Dagens pratbubbla 20/4
Godmorgon Shigne och alla andra 
Jag låg kvar i sängvärmen lite längre än vanligt.
Ett underbart solsken mötte mig när jag drog upp rullgardinen,härligt.
ha en fin dag
Godmorgon på er!
Även här är det fantastiskt vårväder, men lite kallt fortfarande.
Önskar er alla en bra dag!
Med ljus och kärlek... Tina
Vaken jo…men har tankarna på annat håll. Blev ordentligt låg igår när det senaste armbandet (diamantnätkabeln) gick av. Försöker fatta ett beslut huruvida jag ska laga el klippa upp allt o börja om med ny tråd. Det lutar åt det senare för det var tänkt att säljas. *Jooobbigt*! Men varför inte, funderar på att sy runt en grov (2 mm) koppartråd o göra en Fnysis-variant av det. Just nu ägnar jag mig åt återvunnen koppartråd o jaspis. Blir enkla snurröglor tror jag, ett armband.
Snubig så in i 17, bidde inte bättre av Sonens frikostighet gällande rakvatten på morgonkvisten. Mellis snorar också rejält o var lite öm i halsen men åkte ändå iväg till skolan. Hon har halvdag idag o som hon tjoar är det inte undra på att hon blir öm i halsen. Får se hur hon mår när hon kommer hem efter lunch.
Solen lyser, några plusgrader i solväggen men har börjat att blåsa så jag håller mig inne idag.
Ha en fin dag allahopa! 
Go'morgon allihop!
Vårvindar friska i träden de rista, eller vad man säger..
Idag måste jag tvätta skyltfönstret, har dragit mig in i det längsta men skall man ha öppet hus på lördag så bör ju folk kunna se ut, eller in för den delen. Hade glömt nycklarna kvar i dörren i lördags - typiskt mig när jag har för mycket i huvet - men en snäll kille hade tagit hand om dem, vilken tur!
Får köpa en flaska vin åt honom som tack..
Den underbara våren fortsätter med stormsteg in i det norrländska landskapet, emn fortfarande är det mycket snö kvar på min skogsstig.
Finaste dagen till er alla! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Morsning korsning!
I går somnade lilltjejen utan att vi hann reda ut vår konflikt, dessutom var hon retlig på morgonen - inget kul alls. Jag vet ju att hon var övertrött och tycker det här med kommande begravning är jobbigt - men samtidigt kan hon ju inte få bete sig hur som helst. går nog ta ett snack med henne ikväll…och med maken oxå, det var egentligen hans konflikt som jag fick ta över =(
Akupunktur på morgonen och jag somnade så skönt på britsen - trots att jag nästan precis klivit upp.. inget problem med avslappningen här inte =)
#4 Tänk att det fortfarande finns ärliga människor lite här och där =) Hur går det med förberedelserna inför "dopet"? Känns det som att läget är under kontroll?
Önskar dig iaf ett stort Lycka Till! =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God morgon!
Här är det soligt och lite molnigt,ser ut att vara skönt väder och inte så blåsigt som det offta är. 
Har haft migrän i några dagar och mår inte så bra,hade glömt bort att skaffa ny migränmedicin så den tog slut i helgen.
Ringde igår för att försöka få nytt recept,men jag skulle få vänta tills efter kl tre idag innan dom eventuellt kunde ordna det. Skulle kunna få komma akut och få en injektion om det blev som värst ,problemet är bara att jag inte orkar gå någonstans alls när det blir som värst. Men innan det blir så illa är det inte tillräckligt akut. Förstår inte varför dom inte kan skriva fler uttag på en gång så det räcker ett tag?det hade ju besparat mycket tid och arbete för dom med.
Har inte heller hittat någon alternativ metod mot akuta migränatacker som fungerar riktigt bra,fast det brukar kunna lindra lite ibland att trycka med fingrarna på olika ställen där det gör ont och omkring,eller att ligga på spikmattan.
#4 Det där med nycklarna låter som något jag skulle kunna göra,tur att det fortfarande finns ärliga människor.
Ha en bra Tisdag.
~ mayolica ~
Hej på er!
Jag har jättemycket omkring mig i dagarna så jag hinner inte vara här inne så mycket. Men jag kikar till er ibland! 
Ha det gott!
Det är en grrrrrrrrrrrrrrrr dag idag!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/