Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2354 ggr
Edgeplay
0

Depression

Jag hade ingen aning om var jag skulle lägga denna tråden, så det fick bli här. Admin kanske kan flytta den om hon/han tycker att den passar bättre någon annan stans :)

Finns det något inom alternativa behandlingar som kan bota depression och ångest? Jag gick in i en depression när jag var 13, har varit väldigt självdestruktiv, har haft panikångest och perioder av psykotiska tillstånd. Jag fick hjälp av BUP när jag var 16 och blev inlagd på sluten avdelning och sedan dess har jag mediciner mot depression (Flouxetin) som jag tycker har funkat bra och jag fick samtalsterapi i något år (vilket inte fungerade alls för mig, så vi kom överens om att sluta med den och bara fortsätta med medicinerna).

Nu är jag 21 och går fortfarande på samma mediciner. Jag har försökt sluta med dom flera gånger men då har jag börjat på dåligt igen. Självklart vill jag inte knapra mediciner hela livet, så jag undrar om någon härinne har tips på en alternativ behandling som kanske skulle funka?

gummimamma
0

Har du provat med KBT (kognitiv beteende terapi)? Om inte, så sök info om det och fundera på om det kanske kan vara någonting för dig. Även om det kanske inte gör dig frisk, så ger det dig en del tankeställare och verktyg för att jobba med dig själv. Och det i sin tur kanske gör att du mår en liten aning bättre och kan få den nedåtgående depressionsspiralen att vända uppåt. Och vem vet vilka positiva reaktioner det för med sig i sin tur…

Jag hoppas att du hittar din väg ut ur depressionen och ett sätt att bearbeta så du inte hamnar där igen. Kram!

[Jeremina]
0

Jag tror också att du behöver få hjälp med speciell samtalsterapi och en långvarig sådan med en person som du känner att du kan tala ut med, lita på.

Men att direkt föreslå alternativ så kanske akupunktur eller att äta Johannesört som även finns på vanliga apoteket. Gå dit och fråga om råd angende just Johannesörten kanske.

Lycka till!

Tuva-Lena
0

Eftersom du har haft den här depressionen sedan du var 13 så är frågan om det inte kan ha med någon hormonell rubbning att göra… Mitt förslag skulle isåfall också vara att testa akupunktur, som ju används för att återställa balansen i ev drabbade organ. Tilja, en av medlemmarna på sajten, som arbetar med hypnos-och regressionsterapi kanske också kan ge dig några råd..?

Tilja!! Var är du?! Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

mayolica
0

Förstår att du inte vill äta mediciner mot depression hela livet,men det är viktigt att du samråder med läkare om vill sluta. Du kan må väldigt dåligt om den inte trappas ut på rätt sätt.

~ mayolica ~

tilja65
0

Precis som Tuva-Lena skriver så är hypnoterapi och regressionsterapi något som skulle kunna hjälpa dig. Jag har också erfarenhet från personer med psykiska promblem som blivit hjälpta av healing. Eftersom du äter mediciner som gör att det är svårare att få hypnosen att fungera som den ska, så skulle jag rekommendera att du börjar med healing.

Jag sitter just nu på en kursgård, där det nästan inte finns någon teckning alls, men jag har relativt nyligen skrivit en tråd här på AB som handlar om dessa båda terapimetoder, vad de kan hjälpa mot och hur de går till. Är du intresserad så gör en sökning i rutan för sök på sajten.

Lycka till!
Kram Tilja

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

allhealing
0

Jag har hjälpt ett antal personer med bl.a. panikångest med väldigt gott resultat.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet