Dagens pratbubbla 16 maj
Go´morron!
Solsken, +10 grader redan!!!
Svårt att sova, var uppe strax före 6…. Väntar på att övriga familjen ska vakna.
Vedbacken idag igen! Men vi börjar se ett slut - äntligen!
Önskar alla en härlig söndag!
Morrn!
+23 o mulet men solen vill bryta igenom.
Gick isäng supertidigt för att vara mig efter gårdagens vrålmiddag…man kanske tom skulle kunna kalla den för frossarfest. *Ooops*…en av de 7 dödssynderna…
Blev tyvärr väckt vid halv 1 av ledsen Minsta som inte hunnit till toan så jag fick upp o sjåa lite. Sedan var det stört omöjligt att somna om; öm i ryggen, varmt o svettigt o så började tankarna att mala på. Tillbringade större delen av natten med att småprata med mina besökare, räknar helt kallt med att änglar inte behöver sova.
Framemot morgonkvisten gled sovrumsdörren upp, trodde att det var Minstan som kom igen men ingen dök upp. Kanske det bidde bakvänt korsdrag på ngt sätt…el så fick jag besök. Det började iaf pirra bak på ryggen där jag har ont o ömheten försvann, somnade strax in. Vad/vem det än var så fick jag sova i ett par h, ska tacka för det idag jag! 
Ska äta upp min frukost o sedan gå ut o flytta på de rengjorda glasrutorna. *Om* det börjar regna kommer det att slå upp smutsvatten på dem, där de står nu. Borde skura resten men tror att jag måste mjukna till i kroppen först. Kanske jag börjar med att sy ihop de 9-utor som jag lagt ihop.
Önskar allahopa en finfin dag! 
Godmorgon på er!
Vilken natt du haft MaMaMade!
Ta det lugnt på vedbacken Shigne 
Här är det ännu en mulen dag och idag ska vi fira vår 20-åring. Fåglarna kvittrar och här är så lugnt och skönt.
Önskar er alla en trevlig söndag!
Med ljus och kärlek... Tina
Godmorgon!
Det ser lite grått och mulet ut ute just nu.
#1 Det verkar hända mycket spännande hos dej nu.
Önskar alla en bra Söndag
~ mayolica ~
Vad spännande för dig Mamsen, jodå du ska se att änglar finns även dom.. 
Visst har det varit en varm natt. Hunden väckte mig vid halv fem och ville ut. Han får sova i bilen, hans andra hem skulle man kunna säga, och jag öppnar alla fönster så han myser gott där resten av natten.
Idag har vi både regn och sol men väldígt varmt, 20 grader när jag satt ute på verandan - underbart med sån värme när det är mulet! Tror jag ska ta några fönster idag..
om inte latmasken ställer sig i vägen vill säga..
Ha en finfin söndag allihop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God middag!
#1 Mama, tror nog att du fick hjälp av änglarna med din onda rygg
Jag hade änglabesök i febr-mars och efter det så har jag knappt haft huvudvärk, brukar annars kunna få en jobbig migrän då och då.
Att jag nu haft ont i ryggen är mitt eget fel då jag på jobbet burit sånt som jag inte ska.
Önskar er en alla en fin söndag!
Kom hem för en stund sen..
Varit i Askersund på auktion då jag såg på nätet att en tavla av min morfar skulle auktioneras ut..Jag fick den för ingen visste vem konstnären var för 60:-.
Sen åkte vi till Stjärnsunds slottscafe och åt kakbuffé.Frossa frossa..
På vägen dit for vi förbi "stockhammar" en butik med köksinredningar och annan inredning .Dom hade erbjudande på snickisar for girls..Blommiga sådana med korta ben..Perfekta jobb byxor..
Lägger ut bilder i min blogg om en stund*L*
ha de gött
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Mmm, snälla besökare jag har…fast de har en dålig värdinna. Hinner knappt tänka på att de är här…fast det är kanske därför jag har sådan arbetslust helt plötsligt! Vill jobba bort alla tyglappar som ligger över hela huset (ett under att inte Guben gått i taket, tur att vi kan äta ute på altanen)! Har jobbat jättemkt idag o fått ihop ett helg gäng med 9-rutor, nu ska jag bara få ihop dem också. 
Hoppas de ger Sonen en rejäl "spark" därbak också…han har 3 v på sig att göra klart det han kommit efter med. Vad svårt det är; tjatar man slår han bakut o tjatar man inte öht så blir det absolut ingenting o om man håller medeldistans så…säger han ja o sedan blir det ändå ingenting av det hela! 
Fönsterputsning ja…kanske en annan dag! 
Kakbuffé…*farligt, farligt*! Kikar in i bloggen imorgon, nu ska här sovas!
Sussilull på er o vackra drömmar åt allahopa!