Dagens pratbubbla 20 maj

Instämmer till fullo med shigne, tänk att det redan är torsdag! Jösses!
Sitter med rinnande näsa och kraxig hals, småirriterad då jag har planerat att gå ut med några väninnor imorgon
Önskar er alla en fin dag. Just nu lyser solen men de har pratats om regn senare under dagen.
//Kram
Ja, nu vill jag dra i handbromsen och hålla fast den i ca 1 månad ungefär så att man hinner med själsligt också.
Tryckande ute idag så det kommer väl nåt muskedunder fram på eftermiddan skulle jag tro. Annars är det en härlig dag med lagom temperatur, sisådär en 21 grader nu på verandan i skuggan. Ut i skogen nu en sväng, sedan måste jag röja lite inne också - har blivit dåligt med det på sistone.
Sätter in en bild på min lönn som blommar just nu. Har ni tänkt på vilka vackra träd dom är..? Det här har jag planterat ute på tomten, dom växer inte här i vanliga fall.
Ha en fiiin dag allihop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Har fått gått upp inatt för att ta av mina dundervärktabletter.Märkte att det va nått på G redan igår.Sitter och är lite såsig i huvet nu samt märker att det inte släppt riktigt, sitter i nackpartiet!
Hoppas det går över då vi ska bygga om butiken i helgen .Två rum ska rivas och sen ska det målas spacklas och byggas inredning.
Har anlitat sonen som ska hjälpa till och sambon förståss!
Ska beställa hem smörgåstårta så vi slipper laga mat!
Näää nu får jag ta mig i kragen!
ha de
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Hej!
Har precis talat med handläggaren på kommunen. Ska hämta blankett där imorgon…får köra igång med att fixa ut alla papper som behövs. Sedan får vi väl se på tisdag om det löser sig eller inte. Jag måste iaf anmäla mig som arbetssökande hos AF…med min tur åker jag väl på ngt städjobb el långvården med lyft o andra roligheter. Tack o lov för att de har anställningsstopp samt att sommarjobben bör vara tillsatta! Ser en sommar där jag överlever tack vare mängder med värktabletter framför mig…
#5 Du MaMa, har inte du rätt till KAS? Om du står anmäld på AF och inte tillhör någon A-kassa så hamnar du automatiskt i KAS. INte så stor dagpenning men alltid något.
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Existerar KAS fortfarande? Jag ska anmäla mig till Alfa-kassan, fristående arbetslöshetskassa för oss som inte är/varit fackligt anslutna. Jag får bara minimiersättningen men det är bättre än ingenting.
Har ju några garantidagar kvar på föräldrapenningen o så får jag försöka kränga Lisa Larsson-figurinen. Fast med min "tur" så får jag väl bara några hundra för den fast de gått för 1500 på Tradera förut. Nä jag ä inte bitter! Jo, tänker tillåta mig att må lite skit o "rensa rören" sas.
Har fått erbjudande om att hyra bord på vårmarknaden i grannbyn. Men jag vet inte om jag hinner sy ihop ngt…kanske du får skicka upp blinget igen så gör jag ett nytt försök. Får väl halvera priserna. Fast det kostar 200 kr för ett bord, ett svårt val!
Sedan tar vi nya tag med det där svåra…vad heter det nu igen…positivt tänkande var det visst!