbär under några veckor som hans son ordnat åt honom och såret under foten är nu läkt Skrattande

MaMaMade
0

Det var verligen intressant att höra! Min mor hade ju en autoimmun sjukdom med ytterst nedsatt immunförsvar, särskilt på slutet. Hon hade det besvärligt med bensår de sista åren. Vill nog påstå att det var de sista, som blev felbehandlade av distriktssköterskorna, som gjorde att hon blev verkligen dålig på slutet.

Tranbär ändrar ju på surhetsgraden i kroppen o därmed trivs inte bakterier särskilt bra. Man ska ju dricka citronvatten o/el tranbärsjuice när man har problem med urinvägsinfektioner. De borde således även hålla bacillusker borta från övriga kroppen också!

Jag var ju själv jämt sjuk när jag var liten, hade ständiga förkylningar, särskilt jobbigt med bihålor o bronker. Däremot har jag *aldrig* haft problem med urinvägarna. Kanske för att vi alltid drack lingondricka till maten?  Vad tror ni?

majlar
0

Tänk vad naturen kan erbjuda. Jag brukar också  dricka tranbär när det känns som jag ska få urinvägsinfektion.

Min mor älskade lingon i alla valörer. Hon tog alltid lite lingon i mjölken som hon hade kvar i glaset, efter maten. Hon blev 92 och hade inga sjukdomar, förutom att hon fick stroke innan hon gick bort.

[Jeremina]
0

Att tranbär är bra vid urinvägsinfektion visste jag men inte detta om svårläkta sår!

Toyan
0

Mycket intressant, har själv tagit Tranbäsrkapslar i förebyggande syfte men detta visste jag inte.

Tack för tipset JereminaGlad

[Jeremina]
0

Varsågod Toyan!