Behöver Smärtstillande, AKUT! Borrelia.
Är det någon som har något bra tips på något naturligt smärtstillande? Vanliga värktabletter funkar inte för mig…
Min Borrelia har gått in i ett akutläge de senaste dagarna och jag har JÄTTEONT i nacken, axlarna och även i armarna där fästingarna suttit förut.
Då den konventionella vården inte ens tror på att Kronisk Borrelia existerar är det helt meningslöst att åka in till sjukhuset. Det kommer bara kosta massa pengar (hej jag lever på existensminimum som det är så alla pengar är mkt pengar för mig) och det har jag inte råd med, för att typ få en klapp på axeln och kanske ett recept på några halvstarka smärtstillande. Som förmodligen ändå inte kommer fungera då jag är immun mot i princip alla konventionella smärtstillande tabletter.
Men iaf… SNÄLLA HJÄLP finns det några örter eller homeopatmedel eller nåt, som är LÄTTA att få tag på, som hjälper bra mot muskelvärk? Och billiga måste de vara.
Eller ännu hellre, nån som har en bot mot borrelia, haha…
Svårt att rekommendera nåt när du har så dålig ekonomi. Vad du skulle kunna göra, om du har en hälsokostbutik i närheten, är att gå till dem och få råd. NUmera är dom välsorterade och kan erbjuda det mesta mot både inflammationer och värk/smärta - men det kostar förstås. Annars är det vanlig acetylsalicylsyra som gäller - billigt och effektivt.
Har du kontaktat Jeremina än? Hon kan säkert hjälpa dig som är expert på homeopatiska läkemedel. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

ja det är svårt jag vet. men tyvärr är det inte alla som är rika som blir sjuka. ;)
nej det har jag inte gjort. jag har kontakt med en ört-tjosanhoppsan-grej… naturläkare eller vad det kallas, i england nu. som jag ska testa… är några slags örtdroppar typ. om inte det funkar så kan jag kontakta din kontakt.
fast det är mot annat… men nu måste jag försöka hitta nåt mot borrelian och särskilt SMÄRTAN för den håller på att DÖDA mig just nu, har så satans ont.
somsagt, inga konventionella smärtstillande funkar för mig. :(
kolla här på sajten, förut har det tipsats om Ledum (homeopatiskt) mot borrelia. Inte dyrt med hom. medel, om du t.ex. kan köpa på nätet eller via en hälsokosthandel. Det dövar väl inte den akuta smärtan, men på sikt.
Smärtstillande är pilbark (salicylsyra) och älggräs.
Drick även te på nässlor, gratis näringspaket ute i naturen just nu! Prova även späda skott av mjölkört.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Kontakta infektionskliniken Östra sjukhuset i Göteborg…..eller infektionskliniken där du bor…Där fick jag hjälp och blev inlkagd akut…när ingen annan trodde på mig. Där har man forskat ang. Borelia…. Jag var dödsjuk och alla trodde jag hade någon obotlig sjukdom,när jag sökte akuten,så blev jag hemskickad i tro att jag var missbrukare.Jag arbetade som sjuksköterska.
Hälsningar Astridbirgitta

attvaraeller: har/hade du borrelia då eller?
jag har haft kontakt med den konventionella vården ett flertal gånger men blir alltid lika illa behandlad av dem. ingen tror på mig. så jag tänker inte lägga några mer pengar på att gå till en läkare och bli förödmjukad…
och det enda de skulle göra iaf är att pumpa mig full med antibiotika. jippie… för det löser ju alla problem…
hmmm…tråkigt att du blivit illa behandlad…tyvärr är det nog bara antibiotika som sjukvården kan komma med. Men ibland behövs det.
Men har du läst om ledum på den här sajten? Det är billigt….
Jag slår ett slag återigen för spikkudden. Jag har en whiplers skada som spridit värk i hela kroppen. Har även en del andra värksymptom från kroppen. Jag påstår inte att jag har blivit botad, men har blivit oerhört mycket lättare att leva med. Väl värt att prova. Jag önskar dig lycka till. Det måste vara hemskt att bli så nonchalant bemött i vården.
Kuddenfungerar även utrensande så tänk på att dricka ordentligt efter att du använt dig av mattan.
Precis som vid akupunktur frigör de avrundade spikarnas tryck endorfiner, kroppens egen "lyckomedicin" som ger dig smärtlindring, glädje och energi, samt oxytocin som gör dig lugn och avslappnad (ja, man kan ha energi och vara avslappnad samtidigt!). Hur du reagerar på Bed of Nails är individuellt och kan även variera från gång till gång; Man kan bli trött, hungrig, glad, pigg. Många upplever att de blir lyckliga, varma i kroppen, då cirkulationen kickas igång, och avslappnade.
Om Bed of Nails används under en tillräcklig tid kan den lindra
- Stress
- Huvudvärk
- Förstoppning
- Trötthet
- Sömnlöshet
- Spänningar
- Ryggvärk
- Muskelvärk
- Nedstämdhet
När det gäller Borelia,så är det nog tyvärr antibiotika som gäller i första hand.
Ja jag hade Borelia och detta konstaterade man genom att ta ett prov på spinalvätskan.. Ingenting att vara rädd för1 Sedan fick jag snabbt antibiotika och efter 3 dygn så var jag smärtfri! Aldrig ska jag glömma denna duktiga dr. Dotevall på IKÖ. Infektionskliniken Östra i Göteborg,Han tittade på mig och så sade han,jag vill lägga in dig…
Varför inte göra ett försök att ringa dit? Jag har inte varit sjuk på ngt. sätt av borelia efter denna hjälp jag fick och det var hästedoser av antibiotika.. Man ska in te missbruka antibiotika men ibland är den nödvändig Tyvärr! Hälsningar Gittan
Hur känns de här borrelia-smärtorna o hur sätter de sig i kroppen? Det är faktiskt en sjukdom man borde veta mer om men då vi varit förskonade mot fästingar här uppe sålänge har man skjutit det åt sidan.
#9 Det finns olika borrelia (minst 3 sorter) och de känns olika. En del får bara ett utslag eller lite eksem, inget mer.
Jag hade neuroborrelia. Det började med kraftiga smärtor som ett band över höftpartiet. Sedan flyttade sig smärtorna i segment neråt benen, ända till fötterna. Sedan började de flytta uppåt, segmentvis, uppåt kroppen ända till huvudet. Det kändes då som om någon satt och bnakade in en kil i huvudet. Sedan började smärtorna vandra neråt igen. Och det gjorde mycket ont, visste inte var jag skulle göra av mig, kunde inte sitta eller ligga, bara vanka omkring långsamt…..kombinerat med orimlig trötthet, trött, trött…kände liksom inte igen mig själv.
Vid det laget hade det börjat synas ett typiskt utslag i knävecket, så det kunde konstateras borrelia. Fick antibiotika, men trots det fick jag ansiktsförlamning. Inget kul, det kan jag lova. Bytte antibiotika och var nätt och jämnt symptimfri efter ytterligare 2 veckor. Kanske borde jag haft mer antibiotika.
Jag var till läkare när de första smärtorna kom, utan att de tänkte på borrelia. Kanske borde kunskaperna bli större där också……ett vanligt blodprov kan visa på om man har det…..Jag har nu förtått, när jag läst på själv, att förloppet var ganska typiskt för neuroborrelia. Så varför skulle inte läkarna kunna vara lite uppdaterade?

Min kompis, har haft borelia länge & mår väldigt dåligt av antibiotika.
Nu har hon fått kontakt med en alternativ behandlare, som studerat borelia & vad den lilla parasiten livnär sig på i människokroppen.
Resultat; järn & zink.
Min kompis har nu ätit kost med minimalt innehåll av zink & järn i 3 veckor. Hon ska hålla på i ett år, så är parasiten borta…..

jag har haft och har olika symptom, det varierar. med tanke på att jag har en massa andra hälso-utmaningar samtidigt så kan det vara svårt för mig att urskilja vad som är vad. är min enorma trötthet pga sköldkörtelbesvären eller borrelian eller kanske järnbrist? who knows, förmodligen alla tre.
antibiotika är uteslutet, jag försöker hitta något alternativ medicinskt nu.
och blodproven man kan ta i svensk vård är VÄLDIGT OTILLFÖRLITLIGA kan jag säga. i snitt ca 50% rätt/fel har jag hört. jag gjorde ett spinalvätske-prov, som resulterade i enorma ryggsmärtor (då hon träffade en nerv, orutinerade AT-läkaren!) i en månad eller mer, som tur är är det borta nu.
min nacke är lite bättre nu, men fortfarande är jag stel och har ont när jag vaknar o så. inte helt förlamad som jag var där i några dagar och smärtorna var helt GALNA. men nu har jag börjat med mitt kolloidala silver igen, det dämpar bakterien och gör så att jag kan leva hyfsat normalt, även om det inte botar det…
Jag kan kolla upp det med vilket homeopatmedel som kan vara bäst men annars undrar jag varför du tar kollidial silver?
titta här på sajten under alt-medicin - djur. Ett bra inlägg av Challis rekommenderar Ledum palustre.
Kollosilver brukar rekommenderas vid borrelia, tack vare sin bakteriehämmande verkan.
Ledum kan vara ett mycket bra alternativ!

ah intressant. kanske ska ta mig till homeopat-apoteket vid odenplan då och köpa lite ledum. ifall den hemska smärtan kommer tillbaka. ska nog ta och låna en homeopatbok på bibblan också när jag väl är igång. :P så kan man läsa litegrann o få ett litet hum iaf…
japp som magi-cat sa så funkar silvret bakteriehämmande typ. det va för att jag inte tog silvret som jag blev såhär dålig nu… nu är det bättre iaf, även om det är en bit kvar till att bli helt frisk…