Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1862 ggr
Tride
0

diabetes

Någon här som har tips eller kunskaper om diabetes?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

mayolica
0

Det bästa rådet jag kan ge är att du går in och kikar på "Diabetes ifokus" Där kan du nog få bättre informationen.

~ mayolica ~

[rore]
0

Tride Det Beror lite på vad frågan handlar om,,,, Typ 1 eller2?

Tride
0

Tror det handlar om typ 2. Det gäller alltså inte mig själv. Skall också kolla ifokussajten.

Tride.

[Jeremina]
0

Vad har du för frågor? Jag kan en del om diabetes!

Tride
0

Mest tänker jag på alternativa uppfattningar om vad som utlöser diabetes. Jag har hört och läst om detta vid flera tillfällen, men det var länge sedan och det har ramlat bort. Men alla tips emottaget tacksamt.Flört

Tride.

[Jeremina]
0

Diabetes har jag kunskap om att du får när du triggar kroppen genom att äta kanske bara en gång om dagen i många år.

Inte att du äter fett eller sött speciellt utan att du missköter måltiderna helt enkelt.

Clary
0

Mat, övervikt och stillasittande är det man menar utlöser diabetes2. Det finns också en ärftlig faktor.

Ca 300000 svenskar har idag diabetes2 och tyvärr ökar det samtidigt som övervikten ökar

Medarbetare på Feng Shui och Indien

mayolica
0

#7 Så har jag oxå hört. Har inte hört det med oregelbundna måltider förut?  Jag kan glömma att äta och har nog aldrig haft regelbundna mattiderObestämd   Alla jag har träffat med diabetes2 har varit överviktiga.

~ mayolica ~

Clary
0

Jag har inte heller hört detta med oregelbundna måltider, har precis som du Mayolica, aldrig ätit efter klockan utan när jag kommit ihåg att magen kanske vill ha sitt.

Däremot är det väl så att när man väl fått det ska man äta regelbundet men små och nyttiga mål. Har tyvärr en väninna som tror att man ska ladda in så mycket som möjligt och ofta, det hjälper henne inte kan jag säga.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

MaMaMade
0

Saken är väl den att hålla blodsockret på en jämn nivå, dvs se till att insulinutsöndringen är jämn? För en del kanske det passar att äta lite men ofta medan andra mår bättre av att äta rejält o sällan. Dock tror jag på att man äter sig ordentligt mätt på mat med lågt GI så man inte plottrar på o stressar upp insulinutsöndringen.

Jag var t ex aldrig särskilt sugen mellan målen när jag åt LCHF medan jag före o efter LCHF-perioden småplockade för jämnan.