Dagens pratbubbla 7/5
Go´morron!
Här skiner solen lite smått, frost på backen - har ingen aaaaning om hur kallt det är just nu, eller säger man varmt?
Gårdagen var verkligen en historia för sej…tar den i en annan tråd.
På mitt schema idag står det med stora bokstäver - NJUT AV LIVET!!
Tack för att ni finns!
Kramar och önskar er en sjusärdeles dag!
Godmorgon på er!
#0 Shigne jag blir så nyfiken och håller ögonen öppna efter din tråd
Även hos mig står det njut av livet idag, det är redan inplanerat, och så ska det bli 
Tusen tack Tuvan för gåvan! Vad är det för salva?
Önskar er alla en härlig dag!
Med ljus och kärlek... Tina

God morgon Shigne, tilja och ni andra.
Har sovit så himla bra i natt, alltid bättre sömn när gubben min ligger och snusar i sängen bredvid.
Ska passa på att njuta av livet samtidigt som jag ska ta itu med det sista packandet, ser ut som 15 maj blir vårt avflyttningsdatum 
Solen tittar fram men man har pratat om regn, vi får väl se, spelar inte så stor roll.
Önskar er alla en härlig fredag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Godmorgon på er !
Härligt med fredag !
I dag firar vi sonens födelsedag så det är lite förberedelser som ska göras under dagen .
ha en skön dag alla !
Godmorgon!
Idag är jag piggare i rörelseapparaten även om jag får vissa signaler som säger; "Ta det lugnt"!!! Dagen ger klippning av Minstans nu *väldigt* risiga hår med nötta strån ända upp till 1 dm från huvudsvålen. Hoppas att hon inte deppar ihop alldeles för jag misstänker att det blir ett rejält klipp både på längden samt upp i etager.
Guben har fått in en delbetalning av sin överföring, hade fått vara ngn femhundring mer men resten kommer ju efter helgen. Klippning, lite helgmat o kanske en tunika till mig ska gå att få för pengarna iaf. Oj! Kanske bäst att gå o duscha om jag ska prova kläder…stinker liniment dessutom! 
Sitter o funderar om det är oekonomiskt att köpa en påse grillkol…längtar efter att grilla o kött har vi ju. Ungarna älskar mitt grillade, honungsmarinerade älgkött. Synd att honungen är så dyr, fast jag förstår varför. Har dessutom brysselkål hemma…stekt med saffranscrème till… Tror jag slår till, får det till ca 200 kr i inköp av det jag behöver o då har jag 2 middagar till 5 pers. 20 kr/person är väl OK (ej medräknat det jag har hemma)? Kissarna får sitt älskade torrfoder o får fortsätta äta älgfärs över helgen…om de öht är hemma, många stekar som struttar omkring på åkern just nu. 
Ca 4 plusgrader i skuggan, 7 i solen o klarblå himmel (inatt var det -5, brrr…). Hoppas att det håller i sig så jag ta en liten solstund i em.
nillan; inte dumt med majbarn! 
Önskar allahopa en underbar TGIF! 
God morgon!
Önskar er en bra dag och en riktigt trevlig helg!
Go'morron på er!
Härlig morgonsol hos mig också så jag har suttit ute på verandan ett tag. Igår kväll när jag var inne för att hälsa på så gick det inte att skriva å, ä och ö plus en del andra tecken. Trodde jag hade fått virus i datorn, men det var nog iFokus som hade fått objudna gäster antar jag..
Snart dags nu Clary… va spännande för er! 
Sjukvården ja shigne, den är ett kapitel för sig numera. 
Tilja, så roligt att du har fått hem vinsten äntligen. Krämen har jag inte etiketterat men det är en ansiktskräm med endast naturliga råvaror; tistelólja, mandelolja, E-vitamin, aloe vera och eteriska oljor/rosenträ och lavendel. Naturliga emulgeringsmedel också så det är rena skönhetsbehandlingen för din söta nurna!
Puss på näsan!
Idag måste jag städa
så det blir till att hämta extra kraft, ni vet anden är stark men köttet hänger inte med riktigt. Och fönstren då!
Imorgon har jag drop.in lördag i butiken!
Hoppas att du kan kosta på dig en riktig brakmiddag ikväll mamsen!
Ha en fin dag allihop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Solen skiner och sambon fyller år idag!
Vi tar tårtan imorgon
ha en bra dag
abbi
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Hej, allt gott önskas alla flitiga skivare och även läsare (som inte skriver) denna late halvmulna majdag. Några +°, men inte tillräckligt många. Läkarvetenskapen går framåt, sägs det, men sjukvården bakåt. Var skall det sluta? 
Varför skrev du det där om fönstren, Tuvan, nu kan jag inte längre titta bort från mina. Försöker titta genom dem, dock
Och dessutom ligger det en massa papper på obestämda ställen mm sådant. 
Ja, stekarna skuttar i buskagen,MaMa. Jag såg mina stolta jägare frossa på ett byte för inte länge sedan, och torrfodret räcker längre.
Grattis till sambon, abbis!
I dag väntar jag att min bilburna kollega från mässan förra helgen skall komma hem till mig med en del grejer som han, snällt och prkatiskt, brukar köra hem till mig. Före mässan dit, efter mässan hem.
I eftermiddag bär det av till Enköping och konstatera hur många cm barnbarnen växt den här gången samt skämma bort dem lite med filmer o sånt.
Spännande med flytten, Clary!

Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
God eftermiddag!
Då var det Fredag igen och här är det riktigt blåsigt idag.
önskar alla en bra helg.
~ mayolica ~
#6 Tack så jättemycket Tuvan, vilken fin vinst jag fick.
Fantastiskt att det finns ansiktskrämer baserade endast på naturliga råvaror! Så glad jag blir 
Med ljus och kärlek... Tina