Guds apotek!
Gud gav oss tydliga tecken på vilken mat som hjälper vilken del av vår kropp.
Moroten- skär en morot och titta så ser den ut som en pupill, den är bra för ögat.
Tomat - har fyra kammare i genomskärning, är röd och är bra för hjärta och blod.
Vindruvor-Formade i en klase som ett hjärta, ser ut som blodceller. Bra för blod och hjärta.
Valnöt-ser ut som en liten hjärna, en vänster och högerhalva. lilla-och stora hjärnan. Styrker nervtrådarna och hjärnfunktionen. Läste idag att den var bra för parkinsonpatienter.
Kidneybönan- ser ut som en njure och hjälper njurfunktionen.
Avokade, aubergin, päron- bra för kvinnans livmoder och livmoderhals.
Fikon Bra för manlige könsorganet , ökar antalet spermier.
Sötpotatisen- liknar bukspottkörteln, bra för glykemisk index hos diabetiker.
Oliver- funktion och sundhet i äggstocken.
Apelsiner-grapefrukt och andra citrusfrukter- ser ut som kvinnors bröstkörtlar, bidrar till bröstens sundhet.
Lök -kroppens celler hjälper att bli av med avfallsämnen i kroppen.
Lite kul att det ser ut som våra organ i kroppen och att det kanske är meningen också. Ville dela med mig av detta som jag fick i ett mail förra året.
Kram Jile
Nej men va roligt, coh det stämmer ju också! Egentligen behöver man bara veta hur de olika organen ser ut då, så kan man ta en frukt eller nöt om organet krånglar!
Fast jag tror att det ligger mycket i det, om man tänker sig att det kan vara bra för att behålla vitaliteten i de olika organen. Tack Jile! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ja eller för att karlarna ska lättare komma ihåg frukt till handlingen :-) de tänker på kvinnobröst när de ser apelsinerna..vem vet.
Tack Jile,så intressant.
Jag har offta lagt märke till att ,samma former och mönster ute i naturen hela tiden återkommer på olika sätt i olika saker.

~ mayolica ~
#3 Ja det gör ju det..fantastiskt hur allt hänger ihop tycker jag.

Vilken kul artikel! Det stämmer ju som sagt ganska bra =)
Det var kanske tur att man inte visste det när man var yngre för då hade man väl överdoserat kroppen med citrusfrukter ha ha =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#3 Den berömda spiralformen t ex.
Citerar Naturhistoriska Riksmuséet:
"2. Naturen som formgivare.
Många av naturens vanligt återkommande former har utnyttjats av människan i tekniska sammanhang. Alla känner vi igen spiralformen hos snäckor och blommor, bikupans sexkantiga celler och mineralers kristallstrukturer i konstruktioner av olika slag. Vilka tekniska förklaringar finns till att dessa former är så använda? Ärtetraredrar att föredra framför kuber vid byggande av jordbävningssäkra hus? Var hittar man sådana konstruktioner i naturen?
Exempel i utställningarna:
snäckor, ammoniter spiralform i naturkabinettet, 4,5 miljarder år, Liv i vatten: spiraltrappor mm
konstruktioner-fågelbon-naturkabinettet: husbyggen?
skelett, leder och kotor i naturkabinettet, polarutställningen, den sinnrika människan: kedjor, spindelleder, kardanaxel på bilar?
fiskar och ormars fjäll i naturkabinettet, Liv i vatten: tegeltak, spåntak mm.
fiskars och valars kroppsform i Liv i vatten och Polar: båtskrov-ubåtar.
Näbbar i t ex Natur i Sverige, t ex korsnäbb-konservöppnare.
Myrstack i Natur i Sverige-luftventilation i hus.
Valarnas barder i Polar: filter, draperier, band i rulltrappor, bagageband på flygplatser mm.
Segmentering hos djur; havsborstmaskar, daggmaskar, trilobiter mm i Liv ivatten, 4,5 miljarder år, Natur i Sverige: Dammsugarslang, ventilationstrummor.
Basidiesvampar (sporer) i Natur i Sverige, hjärnan och tarmar i den sinnrika: kulsinter, förpackningar, luftkanaler i dörrar mm, tar liten plats"
Tack JILE! 
Vilken rolig och intressant artikel! Tack JILE 
Tack Jile vilken härlig artikel. Tänk va mycket man får lära sig hos er. Det är så kuligt.
kram
#6 Tack för den MaMaMade…
Tack Mysan och majlar kul att ni gillade det.
Ja snäckor och annat som blåser upp från havet tycker jag är väldigt intressant att titta på
innuti musselskalen brukar det vara olika mönster som ser ut som bilder från havet. Jag tycker att det ser ut som vattnet ,vågorna, stenar ,fiskar mm har avbildat sej i skalen. I berg och stenar brukar det oxå kunna se bilder av naturen.
Men jag kanske är lite konstig som går ute och ser på sånt 
~ mayolica ~
Nä, tycker jag inte. Då är säkert de flesta av oss här på AB lite knäppa…jag iaf!

#11. Så tråkigt livet hade varit om man inte hade varit lite småknäpp. Hi hi hi.
~ mayolica ~

# Hey, hey, glöm inte mig *skratt*
(Ni hör att det rimmar va….;)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus