Pratbubbla 12/5
Go´morron! Solen skiner igen - härligt!
Sovit gott, men vaknade alltför tidigt…. Ont i kroppen efter två dagar på vedbacken!
Sitter som vanligt med min kaffekopp, njuter och låter dagen vakna.
Önskar alla en härlig dag!
kram
Godmorgon Shigne och alla andra!
#0 Hoppas att veden är klar nu så att du får vila upp din onda kropp. Det blir intensivt när man håller på, men det är skönt efteråt 
Även jag sitter och njuter av kaffet och mår gott så här på morgonkvisten. Fåglarna kvittrar för fullt och det är så lugnt och rogivande…
Önskar er alla en riktigt bra dag!
Med ljus och kärlek... Tina
Godmorgon på er 
Jag sitter även jag med min kaffe mugg jag känner mig nöjd och glad för det jag uträttade i trädgården i går.
Men jag är ledsen för min dotter fick jag hämta hem från skolan i går då en äldre pojke sparkat på henne i bröstet och rivit hennes händer och handleder när hon försökte skydda sig. Det känns inte bra att skicka henne till skolan i dag.
Ha en fin dag alla!
God morgon.
Även jag sitter med en kopp kaffe. Det är den tredje jag tar. Hann med två innan jag gick till jobbet..och nu en här.
Nu är det sista arbetsdagen för den här veckan. Jag ser fram mot långledigheten och konfirmation av mitt äldsta barnbarn på Söndag.
Ha det gott och trevlig helg allesammans.
nillan! Vad är det du säger!?! Det måste kännas fruktansvärt som mamma (o som hon själv också naturligtvis)…här sitter jag o här ångest över att min pojk är så ledsen för att han inte vågar vara sig själv. Men han är dock varken mobbad el ej omtyckt… Varma kramar till er båda!
Godmorgon för övrigt…
En strålande morgon med 15 plusgrader i solväggen, fast rimfrost där det är skugga. Fortfarande nattkallt med ca 6-7 minusgrader på nätterna. Ska ta en liten sväng med Tassa, Guben o Minstan när jag druckit upp tekoppen. Vill sy men vädret säger trädgårdsarbete. Ska gå en runda med sekatören samt plocka ur växthuset. Guben o Sonen ska få plocka ner det under helgen o jag ska skura av alla delarna minutiöst. Lider med alla mina små spindelfamiljer som bor där men huset skall vändas ett kvarts varv o *behöver* skuras upp; mossa samt ohyra *måste* bort.
En sväng till affären blir det också…den dyra lanthandeln…lite bensin till gräsklipparen samt te (hur kunde jag glömma att köpa te igår!?!?!?) samt det jag behöver till änglabesöket. Vette 17 om jag kan få tag på en vit blomma, det fanns orkidéer på ICA men sådana har jag inte råd med… Har iaf ett vitt gravljus hemma…blir det burleskt? Vi brukar faktiskt bränna sådana istället för marschaller för de sistnämnda brukar vara så dåliga. Vill ngn har besök av "mina" änglar fr o m den 28:e förresten? PM:a i sådant fall. Vet inte om det ska vara klart redan när de kommer men jag har inte fått tag på ngn värd/inna än…börjar känna mig lite stressad faktiskt.
Usch vad jag vill sy…istället för prommis o allt det andra…blir lite lätt autistisk när jag får mina intresse-"cravings.
Önskar allahopa en finfin dag! 
Go'morron på er alla glada! Och kaffesugna.. 
En härlig morgon möter mig men varför måste det blåsa jämt? Har ni tänkt på det, vad mycket det blåser nu för tiden?
Måste åka in til stan idag och jobba, hade hellre påtat i trädgården, men det blir bra det med bara jag kommer iväg.
Du Mamsen, inte behöver du nödvändigtvis ha en vit blomma, änglarna överser med din knappa ekonomi och njuter av vilken blomma som helst. Själv tog jag sidenblommor i svagt rosa..
Och några vita ljus hade jag inteheller så det fick bli värmaljus istället. Upplevelsen blir inte sämre för det.
Ut o rör på dig kvinna, då kommer inspirationen desto snabbare sedan, och i en mångfald du aldrig drömt om! 
Ta hand om er allihop och ha en fin dag!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Goder morgon nu ska jag ta min första kopp kaffe idag så ses vi senare. Här är det också sol
Ha en härlig onsdag!
Hej hopp
Lite halvdant väder idag inte regn och inte sol va ä de då?
Fortsätter mitt glaserande idag. Hinner nog få igång ugnen ikväll!Det är tidsödande med alla detaljer.Sen har jag en ny idé så klart som måste bli klar till utställningen.Får snabbtorka detta*L*
Ledig eller jobba ledig eller jobba ,imorgon! hmmmmm vill vara ledig men det är mycket att göra nu.Blir att man går och trampar när man är ofrivilligt ledig..dessa röda dagar..
Praktikanten skyltar om det blir så fiiiint!
ha de gott
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/