Dagens pratbubbla 15 maj
Fåglarna kvittrar för fullt utanför mitt fönster och jag har just avslutat dagens frukost.
Även idag är det mulet, men jag hoppas att solen tittar fram senare under dagen.
Detta fina indianska ordspråk hittade jag nyss:
"Döm aldrig någon annan, förens man gått två månvarv i hans mockasiner …"
Med ljus och kärlek... Tina
Gomorron tilja och alla andra!
Här letar sej solen sakta men säkert igenom moln och dimma…
Planer för idag: VED!!!! Men sen hoppas jag att det är klart!
Allting tinar fram och det kliar lite i fingrarna att pyssla lite överallt här hemma!
Önskar alla en härlig dag!
Tjoho, det ordspråket gillar jag! Indianerna är inte dumma de!
Här har vi +24 grader i solväggen o då det ändå rejält disigt ute. Shorts o linne på! Guben kom just hem från en prommis med Tassa. Jag höll mig hemma för jag får så förbaskat ont i fötterna, särskilt under höger häl. Det börjar liksom bränna så in i norden! Hoppas det beror på billiga skor av dålig kvalitet… Har skivat upp gammal lever under tiden jag väntat på Guben. Håller på att torka den i ugnen nu, godis till familjens 4-benta kräk… 
Nu kom Guben hem så nu studsar vi ut o börjar plocka ur växthuset. Det ska ner idag och skuras rejält. Sedan får vi börja spetta gräsmatta då växtis ska vridas ett kvarts varv. Nu står det med långsidan mot söder o det blir alldeles för varmt därinne. Turligt nog är ju redan hälften borta, då vi bara vrider på det.
Så mkt mer blir det nog inte idag. Vi är bjudna på middag till vårt äldre grannpar ikväll, har man tur ibland el har man!?
Får ta det lugnt så jag inte däckar i skallebank som vanligt efter det att jag tagit i.
Önskar allahopa en finfin dag! 
Go'morron på er! Sovmorgon idag för jag satt med en hemsida till 2 inatt. Ja det är liksom svårt att sluta när man är på G..
Två månvarv ja, det blir två månader det och det är väl ganska lagom för att sätta sig in i hur en annan människa har det..
Det är konstigt egentligen, hur svårt många har för att känna med andra.. Ofta är det egot som styr och då är nästan alltid den personliga prestigen påkopplad. Man glömmer bort att "känna" - skulle känslan styra så hade vi färre konflikter i världen, ja förutsatt att man ger känslan utrymme i vardagen.
Idag skall jag flytta en buske som står helt tokigt till. Den blir så vacker på våren med vita blommor, men breder ut sig så det är svårt att ta sig in i bagarstugan. Dessutom skuggar den mina fina "prydnadsrabarber" som står intill. Nu har jag haft lavendelsådden i kylskåpet i dryga två veckor också - efter tre skall man ta fram den. Skall bli spänannde och se om jag får några blommor i år..
Fiiina lörda'n till er alla! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God förmiddag
I dag blir det en inne dag för det regnar och är grått ute det blir krig med dammråttorna
. Gårdagen var härlig med underbart väder och trädgårdsarbete.
Tuva vilken underbar bild den syns nästan magisk !!!
ha en fantastisk dag alla!
Hej på er allihopa.
Här är det regnväder idag,inte alls mysigt att vara ute. Men jag mår bra från förkylningen så jag är glad ändå.
Ha det så bra allihopa.
~ mayolica ~
Stråååålande sol idag..Full fart i butiken,skitkul!
Planerar ombyggnaden av butiken och inser att det är hur mycket jobb som helst som måste fixas på 1,5 dag.Spackla måla om flytta hyllor etc etc..blir inte idag!
Ska till Askesund imorgon och leta butiksinteriör på auktion.Hittade min morfars tavla som ett av utropen , den skulle jag vilja ha*L*
Blir foreller till middag ikväll och har ätit årets första Noraglass idag bara 30 minuter i kö,de ni! 75 st köade 2 gröngölingar i kassan ..helt otroligt!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
*Burp*! Åter från middagsbjudningen hos vårat äldre grannpar. Hon hade bullat upp som vanligt;
Hembakt tunnbröd, gravlax och gubbröra.
Helstekt fläskfile, stekt ris, ostpotatismos i potatisskal, gräddsås, diverse tillbehör; morötter, ärtor, aprikoser + rött vin i glasen.
After Eight-mousse med hallon och rullrån (glass till töserna).
Jag åt säkert 2-3 omgångar av det mesta (utom gravlaxen då)…vaddårå, jag *gillar* god mat, särskilt om jag sluppit stöka med den själv!
Ska snart rulla mot sängen, har förklarat läget för mina gäster, orkar inte sitta o "vara trevlig", skulle snabbt börja snarka.
+20 ute trots den sena timman o +27 inne fastän vi har öppet fönstren både i köket o på altanen. Det var +31 i köket hos grannarna när vi åt…huga, jag som får vallningar så fort jag stoppar i mig ngt…fick lov att gå ut ett par svängar för att svalka mig i vinden.
31 rutor från växthuset skurade idag o lika många kvar att slabba rena imorgon, *hugaligen*! Måste få Sonen att göra klart åtminstone 2 ämnen dessutom…vet inte hur, stå med piskan?
Önskar allahopa en god natt o vackra drömmar!