Vad är healing?
Hej allihopa! Jag har nyss hittat denna sajten och har läst runt lite och allt verkar väldigt spännande! :) Jag är speciellt nyfiken på dethär med healing, vad är det egentligen och hur funkar det? Vilka åkommor kan man "bota" med healing?

Hej och välkommen hit, kul att du hittat hit.
Healing botar inte utan hjälper kroppen till självhjälp om jag ska uttrycka mig kort. Vi har några duktiga tjejer här inne som kan ge dig mer precisa svar.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Hej och välkommen
Healing handlar om att skapa ballans i kropp o själ med hjälp av energi,det underlättar kroppens egna läkningsförmåga.
Jag är mest insatt i reiki-healing,lite förenklat kan man säga att man förmedlar en helande energi till personen. Den energin söker sej sedan dit den ska och aktiveras på det sätt som behövs hos den som tar emot healingen.
Energin kommer inte från healern själv,utan från universum. Man brukar säga att man använder"universums helande kraft"
Sen finns det många andra healingmetoder som kan gå till på lite olika sätt. I endel healingmetoder tar man hjälp av andar som sköter healing,healern blir då en slags kanal som förmedlar healingen.
Du är välkommen att fråga mer om det är oklart..
~ mayolica ~