Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 1835 ggr
Mysan59
0

Är ni med på Facebook?

Jag har en hel del vänner härifrån iFokus, fast måste erkänna att jag inte vet vilka alla är.

Många vet jag ju, men sen har man blivit vän med nån som är vän med massa gemensamma vänner.

Därför undrar jag, tänk om nån här på AB är vän på FB hos mig?

Eller vill bli? Flört

MaMaMade
0

Nej, jag är inte med i FB trots otaliga inbjudningar. Har för det första inte tid med en sajt till o för det andra har jag hört så mkt skit om det. Det räcker så gott med iFokus-sajterna, hinner knappt med dem. En annan chatt tittar jag in på som hastigast emellanåt o så har jag 5-6 adoptionssajter som jag inte hinner med mer än ett par ggr/år.

Mysan59
0

#1 OK - Fast egentligen så är det roligare med fb att man hittar gamla vänner från förr.

Har träffat en kompis som jag inte hade sett på 24 år och nu känns det som vi har haft kontakt hela tiden.

Jag har kontakt med syskonbarnen, som jag annars inte skulle ha haft kontakt med osv.

Visst finns det skit, men det är också mycket som är bra. Fast jag kan förstå om du inte hinner med, du har ju några sajter ändå Flört

mayolica
0

jag har facebook och blir gärna vän med dej där.

~ mayolica ~

tilja65
0

Jag använder Fb flitigt Flört Jag vill inte lägga ut länken här, men skicka gärna ett pm så lägger jag till dig om du vill. Kul med nya Fb-vänner Tungan ute

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Mysan59
0

#3-4 jag pm:ar er om mitt namn, kul! Flört

Clary
0

Använder mig också av FB och addar gärna er Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Mysan59
0

Kul! Flört Har pm:at dig också Clary

Tuva-Lena
0

Nej inte FB, jag hinner inte och jag vill gärna tillbringa tiden med nåt annat än bara datorn. Jobbar ju vid datorn också så när jag kopplar av vill jag göra nåt annat, dessutom träffs man ju här.. Det blir kanske annat när man bara är medlem på iFokus, men som värd har man ju samtidigt ett ansvar - det blir för mycket helt enkelt.

Jag har också fått inbjudningar men nobbat allihop - vad tråkig man skall tycka att jag är.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Mysan59
0

#8 Ingen fara… förstår dom som inte hinner med… Flört

Elpida
0

Jag har oxå FB men hinner aldrig vara inne. Jag använder det mest till att få ut budskap när det är ngt speciellt - typ när min Zumbagrupp är inställd å så där…. Jag är nog ingen rolig FB:are att följa eftesrom jag skriver typ 1ggn i månaden - men du får gärna PM:a mig om du vill =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Mysan59
0

#10 och jag babblar om allt möjligt jox nästan dagligen där inne Flört

Pagan
0

jag är inte med i FB heller. Lite avigt inställd och har nobbat alla inbjudningar hittills. Har en del bekanta som verkar leva sitt liv genom facebook känns det som. Maken och sönerna är med och de får alla möjliga och omöjliga bekantskaper. verkar vara riktigt jobbigt att hålla på att uppdatera sig och folk som blir sura om man inte svarar i tid o.s.v. Vet bara hur jobbigt det var med ICQ eller vad det hette (på stenåldern) där det plingade hela tiden att någon loggat in och ville ha en "pratstund"

Så myzan berätta för en oinvigd skeptiker Vad är fördelarna med Facebook?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Mysan59
0

pagan: Jag vet inte vad ICQ är för nåt så jag kan inte jämföra. Fördelarna är ju att du kan hitta och få kontakt med gamla vänner, klasskompisar, kusiner (en av dom bor i Göteborg och vi har inte haft kontakt på massor med år, men nu fått det igen) och mina syskonbarn som bor en bit bort som jag inte heller har haft kontakt med på jättelänge.

Nu kan vi se vad vi gör (OM man nu känner för att skriva i loggen om det).

Visst får man en massa förfrågningar om allt möjligt, men det man inte är intresserad av kan man bara ignorera.

Nåt plingande har jag inte varit med om, men jag har chatten avstängd på fb, för att slippa chatta med folk jag inte känner, men som ändå ligger i vänlistan. Har förekommit lite konstigt folk där ibland.

Men annars väljer man själv vilka som ska se vad: vänners vänner, enbart vänner osv.

Man kan lägga in bilder om man vill, se på andras bilder, på barn och barnbarn och allt vad det är, OM man vill.

Sen är ju jag med i en massa djur-grupper, som att skydda vargar, att vi vill ha djurpoliser i Sverige m.m. m.m.

Jag fick med en kompis som absolut INTE ville va med i fb, som också hade tackat nej till alla inbjudningar, men nu har hon varit med ca 1-2 år, och tycker att det är kul. Glad

Men som sagt, man måste inte skriva i loggen vad man gör, det är helt olika hur mycket eller lite folk skriver, man behöver inte ha chatten aktiverad, men väljer själv hur mycket man vill visa för omvärlden om sig själv osv.

OM du går med så hojta gärna till i såna fall Skrattande

Pagan
0

hmm, jag funderarFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Jeremina]
0

Jag var på Fb en kort tid men det var inget för mig Obestämd

Mysan59
0

Jeremina: Jag tror det tog åtminstone 2 år innan jag kom in i fb på riktigt, alltså började tycka det var kul att vara där.

Nu är jag inne varje dag och skriver i loggen ganska mycket.

Clary
0

Jag har hittills bara haft glädje av att vara inne på fb. Håller kontakt med vänner utomlands och hittat gamla vänner precis som du Mysan skriver. Sen kan det lätt bli långa stunder där inne men det kan det ju här också Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Mysan59
0

#17 Ja precis, det är ju jättekul att kunna ha kontakt med folk som bor långt borta också.

Fick kontakt med en gammal skolkompis som bor i USA numera och jobbar som lärare där och vi hade nog inte fått kontakt om inte fb funnits, så jag tycker det är jättekul där inne helt enkelt. Flört

mayolica
0

Samma här,har oxå hittat gamla vänner man inte träffat på många år på fb,det är ett bra sätt att kunna hålla kontakt med släkt o vänner över avstånd. Passar mej bra som har eftersom jag inte har så mycket vänner här nu.

Jag var oxå väldigt negativ till fb innan jag gick med och förstod vad det var för något ,tycke att det räckte med ifokus-sajterna. Men det är ju helt skilda saker som inte går att jämföra.

Jag är inte så gammal så jag var med på stenåldern Skrattande så jag vet inte heller vad ICQ är/var för något?

~ mayolica ~

OleaViola
0

Hej  är mycket inne på Fb nu finns många olika grupper där också Blir gärna Vän med er härifrån om ni vill det är lättare för mig att gå in där för jag kan göra det från min mobil inte lika lätt med ifokus  efter som min dator tenderar på att crasha hela tiden Ha ha Gladså ni får gärna adda mig där skicka ett pm så kan jag lämna ut min hotmail om ni nu vill förstårs he he……….

Mysan59
0

#19 Javisst är det helt skilda saker med iFokus och fb och båda är roliga och bra på sina sätt.

#20 Jag pm:ar dig

pearlnharmony
0

Har mitt företag på FB och addar gärna dem som vill :) Skicka ett meddelande bara.

Va väldigt avigt inställd från början men man väljer ju själv hur och vad man vill skriva :).

Lev i Kärleken