Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettrecept
Läst 3063 ggr
majlar
0

Maskrospesto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag ska prova att äta maskrosor i år så har jag letat efter recept och här kommer ett av dom.

Maskrospesto

1 liter maskrosblad

1 vitlöksklyfta skalad, hackad

1 dl lagrad ost

1/2 dl pumpakärnor

1 citron, rivet skal

1/2 tsk salt

1 krm svartpeppar nymalen

1 dl rapsolja, eller annan neutral olja

Gör så här

Skölj maskrosbladen och torka dom väl, gärna med hjälp av salladsslunga. Lägg allt utom oljan i en matberedare och mixa.

Häll i oljan i en stråle medan du mixar. Smaka av. Klart

Tuva-Lena
0

Mmm. låter gott majlar! Maskrosblad smakar inte alls så dumt, lite syrligt så där men man får låta bli de gamla bladen för dom är lite beska.. Fin bild du har hittat! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MaMaMade
0

Fanns många recept med i senaste "Med Mera"-tidningen.

mayolica
0

Låter gott. Tungan ute

Maskrosblad är goda, har brukat anväda sådana i mat till lite allt möjligt när jag hittat fina.

~ mayolica ~

Tride
0

Låter värt att pröva, #0. Maskrosor är bra människoföda, och säljs som sallad i Italien. De späda bladen alltså. Maskrosté kan lindra vid allergi.Jag behandlade för 30 år sedan en ung kvinna med allergi med akupunktur och rekommenderade henne att dricka maskrosté. Sedan hörde jag ingenting och hade ingen kontakt med henne. Förra året berättade min dotter att de träffats, och att min tidigare patient inte haft några prloblem sedan dess,alltså 30 år. Hon var allergisk mot gråbo.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

majlar
0

#1 Tack , den tog jag förra året. Då skulle jag ju ha passat på att prova på att smaka lite.

#2 Det var där som jag hittade det här receptet. Det ska bli spännande att prova.

#4 Gråbo är inte att leka med, min äldsta bror blev allergisk emot det när han var i 40-årsåldern och han blev riktigt illa däran.

Nu bor han i Thailand som pensionär och har blivit av med både allergi och sin stora mage. Han säger att han aldrig har ätit så mycket god mat och ändå går ner i vikt. Kyss

MaMaMade
0

Konstig,blev plötsligt så himla sugen på ett glas maskrosvin! Förvånad Oskyldig

#4 Ska tipsa en bekant om det, han är allergisk mot bl a gråbo.

#5 Thailändskt käk…*MMMMM*!

Tride
0

#6 Helst skall han dricka tre koppar maskroste pr dag under den säsong då han har som  mest besvär. Tycker han det är för beskt, kan han söta med 1 tskd honung.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

MaMaMade
0

Tack Tride!

[Jeremina]
0

Oj, det lätt gott och spännande..tack!