Dagens pratbubbla 14 maj
Sitter och dricker mitt morgonkaffe, ännu lite sömndrucken. Ute är det disigt men milt, ca 10 grader.
Idag ska jag in och shoppa en del. Det är nästan tomt i kylskåpet och jag får dricka mitt morgonkaffe utan mjölk…
Hoppas att ni har det bra runt om i Sverige och att det inte bara är här vi är lediga utan att fler fått möjlighet att ta en klämdag.
Önskar er en fin dag!
Med ljus och kärlek... Tina

God morgon säger jag till tilja och er som kommer lite senare!
Söt vovve tilja, här är också disigt idag.
Väldigt tyst och lugnt runtom idag så jag tror många är lediga, måste till centrum och handla och diverse ärenden och på eftermiddagen får det bli städning.
Ha en härlig fredag alla
Godmorgon allesammans !
I dag är jag väldigt trött Svea som opererade sin tass i går har pipit och gnytt hela natten.. mest är det nog den stora struten som besvärar henne.
Vad jag ska göra i dag… det vet jag ännu inte jag tar dagen som den kommer i dag.
Ha en fin dag alla!
Här regnar det men är rätt varmt i luften!
Idag ska jag tömma min glasyrugn med en massa nya saker och utställningsföremål..Spännande!
Skönt att det är fredag och snart helg!
Vi får hoppas på att många har ledigt och vill shoppa shoppa shoppa för att det inte finns så mycket andra utomhusaktiviteter att tillgå..
ha de
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hej hej.
Mycket på jobbet nu, men jag försöker komma in o läsa så ofta som möjligt.
Igår tog jag en sväng med stavarna, kände efter några kilometer att det började värka i axlarna. Jag satte mig i en glänta och händerna började bränna innan jag hunnit få ner rumpan i skogen. Satt bara och lät energierna flöda ut, sedan gick jag i 40 minuter till utan minsta antydan till smärta! =) Man blir så oerhört tacksam!
Hoppas ni har en fin helg framför er!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Go´morron! Äntligen sovmorgon…
Disigt och regn i luften idag. Det känns väldigt bra idag, känner mej lugn och harmonisk…
Inga speciella planer direkt, ska ut med syrrans hund idag när de är borta…..laga mat till en granne (91 år) när husfolket är på mini-semester, veden ska fortsätta kapas och klyvas ifall vädret tillåter. Med andra ord en riktig pysslardag!
Elpida; vad avundsjuk jag blir när jag läser om din stavgång!! Längtar sååå till skogsbilvägarna blir snöfria och torra, så jag kan ta med hundarna och gå med stavar jag med!!
Ha det gott alla!

#5 Igår var verkligen fantastiskt, det var sådan aktivitet på fåglarna och de pratade och sjöng om vartannat hela tiden =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Hej, hej!
Orolig natt trots full dos valeriana. De nya tabletterna är inte lika bra som Forte. Passar nog bättre som dagtablett vid oro. Det är inte roligt att vakna med skallebank men hasade mig iväg på prommis med Guben o Tassa. Ner till pumphuset o tillbaka, ca 3-3,5 km, inte illa pinkat för att nyligen kommit ut ur idet!
Mulet men hela 16 grader varmt! Den kalla nordan har bytt riktning till lite mer ljumma vindar från sydväst o det är härligt fuktigt i luften, luktar sommar! 
När vi kom hem var vi utan ström, fick stressmage då Guben sa att vi ligger efter igen. Varför kan han inte säga till på en gång när det kör ihop sig!?!
Nu visade det sig att det var ett "vanligt" strömavbrott, för modligen pga åskan igår. Det blinkade till en gång då så de har säkert varit ute o fixat ngnstans på linjen.
Änglafrågan; måste ljuset brinna hela tiden? Det är ju brandfarligt! Jag tänker sätta mig inne hos mig o tänka o pyssla lite varje dag o bränna ljuset under den tiden.
Nu ska jag stryka lite tygrester o skära ut små rutor som jag sedan sa sy samman till så kallade 9-rutor. Så småningom hoppas jag få ihop tillräckligt många för att göra ett knätäcke el ett par väskor. Guben har nog suckat många ggr över alla påsar o lådor med tygkrafs men nu när jag inte har råd att köpa nytt är de guld värda!
Ojdå, kom på att jag lovat att baka till efterrätt idag också…*suck*…jag ville ju syyyyy idag! Är så fokuserad på att få börja jobba…o att Gubens kassa ska komma så jag inte får ngt ur händerna. Helgerna är värst för då vet man ju att ingenting händer. Nåja, den som väntar på ngt gott…sägs det!
Ha en finfin dag allahopa! 
Hejsan.
Just nu regnar det här, men än så länge påverkar det mig inte. Ganska varmt i alla fall, och så slipper jag vattna på balkongen.
Änglafråga till mama:
Jag har sänt nytt pm till dig, bla. angående datum. Är det 18e eller 23e som gäller? Måste veta, så jag kan släppa in dem. Och så undrar jag om du vet vilka du skall skicka vidaret till? Jag tänker mig också att det kan vara fler här på sajten som skulle vilja ha besök. 
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Du har fått svar. 
Jag söker fortfarande 2 nya värdar/värdinnor om någon är intresserad!
Jag ser det
Tride.
Oj, så blev det sommar med ens!
Idag har vi 19 grader här och jag har inte kunnat komma in tidigare p g a åska!! Det mullrar av o till vid horisonten men jag passar på att ge mig tillkänna medan den håller sig på avstånd. Nåt regn har vi inte fått än, annat än en rejäl åskskur på morgonen - vi behöver regn ju! Blåser skönt ute och mitt nya vindspel klingar så avslappnande.. 
Tog en sväng upp till stugan på förmiddan och drack kaffe på verandan, sjön ligger öppen men isen ligger fortfarande invid stranden. Underbart med våren! Och bävrarna har vaknat också..
Nu fick jag lust att städa så det är bäst att passa på medan andan ligger på..
Ha en fin dag allihop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Mama, jag har hittat en värdinna som nappat.
Tride.
#12 Hurrey! 
#11 Har åskade det igårkväll o sedan stod regnet som spön i backen!
Nu har vi +23 grader i skuggan, bara så ni vet… 
Linne o badshorts är klädseln för dagen. Undrar var jag har mer sommarkläder? Det jag har hittat hittills har krympt under vintern, helskumt! 
Kastar mig ut igen!
Dessa krympande kläder! Eller är det de små djurern som snaskat på dem? 
Här är också varmt, men mulet och fuktigt. Träden blir bara grönare, blommorna bara fler, och sommarkänslan är här.
I dag plockade jag lite nässlor på vägen från butiken.
Tride.
Dessa krympande kläder! Eller är det de små djurern som snaskat på dem? 
Här är också varmt, men mulet och fuktigt. Träden blir bara grönare, blommorna bara fler, och sommarkänslan är här.
I dag plockade jag lite nässlor på vägen från butiken.
Tride.
Varför blir det dubbelt ibland? Och går inte att ta bort.
Tride.
För mig blir det dubbelt när jag får mina ryckningar i fingrarna men hur det blir så för dig vet jag inte!
Har precis tagit ut rulltårtskaka nr 2 ur ugnen, den första blev bara smet av. Fattade ingenting tills jag insåg att jag ställt ugnen på 175 grader av gammal vana, rulltårta ska ju ha 250 grader! Hoppas att allt går att lägga ihop nu för moussen är färdig o borde stoppas i glaset nu! Sonen kommer iaf att bli glad för han får smaska på "kladdkaka" så mkt han vill ikväll! 
Guben har laddat grillen så det är bäst att trava iväg o hälla marinade av köttet. Det blir honungsmarinerat ryggbiff av älg, stekt potatis o crème fraîche till, samt svartvinbärstrifle till efterrätt senare ikväll.
Tjing i Kapernaum!
#7 Du behöver inte ha ljuset tänt hela tiden - precis som du skriver är det risk för brandfara annars…. Jag tänder mitt när jag är inne och i närheten!
Nu har jag två st Änglavärdinnor, mama. Som i sin tur har flera att skicka vidare till. Skall kolla i din blogg.
Tride.
Här går det trögt men jag vägrar stressa…får jag tag i ngn får jag tag i ngn o om inte…så är det ju som det är!
jag gillar din blogg i alla fall.
Tride.