Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1864 ggr
shigne
0

Dagens pratbubbla 17 maj!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go´morron!

Norges nationaldag idag…. Grattis Norge!

Ont i kroppen efter långhelgens jobb på vedbacken - är det latmasken som skriker tro?

Regn i luften, men rätt varmt ändå, +8.

Har en höna som smiter hela tiden, få ha koll på hundarna så de inte frestas!

Har haft hand om grannens pappa (91 år) i helgen, varit där o sett till att han är på benen och lagat varm mat. Var tänkt att de skulle komma hem från stugan igår kväll. De har stugan invid norska gränsen upp mot MoIRana, men det blev ett rejält jordskalv igår där, så de sitter fast och kan inte ta sej hem. Samt att sambon var tvungen att ta bilen till jobbet i morse…

Så nu sitter jag här med vedbacken, doggarna, och den gamla farbrorn som ska pysslas med…. Just nu känns det lite ensamt och tungt, kroppen vill inte samarbete!

Bara att bita ihop och ta en sak i taget…

Önskar alla en härlig dag!

[GunillaF]
0

God morgon på er!

Efter en hektisk helg sitter jag åter på min kontorsstol.

Ha en riktigt bra dag allesammans.Glad

nillanb
0

Godmorgon på er Glad

Även jag har haft en del att göra i helgen en hel del trädgårdsarbete och flera tarotläggningar.

Här är det en mulen måndag.

Ha en skön dag alla !

tilja65
0

Godmorgon på er!

Vilket fint jobb du gör Shigne. Hoppas att det ordnar sig för dig/er, så att de kommer hem och att du då kan ta dig lite välbehövlig ledighet.

Önskar er alla en härlig dag!

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Tuva-Lena
0

Go'morron på er alla vårtrötta- eller pigga!

Jag såg skredet på nyheterna shigne! För snabb snösmältning antagligen, och vilket elände att bli fast där bakom! Du gör ett fantastiskt jobb som hjälper den gamla mannen! Bor du i närheten av Hemavan eller..? Denna underbara plats där jag ofta gått och fjällvandrat och åkt skidor på vårvintern! STrax inna för gränsen i Norge finns en vacker fjälltopp som heter Glittertind - smaka på det ordet! Visst smakar det naturväsen lång väg av det..?

Åker in o jobbar några timmar idag, sen blir det fönstren jag fortsätter med denna underbara dag när flugsnappar'n härjar vilt i träden. Ha en fin dag allihop! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
0

ny vecka nya tag..

ha de

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

mayolica
0

Hej!

Här är det lite halvmulet och disigt ute.

Har lite brottom nu för jag ska strax åka med bussen,ha det så bra allihopa.

~ mayolica ~

shigne
0

Tuva-Lena Nej, jag bor inte nära precis, ca 18 mil upp till Hemavan tror jag det är och från Hemavan är det ca 3-4 mil upp till deras stuga. Sitter man på verandan vid deras stuga har man Glittertindra alldeles framför nosen - helt enkelt sagolikt däruppe!

Ser ut som de blir fast till onsdag eller torsdag…. Tycker faktiskt synd om dem som är i behov av den vägen! Tur de har nära till Moirana, ifall de får slut på maten….

MaMaMade
0

Hej!

Full rulle, Sonen nytt sammanbrott, jag till kuratorn, hon kommer hit imorgon. Orkar inte berätta just nu, mer inf efter besöket imorgon.

Positivt (hoppas jag) är att det kanske börjar hända saker kring jobbet. Ringde till kundansvarig men växeln hittade henne inte, fast hon hade inte förlängt sjukanmälan hos dem. Blev kopplad till en mkt trevlig man i Stockholm. Drog hela historien o spädde på med att barnomsorgen ligger på oss om hur vi ska ha det med plats o schema (vilket iofs är riktigt så jag ljög inte).

Han konstaterade snabbt att ansvarig KA är sjukskriven hela maj ut samt att det verkligen dragit ut på tiden. Jag berättade att jag sagt ifrån mig jobb pga att jag väntade på detta samt att min "klient" går i taket. Han ska kolla med Umeå-kontoret o återkomma till mig inom denna vecka.

För övrigt kan vi idag konstatera att vi ligger inom högriskzonen men som tur i oturen bor iaf just vi 200 m *över* älven. Här och här kan ni se bilder från vårfloden o lerskredet uppe i Tärnafjällen.

Pust…nu är flickornas rum storstädat o lite saker o ting omfördelade, Sonen håller på inne hos sig. *Usch* så mkt skrot de lyckas samla på sig under kort tid! Nu tänker jag iaf softa lite, "…because I´m worth it"! Cool

shigne
0

#8 Tror inte jag varit med om liknande tidigare!! Men nu är då grannarna på väg hem från stugan - så det har ju gått rätt fort att fixa till farbara vägar ändå!

Pagan
0

Midda gott folk

ja här var det fullrulle i alla läger ser jag

Det var ju goda nyheter Shigne nu på slutet iallafall.

MaMa låter som det är fullt upp och mer än då i din värld, lycka till och så klart du är well worth some vila yes!

Ska se sista avsnittet av Hollywood fruar i kväll, den där Maria har gått från "värsta fån frun till bästa frun" i hela serien. Sicka gapflabb hon givit mig ivårSkrattande man bara måste ju tycka om en sådan tös.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MaMaMade
0

Ojoj töser! Vilken skallebanksväng jag fick! Klarade mig inte till kvällen så det fick lov att bli både alvedon+ Eezee samt liniment på nacken. Värmekudde därtill men efter ett tag höll jag på att få värmeslag, säkert 27-28 grader varmt i vardagsrummet (vetter mot väst). Det har tack o lov släppt nu, lite småont men jag har börjat att fungera igen.

Töserna sover…hoppas jag, Sonen är på sitt rum, han har mått tjyvens hela dagen. Guben tar en skogssväng o Lillkisse kom in för ett tag sedan. Han ligger på mina armar just nu…vi ska snart förflytta oss till soffan för att känna av lite stärkande energier. Hoppas få sova gott inatt! (Han hoppade upp mot min axel för att pussa mig i nacken som vanligt men slutade snabbt med det…matte smakar *pyton* ikväll; liniment! Skrattande)

Inlägget är låst för nya kommentarer