Dagens pratbubbla 13 maj
Go´morron alla "sjusovare"
!
Är det nått fel på mej??? Har inga spec. tider att passa, sambon gjort helg - åsså är jag uppe före tuppen!!! Varför har jag ingen ro att njuta av sovmorgon?
Jooo, för det här är bästa stunden på dagen!!!
Att få vakna till tystnad, brygga kaffet, kika in på iFokus AB, tända ljus och se/höra hur allting omkring en vaknar…. Den stillhet som finns på morgonen kan inte hittas någon annanstans.
Önskar alla en härlig dag!
Godmorgon Shigne och alla andra!
Jag har just avnjutit dagens första kopp kaffe. Vaknade av att yngste sonen satt och tittade på barnprogram i vardagsrummet utanför vår sovrumsdörr. Härligt ändå när barnen blir så stora att de sköter sig själva en stund på morgonen.
Här regnar det för fullt och jag funderar på vad vi nu ska hitta på denna dag. Hade tänkt att vi skulle ägna dagen åt trädgården…
Vilken härlig start på morgonen Shigne 
Önskar er alla en härlig dag!
Med ljus och kärlek... Tina
Jo, möjligtvis på natten - min tid shigne - då njuter jag av tystnaden och av alla väsen som tassar runt husknuten.
men morgonen har samma effekt på en, coh som tur är så har jag aldrig svårt för att komma upp heller. 
Go'morron på dig förresten, och på dig Tilja!
Idag doftar det vår ute, den kalla nordan har dragit vidare och nu är det västan som ligger på istället - betydligt varmare vindar alltså. Skall fortsätta med trädgården idag, och åker nog upp en sväng till stugan också för att vårstaäda lite.
Ta hand om dagen idag och er själva förstås! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Godmorgon på er alla 
Vaknade till regn och gråväder…
Ett veterinär besök för att operera bort Sveas skadade klo är planerat i eftermiddag… usch jag oroar mig lika mycket för henne som för barnen..
Jag önskar er en härlig dag !
God fm! Här sjunger fåglarna och björkarna har ljusgröna slöjor. Lite disigt. Hoppas det går bra hos vet, Svea. "Djur har också mänskors känslor. Djur är faktiskt också mänskor" (ur "Fablernas Värld")
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

God förmiddag på er allihopa!
Här har vi än så länge gråmulet men hoppas solen tittar fram lite senare.
Årets första åskväder hade vi i natt, det dundrade på en bra stund och regnet öste ner.
Blir en lugn dag, ska ut på en promenad i eftermiddag.
Önskar er alla en härlig dag
Hej!
Det var tänkt att jag skulle åkt till värmland,men jag blev sjuk istället
Ligger i sängen och har feber,huvet spränger har värk överallt och känner mej helt utmattad. Vill ta en duch och satta igång en tvättmaskin,men det känns som ett jätteprojekt just nu
Igår låg jag hela dagen utan att orka gå upp alls. Jag är glad att jag inte har några måsten att sköta,utan faktiskt kan unna mej lyxen att vila när jag inte orkar något och datorn vid sängen dom stunder jag orkar vara inne lite
Försöker behandla mej själv med reiki,fast det går lite trögt när man är helt ur form.
Hoppas ni andra mår bättre,önskar er en bra helg.
~ mayolica ~
Vet hur det känns. Stanna i sängen och unna dig vilan.
Tride.

Nu åskar det på här, vilken stund som helst kommer nog skyfallet.Men de brukar alltid dra förbi fort, sedan kommer solen igen.Och växterna blir glada ( och vi slipper vattna
)
Tidiga mornar kan jag tycka om ifall det väntar något spännande, tex en resa.men en vanlig morgon innan arbete…njääee.Jag blir " somj folk " vid 10, har jag märkt, då försvinner tyngden och svårmodet och jag blir på bättre, gladare humör.Ganska intressant egentligen, att det är som en magisk gräns vid 10.Och jag är MKT glad att den kommer så tidigt nu för tiden.Innan hade jag min gräns vid 16 på em
God em!
Tung morgon, bakis men jag får skylla mig själv! Sonen ville ha sällskap framför TV:n för att se "Ghost whisperer", vi såg fel på tiden så det bidde tämligen sent…tidigt…sent, hur man nu ser på det. Jag hade dessutom redan sett det avsnittet men nu när han för en ggns skull bad om sällskap så… Väckt av grinig Minstan vid 7-tiden…väntade ut Guben så han steg upp o gav töserna frukost. Jag tog mig en extra ½-timme jag… 
Har inte blivit ngt gjort ute idag torts hyfsat väder (blåser rejält o ganska kallt), helt stel i nacken sedan igår så vi bestämde att vi tar det lugnt idag. Åkte o köpte grillkol till morgondagens grillmiddag samt tog ut pengar till Sonen som ska in till stan med ett par kompisar imorgon. Så nu är man black igen!
Vi tänkte göra upp en eld på grillringen ikväll o softa lite med grillkorv men det mulnar på o väderspåmännen talar om en lätt regnskur. Får väl ta fram grillpannan annars! Töserna har jobbat lite idag; klippt ner gamla spireakvistar (Mellis) o samlat dem i fina högar (Minstan). För det ska de få en guldpeng var. Sonen har slappat men det får han ta igen på lördag för då ska växthuset ner o den rensade rabatten ska få stenkant o pallkragar ditsatta.
Önskar en en fin kväll! Själv ska jag fixa brevet till änglarna som kommer ikväll…har tyvärr inga att skicka dem vidare till än…men jag hoppas att jag får tag på ngn/några innan veckan tar slut! 
Hej
Idag höll jag butikerna stängda så det blev lite pyssel hemma istället..Det regnar så det blev inomhus*L*
Har satt upp solskydd på vår veranda jag hoppas att det räcker!Här är en bild före!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Åh så fint! Vår veranda liknar mer ett stökigt förråd. Det bidde inte som jag tänkte mig heller men en dag kanske vi kan göra om där.
Stoppade i mig 1 st Alvedon, värmde upp riskudden o la mig på spikis. 1½ h senare finns det hopp om liv, inte helt OK i skallen men helt klart bättre. Det knakade till rejält, som ett smatterband, längs med ryggraden uppe vid nacken när jag steg upp…hoppas att det var problemet som slapp!
Nu ser jag fram emot en skön kväll i soffan framför "Ghost whisperer", 2 avsnitt på raken o sedan ska jag välkomna änglagänget. Måste skriva ner mina önskningar bara, har dem färdiga i dator men inget papper att skriva ut på så det får bli handskrift. Hoppas de har blick för…"konstnärligt"…skrivande! 
Bäst att göra klart, ska fixa en kanna te till TV:n…har 2 hallonmazariner uppe i ett skåp som vi ska festa till på!
Önskar allahopa en finfin kväll! 
Tjusitt, abbis.
Själv har jag snyggat till på balkongen efter vinterns snögrottor därstädes, och börjar bli riktigt nöjd.
Vad är det för änglar, mama? Från himlen eller . . . .?
Låter intressant.
Tride.
Lite långt. PM:ar dig… 
TAck! Det ser jag fram emot
Tride.
Här började det regna vid 17-tiden o nu störtregnar det. Åskan går inåt landet, vi hör muller o ser blixtar på avstånd.
Ska gå o fixa gaddarna o förbereda för sänggåendet. Ska ju hälsa mina gäster välkomna 22:30 men sedan studsar jag isäng. Tung i huvudet, nacken är öm o jag brukar alltid bli tung i huvudet när det är åska. Oj nu fullkomligt häller det ner! Alldeles mörkt ute!
Önskar er en god natt o söta drömmar!