Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1636 ggr
Minetta
0

Ont i knäet

Ramlade av en häst för en vecka sen + 2 dagar. De första dagarna gjorde det ont att gå, och böja benet. Nu är det bättre, men det gör fortfarande ont att cykla och att böja, tex kan jag inte sitta på huk, det gör för ont i knäet. Någon som har någon aning om varför det gör ont? Kan det vara någon nerv i vägen? Var och röntgade förra veckan och inget var brutet i alla fall. Det har ju blivit mycket bättre sen förra veckan, men helt bra är det ju inte ännu Obestämd

MaMaMade
0

Talar nu från enbart egen erfarenhet.

Ilar det eller värker det? Många ggr ilar det (som när man stöter armbågen, kalvdön säger vi här) om en nerv är ikläm. Men det kan även kännas enbart ömmande, särskilt om man gått med det en längre tid.

Värker det gissar jag på att dina senfästen kring knäet fått sig en törn. Kanske du skulle ta o gå till ngn som kör medicinsk laser? Tuva-Lena som är moderator här kan mkt om sådant. Tror att du ska ta det lilla lugna med det också. Rör på dig men överansträng dig inte. Det kan bli inflammerat (om det inte redan är det) o då måste det få tid att läka.

mayolica
0

Sådant kan nog sitta i ett bra tag. Men det skulle nog vara bra om du gick till en sjukgymnast,dom brukar vara duktiga på sådant.

~ mayolica ~

Minetta
0

hmm, svårt att säga, men skulle kanske säga att det värker mera. Det känns också lite ömt om jag rör knäet.

Jag tror inte att det finns någon som har medicinsk laser här i närheten, jag har aldrig hört om det i alla fall.

Tuva-Lena
0

Jag skulle tippa på att det är ett av ledbanden i knät som har fått sig en kyss Minetta. Ledbanden håller leden på plats och är väldigt känsliga för stötar. I knät har du dessutom två korsband som går tvärs igenom leden. Har leden då åkt en aning i sidled när du ramlade - vilket är troligt, så kan det vara dom som är onda. Dessutom får du ha tålamod med läkningen - det tar ofta flera veckor innan dom har läkt ut ordentligt, såvida du inte har tillgång till laserbehandling, då går det snabbare. Vad du kan göra är att tejpa leden så länge, eller använda en elastisk binda så att du får stöd för leden medan den läker. Kom bara ihåg att ta bort den när du vilar, bindorna kan hejda blodfödet när du inte rör på dig.

Lycka till! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."