Dagens pratbubbla 18/5
Go´morron!
Imorse var jag riktigt uppvaktad - båda hundarna och katte i sängen! Härliga vänner man har!
+12 grader ute, halvmulet…
Ont i kroppen som bara den - ska bara vakna till, gå med doggarna på promenad och sen blir det nog ett pass med pilates. Har varit så dålig med den träningen, men så känns det i hela kroppen också..
Trist att bli "gammal"!
God morgon Shigne och alla andra!
Mulet, kvavt (åsklikt) och 14 grader hos mig i Ångermanland.
Jag hoppas ni som fick healing igårkväll, sovit gott inatt.
Jag arbetar som vanligt idag så det är inget nytt under solen!
Ha en bra dag alla!
Hej, hej!
Mår prima idag för att vara mig! Skallebanken släppte ju o vi gick isäng redan kl 22:30 (ovanligt tidigt för att vara mig). Sonen kom o ville ha några valeriana-tabletter o jag gjorde honom sällskap. Jag har sovit som ett barn fram emot tidiga morgonkvisten då det blev snuskigt varmt i sovrummet.
Ute är det +25 i solväggen o klarblå himmel. Ska ta en kort promenad med Guben, Tassa o Minstan. Sedan blir det äppelmuffinsbak o en dusch innan skolans kurator kommer. Stöket får hon ta, gästtoan är skurad o golven vaskar Guben nu. Återkommer med resultatet av besöket. Tjing sålänge o ha en bra dag allahopa! 
Godmorgon på er!
Tittar in som hastigast nu innan jag ger mig iväg på dagens promenad. Äntligen sol och fint väder här. Det gäller att ta tillvara på det fina vädret.
Önskar er en fin dag!
Med ljus och kärlek... Tina
Go'morron! 
Vi har också lite halvmulet Gunilla men det är varmt o skönt ute. Hästarna har fått vara ute inatt så morgonbestyren gick snabbt, bara vatten och aningen hö. Dom föredrar helt kart det nya friska gräset, men behöver lite tuggmotstånd ändå så höet får hänga med ett par veckor till.
Idag skall jag fortsätta med mitt stenparti som håller på att ta form - först rensa ogräs som har tagit över helt o hållet vid stenhällen. Kanske ett fönster också, vi får se hur vädret blir, men ett par tvättmaskiner blir det nog. Är så skönt att få tvätta vinterkläderna och hänga undan dem..! 
Finaste dagen önskar jag er! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God förmiddag!
Jag önskar er alla en fin dag
Kuratorn har åkt, det blev mest tokprat då vi har jobbat ihop o hon känner släkt o vi känner hennes. Sonen satt dock med oss o var på bra humör så mkt av besöket gick väl ut på att "känna av" honom.
Han säger sig kunna fixa skolarbetet som är kvar o vi sa att han kunde stanna hemma o han verkligen lägger manken till med jobbet. Det för att slippa "magontet" inför skolkompisar som "tjatar". Det är skollagsmöte på torsdag o då ska kuratorn fråga om det är OK att han får lägga åt sidan det han inte hinner/orkar ta tag i. Hon menar att det är bättre att han slipper stressen att ha det över sig då han har 2 år till på sig att prestera.
Hon ska också ta dem, särskilt hans mentor, en omgång till då hon tror att de inte riktigt insett omfattningen. Som adopterad har han ju ett stort bagage att gå igenom o det brukar oftast komma fram i puberteten. Han har sas dubbelt så mkt att grunna över jämfört med bio-barn. Han fick göra ett självkänsla-test, egentligen tänkt för tonårsflickor inom depparzonen. Gränsen går vid 20 p o han hamnade på 40 p. Nu har han en förmåga att överdriva, känslomänniska som han är men kuratorn vill hålla ett skarpt öga på honom ändå.
Han har börjat nysa väldeliga de senaste 2 veckorna o idag kliade ögonen så jag har precis mailat iväg en önskan om allergiutredning till VC. Hans enorma trötthet kan ju delvis komma av det. Sedan fortsätter vi att försöka hålla hyfsade mat- o sovtider här hemma, inte lätt när det blir lov men å andra sidan härjar de mer fysiskt då också.
Känns bra dethär, hon är jättefin hon kuratorn!
Hej hopp
Mulet och grått ute …
Glaserar idag oxå men ska dreja på eftermiddagen är tanken!
Stått ocg svurit över att min ding dong vid dörren lagt av efter mindre än ett år.Skulle bara byta batterier..Död död död!Men det är är skitproblem med tanke på allt annat!
ha de
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Hej på er. Längesen jag har varit in på pratbubblan. Nu har jag ordentliga bekymmer med min dator. Den har säckat ihop, så nu sitter jag på sambons dator tills min egen blir fixad.
fin bild tuvan.
Godkväll!
Här har det småregnat idag och varit väldigt kvavt ute,kändes ungefär som när det ska bli åska. tror det är därför jag fick huvudvärk occh blev så trött,så jag somnade när jag kom hem från affären.
#6 Så bra att det verkar ordna sej för din son.
Ha en bra kväll.
~ mayolica ~
Nu har jag vinkat adjö till mina gäster…lite lågmält så inte Sonen i köket samt grannen behöver ligga vakna o fundera inatt över vad jag höll på med. Det är varmt o kvavt, molnigt men jag tror inte att det blir ngt regn, +16 grader fastän det är mitt i natten! 
Sonen är på bra humör, han har spelat online en lång stund ikväll men jag lät det bero. Han kom nämligen ilag med en 16-årig kille från Portugal som även talar spanska så han har övat på sin spanska hela kvällen. Nu har han tagit sig en kvällsmacka att skölja ner ett par valeriana med. Han vill till skolan imorgon förutsatt att han sover gott inatt. 
Själv har jag sytt lite fler 9-rutor o ska sätta ihop några till imorgon. Sedan *måste* jag fixa mina tomatplantor o sätta gurk- o squashfröna. Torsdag blir en stadssvängs-o beställningsdag o fredag blir en packdag inför pysselmaran i helgen. Borde inte…måste ju till tandläkaren (min ena halva tand gick mitt itu igen, idag)…men jag har längtat efter den här helgen sedan i höstas… 
Nu vindar ögonen åt alla håll o kanter så jag säger sussilull på er! 
Ja jättevarmt ikväll och det kom en rejäl skur precis när jag skulle ta in hästarna, men va skönt det är ute! Såg att tempen visade 17 grader vid tio tiden, så jag har suttit ute på verandan och filosoferat ett tag. Härliga sommar - stanna hos oss! 
Det är gott gry i pojken din MaMa, och fastän han är fosterson så tror jag säkert att han känner hur omtyckt han är av er!
Natti natt på dig, och er alla andra - nu måste jag i på feng shui och fraternisera en aning också - 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."