fråga om hudvård
läste ett gammalt inlägg av "korseett" där du tipsade om olivolja till ansikte och kropp innan man duschar, och då undrar jag om man kan använda vilken olivolja som helst? Har samma problem som SagaLina med att bli rödfläckig i ansiktet i samband med dusch plus att jag har ådernät på kinder och näsa, vad göra?
Du kan använda Ringblomma jämt!
Jag tror att korseett menar att man skall använda "Extra virgin olivolja", alltså inte dom billigare "fuskolivoljorna" som kan innehålla andra oljor också.
Ringblomkräm är suveränt att använda vid hudproblem. DEt var det enda som hjälpte mig och mina eksem innan jag fick homeopatmedicin mot dem. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Det enda jag vet är att Rosmarin är bra mot ådernät och åderbråck…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Elpida har du några tips på hur man gör eget rosmarin mot ådernät.
Jag skulle kunna tänka mig att använda det då jag har en "snygg" röd näsa och kinder med ådernät.

En ansiktsolja består av 50 ml olja (tex oliv, jojoba eller mandelolja) och 9 eteriska droppar. Kan tänka mig att Rosmarin och lavendel är en bra kombination. Har man en blandhy/fet hy kan man även tillsätta ylang ylang eller palmarosa, vid känslig hy kan man tillsätta tex någon droppe kamomill. Allt detta fördelat på antalet droppar.
Om man använder eterisk olja som kommer från citrus (inkl bergamott) kan man inte sola på några dagar!!
Det bästa är att testa oljan under natten i armvecket så att man inte är överkänslig.
Jag är bara lekman i detta och testar mig fram, det finns säkert fler med mer erfarenhet inom detta som kan bidra med goda förslag
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tack för tipset det ska jag försöka mig på.