Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1945 ggr
april4
0

Vårtecken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på första vårtecknet hos oss i Sörmland

majlar
0

Så söta när dom tränger sig fram mellan torra löv.  VååårKyss

azlan
0

Sädesärlan trippade fint på bryggans kant nere i Småland …Det är vår !

MaMaMade
0

Har inga bildbevis men kan meddela att det inte finns ett par torra overaller, skor *eller* galonkläder i vårt hur just nu! Förvånad

Tuva-Lena
0

Också ett vårtecken MaMa! Skrattande Jag har i alla fall sett både bofink, sångsvan och tofsvipan! Cool

Ja sedan ser bilen ut som en skitig känga - men det gör dom när man kör på leriga vårvägar ute på landet. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Indiania
0

#2 Vi såg sädesärlan i södra Värmland på påskafton Skrattande

" Var nära naturen - var när dig själv "

mayolica
0

#1 så fint. Glad

jag får försökaa ta mej lite tid till att gå ut och fota några vårtecken här med,såg att vårblommorna har kommit.

Ett annat vårtecken jag la märke till igår när jag stod på min balkong,var att jag såg några segelbåtar och andra småbåtar ute på vattnet.

~ mayolica ~

abbis
0

Vårtecknet här är att man börjar ställa upp veranda dörren för det blir som en bastu på glasverandanGladSen kvittrar vårfåglarna hela tiden..Husbilarna rullar in i stadenFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

szirius
0

att inte kunna sova pga flugor i sovrummet är väl ett vårtecken?Flört

MaMaMade
0

Vi satt o åt middag i "kupan" i förrgår men nu är det hurrvigt igen. Sedan såg jag en flock pippijåglar imorse som *ev, kan* ha varit toppsvippor…ser ju så skruttigt men de var i rätt storlek o färg.

Har köpt stövlar åt töserna idag…vuxenstorlekarna var för dyra efter andra inköp så jag tassar på i mina gamla gympadojjor sålänge.

[Jeremina]
0

Åh, vilken härlig bild med en liten blå stackare på väg upp för att växa sig stor och stark och vacker!

Kisse i vårsolen!

april4
0

Ett vårtecken till

shigne
0

Ett garanterat vårtecken här; tagit fram joggingskorna (springa-fort-skorna, som mina söner brukade säga när de var små) och satt gummipluttar på gå-stavarna!!! Då är det banne mej vår!!

MaMaMade
0

Grannarns har styrt upp åkern bredvid vårt hus o ställt iordning för vedklyvning…ett "oherrans oliv". (Jo, i norrland har vi oliv…er… o en massa andra o:n också! Skrattande)

[Jeremina]
0

Om ni har fått syn på Tussilago så läs min nyskrivna artikel om dess medicinska verkan!

MaMaMade
0

Nu är de verkligen på G! Skrattande