Dagens pratbubbla 22 April
Godmorgon Gunilla och alla andra 
Visst är våren här !
Solen lyser +1 ute och och växtligheten börjar vakna efter sin långa sömn… allergin har börjat.
ha en fin dag
#1 Kan verkligen hålla med om att allergin börjat. Jag är så täppt att jag blir "tokig" snart. Hur ska det bli längre fram tro?! Usch!
Godmorgon på er!
Allergitider, ja stackars alla allergiker som inte kan njuta fullt ut av denna underbara årstid.
Här är det mulet idag, men ändå skönt väder.
Önskar er alla en riktigt fin dag!
Med ljus och kärlek... Tina
#2 Jag tycker att *inkörningsperioden*
är den värsta varje vår…. innan man hinner vänja sig. Den här tröttheten och huvudvärken som är den första tiden är jobbigast.
Morrn töser!
Samma dis här som igår, ngn plusgrad men jag hoppas på sol framåt dagen. Flygplatsen är stängd igen men har inte läst mer än rubriken.
Trött, tröttare, tröttast! Var lite skruvad efter junta-avslut med massor av smörgåstårta så jag satt upp rätt sålänge. Tog sedan 2 Valeriana bara för att bli väckt efter 2 h, blött i sängen o hysterisk Minstan…snutte bidde också blöt nämligen. Bytte i sängen o sedan var hjärnan igång igen…efter ca ½ h började magen att kurra. Tror att jag somnade först vid 4-tiden för att vakna av väckarklockan 6:30 då Sonen stiger upp. 3 nätter i rad nu…har ju hunnit vänja mig vid att hon sover så bra på nätterna nu o så blir det såhär. Mkt att göra dagtid också, vill ha bort en del innan jobbet börjar.
Sista tuggan av frukostmackan (fixar inte riktig mat när jag är såhär trött) o sedan jobba på. Ett brev ska på lådan inne i storbyn så jag måste vara klar 0m 30 min! Önskar allahopa en finfin dag! 
#3 Tilja jag njuter av allt det vackra under våren ändå
allergin hör liksom bara till… har haft den sedan jag var barn så jag minns inget annat.

God morgon allihopa
Har lite brådis under morgonen nu, men ville i alla fall komma in oh säga hej och önska er alla en fin dag!
#6 Nillan vilken tur att du kan njuta ändå 
Med ljus och kärlek... Tina

Här skiner ingen sol, snöblask på morgonen
men blommor och fåglar bryr sig inte så mycke.
Sjukhuset och sedan hem till visning av lägenheten, den här dan går fort.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Ljumt o skönt ute men då betyder det molningt också, fast vem bryr sig? Det är bara så skönt ändå med värmen. Och fåglarna som sjunger in dagen får en att tappa andan nästan.
Igår kväll blev jag påmind om vårleran utomhus. Hunden kom inspringande med lerkokor hängande under magen, det droppade lervatten, och sin vana trogen drar han ett varv runt hela bottenvåningen när han skall hälsa efter utevistelsen..
Gissa vad jag skall göra idag..?
Annars är dte frid o fröjd, får jobba vid datorn idag så jag får undan lite jobb. Inget flyg här idag heller, askmolnet har vänt så det är lugnt luften.
Ha nu en fin dag allihop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Idag fyller min äldsta som 30 år..Ska på fest i helgen*L*
Idag hade vi ett givande möte med hyresvärdens representanter*L*
Helt plötsligt ska få hjälp med träden som gått sönder.Vi ska oxå få hjälp med häcken.Vi ska få låna kärra för att lägga löv och grenar i som dom sen hämtar.Vi ska ev få hjälp med växter att plantera i deras stora mastodontrabatt.Vi får låna verktyg etc vilket vi inte skulle få tidigare.
Dom tyckte jag viftade med stridyxan..ha ha ha Men det är väl lika mycket stridyxa att säga nej nej nej när man frågar om nått!Det roliga var att dom hela tiden satt och sa -vi har oxå advokater!
Mötet gick lugnt och sakligt till väga*L*
advokater är bra att ta till och det är ofta när överheter hotar oss små med inkasso,fogdar,advokater och stämningar så ofta vågar man inte stå emot..Men svarar man med samma mynt blir dom lite förvirrade*L*
Annars så är det en solig dag!
ha de
abbi
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Hej allihopa!
Idag är solen framme ,fast det är lite blåsigt här. Ska strax ta på mej och gå ut en tur.
Ha en bra Torsdag.
~ mayolica ~
Go´morron! Sovmorgon idag äntligen… Nu har då kroppen och knoppen fått sin vila.
En kopp kaffe och sen en promenad med doggarna - gick ut på isen och det var så vackert! De har tappat älven på vatten, så det blir som ett månlandskap. Ska ner igen senare idag, tar med kameran då, lägger in lite foton sen idag hade jag tänkt!
Jordgubbslandet börjar tina fram, de stackars plantorna ser ut att sova fortfarande!
Önskar alla en härlig dag!

God förmiddag!
Här lyser solen äntligen efter allt gråväder och snöblask. Idag är det eftermiddagsfika på avdelningen med lite extra gott och sedan ska jag hämta tårtor till imorgon och förbereda lite kläder. Svärmor begravs imorgon så jag hoppas solen är med oss då oxå…
Clary, hoppas det går bra på sjukan idag!
Tuvan, visst är det härligt med fåglarna. Nu byggs det bo och förbereds för fulla muggar. =) Vi ska till "frissan" med vår terrier nästa vecka, han ser ut som ett stort pälsmonster just nu =). Det brukar bli lite smidigare då att torka av tassarna efter lerbuset. Det roliga är att han ser ut som en råtta de första veckorna innan pälsen vuxit till sig lite ;)
Ha en fin torsdag allihop!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Satte in det som dagens scoop men jag tror att jag måste ta det här också! *Guben ska på anställningsintervju kl 8:00 imorgon bittida*!
Det är det första jobbet han sökte, det som vaktmästare åt kommunens bostäder. Vi trodde att det var kört då det gått så lång tid. Sista anmälningsdag var den 6 mars tror jag. Killen som ringde bad om ursäkt för att det tagit sådan tid. Det är Guben + ett par st till som är intressanta för dem o ska dit för intervju.
Jag är *mycket* positiv till utgången. Hans arbetsbakgrund är bra o de har velat ha honom förut en gång. Men jag tackar inte nej till lite positiva vibbar från goda vänner, riktade mot killen som ska göra intervjun imorgon…
Perfekt jobb, 7-16, lediga helger, gissar på jourtjänstgöring var 3:e vecka då de är 3 anställda o ett ganska trevlig jobb som inte direkt sliter ut en. Grannen jobbar åt kommunen o har samma tider så de kan samåka. Vi två kan träffas o luncha ihop om det passar ngn dag/v…*trevligt*!
*HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS*! 
Go kväll allesammans..här har det varit en hel del sol och vi har det gott nu när våren är här 
Jag håller tummarna och hoppas hoppas hoppas med dig Mama..
håller tummar och tår Mama…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Abbis, vad härligt att det blev ett bra möte 
MaMa, håller tummarna för att det går bra 
Tack Elpida 
Gråvädret har fortsatt hela dan, kallt och jäkligt att stå och vänta på bussen som givetvis var försenad 30 minuter och ingen sa nåt……
Hett, starkt kaffe var väldigt gott när jag väl kom hem i värmen 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

#15 Wooohooooo, Yeeeayyyhhh, Hurra, hurra, hurra - fasen vad kul. Det höjer ju en att bara få komma på intervju. Tänk vad skönt om det skulle gå vägen. Nu får du sätta dig och skicka ut en önskan till universum..
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#15 Åh va roligt för dig Mamsen! Att det ordnar upp sig för er! Klart att man håller tummar o tår för er! 
#11 Jättebra jobbat abbi!
"The bigger they are, the harder they fall.." du vet..
#14 Jag skulle också behöva trimma min hund, men han är omöjlig att få att stå stilla! Idag klippte jag bort lite löst hängande hår på honom, han har ju en päls som är enorm för att vara springer, och sedan smådoffer'n han har på fötterna, d v s det ser ut som han alltid går i mystofflor. Klipppte bort bra mycket av "tofflorna" också.
Nu är i alla fall golven rena - några timmar - så det är skönt att andas igen. 
Tackelitack! Jo, är rätt så uppåt. Tösen har fått nattblöja för en gångs skull (hon ville själv också) o jag har nyss petat i mig ett par valeriana. Är rätt så speedad o skulle nog ha haft svårt för att somna även fast jag är hur trött som helst nu efter allt vakande.
Ska skicka iväg en önskan när jag släcker…längtar så efter att slippa oroa mig för räkningshögen, slippa känna mig (o resten av fam) som lodisar, kunna fixa till o få lite ordning här hemma…
Oki, nu studar jag isäng! Natti o vackra drömmar åt allahopa! 
Kram och Natti Mama….
Önskar dig och din familj allt gott MaMa! Natti natt o sov gott!
Natti till dig också Jeremina!