Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 13790 ggr
[Zoie]
1

Utslag runt munnen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorse hade jag fått ett litet utslag runt munnen och nu på kvällen har jag fått jätte mycket utslag. Och nej det är inte finnar eller nått. Det är något slags utslag.
Vad kan det vara för slags utslag? Och hur behandlar man de på bästa sätt?

shigne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag önskar jag kunde hjälpa dej! Det ser irriterande ut…

Kliar det? Det syns som du skulle vara överkänslig för något. Har du ätit något som du annars inte brukar? Eller kommit i kontakt med något "annorlunda"

Själv har jag något som heter Rosacea - men det ser lite annorlunda ut än dina utslag.

Jag "lånade" en bild från IT på rosacea;

[Zoie]
0

Nej jag har inte ätit något som jag inte brukar. Och det är inte rosacea för min mamma har det och det ser inte lika ut.

Nu har dock utslagen minskat lite men igår när de väl kom, så kom de på en minut typ. När jag smörjer in mig med min dagcreme eller annan salva så blir utslagen mycket värre och syns mer och är röda. Och om jag inte smörjer in mig blir jag super torr.

HJÄLP NÅGON

[Zoie]
0

Nu har utslagen kommit upp igen! Hjälp någon

Elpida
0

Mina barn har precis haft svinkoppor och det ser likadant ut. Det börjar nästan alltid runt munnen. Prova Microcid, en bakteriedödande recptfri creme som finns på apoteket. Man får smörja noga morgon och kväll och vara noga med handhygienen eftersom det smittar. Egen handduk och byte av örngott varannan kväll tills utslagen är helt borta…

Kan vara värt att prova!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus