Förmiddagens promenad
Vilka pötingar!
Hos oss är det fullt med vatten på isen nu, den torde riva snart men så är ju inte Vindelälven reglerad heller.
Oj vilka vinterbilder och så fina vovvar 
Här nere känns det väldigt avlägset nu med snö och vinter, hos oss är sommaren på väg. Vissa har redan tagit första doppet,fast det är för kallt för mej än på ett tag.
~ mayolica ~
Jag vill defenitivt ha markerade årstider men gärna lite längre sommar. Fördelningen sommar 3 mån, höst 3 mån, vinter 5 mån o vår 1 mån på ett ungefär…det kunde iaf vara lika över det hela o intesivt när det väl är! 
Oj, ni har ju fortfarande vinter hos er
Hoppas att våren når även upp till er snart. Vilka fina hundar du har och vilken härlig promenad du verkar ha haft 
Med ljus och kärlek... Tina
Ja årstiderna skiljer sej väldigt mycket på olika ställen i landet. Bor man uppåt där det verkligen är riktig vinter ,så har jag inget emot vinter då kan det vara riktigt fint o härligt.
Men här nere skulle jag inte orka med så långa vintrar,eftersom det offtast bara är slaskigt och blåser så kallt. Fast dom kommer ju sent,förra året var det varmt och fint långt in på hösten så jag kunde bada ute långt in i oktober. I år hade vi ovanligt fin vinter med snö,men den är borta sen ett bra tag tillbaka nu.
~ mayolica ~
Varje årstid har sin tjusning! Bodde några år på gotland och vintrarna där var inte så härliga! Men samtidigt så var de korta….. Saknar den tiden ibland - men det gäller att nyttja naturen så gott man kan.
Ja har man riktiga vintrar kan man ju utnytja dom på ett helt annat sätt,som en härlig skidutflykt i skogen göra upp en eld och grilla. När jag var barn brukade vi offta åka ut på såna turer med hela familjen,dom vintrarna saknar jag här nere.
~ mayolica ~
Shigne!
Tack för att du visade oss din promenad med dessa ljuvliga bilder av vacker natur och de söta vovvarna!
Hos oss har isen börjat gå upp så vi törs inte gå ut alls på den nu!