Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 5440 ggr
ElectricBoogie
0

Bota multipla sjukdomar?

Jag har lidit av Borrelia i 4 år nu och blir till och från riktigt sjuk. Det har även gjort att jag dragit på mig andra sjukdomar också (även om jag i min personliga tro tror att sjukdomar har många orsaker, både psykiska, fysiska, spirituella) så nu sitter jag inne på en hel drös med "dis-eases" och det verkar dessvärre inte riktigt gå åt rätt håll.

Har dämpat Borrelian nu i flera år med att till o från dricka Kolloidalt Silver som håller bakterien någorlunda i schack, men dödar den inte. Har även rätt seriösa problem med Hypothyreos (underfunktion av sköldkörteln), Herpes, Candida, kroppslöss och även en astmatisk hosta som kommer och går, troligen en typ av klamydia-bakterie som sitter i halsen. (Har inte haft hostan på typ 1,5-2 år nu men häromdagen kom den tillbaka igen. Det är inte så farligt men den ligger tydligen i kulisserna och lurar den med fortfarande…) Har även lätt magkatarr som kommer och går vid stress.

De enda gemensamma nämnarna mellan mina olika sjukdomstillstånd är

1) Den konventionella vården vill antingen inte veta av det alls (som med borrelian och kroppslössen som de påstår "inte finns") eller så anser de att de diverse tillstånden är kroniska och obotliga.

2) Allt verkar hänga ihop med immunförsvaret. Det blir svagare och svagare hela tiden, vilket gör att jag ju drar på mig mer och mer skit hela tiden…

Nåon som har något tips utifrån ett Alternativ-medicinskt perspektiv (eller annat) på vad jag kan göra?

(Kommer inte kontakta några konventionella läkare kan tilläggas, de har jag fått nog av och vet att de ändå inte kan hjälpa mig att bli frisk!)

Tack på förhand.

[Pirkkolino]
0

Bor du långt från Vidarkliniken i Järna?

Pirkko

ElectricBoogie
0

Jag bor i Stockholm så visst kan jag ta mig dit. Det är en bit men det spelar ingen roll. Har också funderat lite på att besöka dem men jag tror jag behöver få kontakt med nån riktigt kunnig alternativ-medicinare…

Gaiatri
0

Hej!

Det finns en metod som utgår från att sjukdomar har olika delkomponenter. Om man tex har influensa och den går över så kan delar av viruset finnas kvar fast det inte längre ger samma symtom. Det ger istället andra symptom som är mer ospecifierade och svåra att få bukt med. Metoden utgår från att det orsakerna har tre komponenter: body, soul och spirit. Det är den kroppsliga delen som vi oftast kan bota med vanliga metoder idag.

Hemsidan heter www.alfonsven.com och det kostar ca 700:- för en baskur. Med många symtom behöver du troligen en andra kur också som är mer specifik för dina symptom.

Jag tog denna kur förra hösten för att jag var så extremt trött hela tiden och blev bara tröttare. Jag är mycket piggare nu och dessutom har det avhjälpt vissa återkommande känslor av nedstämdhet som jag hamnade i ganska ofta.

Tuva-Lena
0

DEt låter fruktansvärt det du har drabbats av ! Vilken plåga för dig!Gråter jag är inte alls hemma på alternativa metoder då det gäller din typ av besvär, men ja skulle rekommendera dig att kontakta Jeremina - som är duktig på homeopatisk medicin och örtmediciner. Kanske kan hon tipsa dig om nåt..? Lycka till, håller tummarna för dig! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Magi-cat
0

tråkigt med borrelian! Jag har också haft det, så jag vet vad du pratar om!

Mitt förslag är att du går till en duktig och välrenommerad homeopat. Det finns medel som driver ut resterna av borrelia och andra liknande långvariga sjukdomar. Billigt och säkert och bra.

Samt att du provar frekvensmedicin. Det är en apparat kopplad till dator som vibrerar på en lämplig frekvens. Den kan avläsa om du har borrelia kvar och sedan neutralisera den.

Lycka till!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ElectricBoogie
0

ja får väl ta o gå till en homeopat… är så svårt att få råd till det bara. :( lever på existensminimum så att lägga ut typ 1000 kr är liksom halva min matbudget ungefär…

men vad ska man göra. varför är inte alternativ medicin skattereducerat som konventionell medicin för. man kunde ju få välja vart man ville att sina skattepengar skulle gå…

för jag har fan ingen lust att betala massa pengar till ett vårdsystem som är helt jävla FEL! icke fungerande. med "läkare" som inte kan ett jävla skit. patetiskt.

ursäkta, jag är upprörd just nu. har så jävla ont i kroppen så inget funkar… :(

[Mastre]
0

En homeopat eller orthomolekulär läkare är nog det bästa, eftersom de jobbar med kroppen som helhet och med grundorsakerna snarare än enskilda symptom.

Frustrerande att människor ska behöva gå igenom så mycket lidande innan de (möjligen) kan få hjälp!

ElectricBoogie
0

mastre: ja, jag ska försöka en slags örtdroppar nu, börja i ena änden av spektrat iaf… man får ta en sak i taget… bit för bit. o ta hand om sig så gott det går. :)

Tride
0

har haft borelia och fått hjälp av homeopat.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Magi-cat
0

#9 vad fick du för medel?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tride
0

Jag vet faktiskt inte vad jag fick för medel. Detta var många år sedan. Homeopaten hade sin mottagning på en båt vid Djurgården, kanske någon annan känner till henne? Mycket duktig kvinna. Det finns ju ett homeopat-apotek vid S:t Eriksplan, Scan-Farma. Jag tor de kan ge vissa allmänna råd där. Det går ju också att helt enkelt googla på homeopati på nätet, och på så vis få fram en del information.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

[Mastre]
0

Jag har funderat lite mera… Caroline Myss skriver i "Andens anatomi" att immunsystemet är kopplat till baschakrat. När du orkar kan du kanske göra någon form av övning eller meditation som stärker detta chakra.

I tråden "Jordning och skydd" inne på healing (såg att du skrivit där också.) beskrivs ju en övning som börjar med att sitta i den röda bubblan. Den kan vara värd att pröva om den känns rätt för dig.

Lise Bourbeau rekommenderar att man ställer några nyckelfrågor till sig själv när hälsan är ur balans:

1.Vilka ord beskriver bäst vad jag upplever i min kropp, och hur känner jag inför detta?

2.Vad hindrar denna sjukdom mig från att göra?

3. Om jag tillät mig att göra detta, vad skulle jag då vara?

Genom de här frågorna kan man avslöja den blockering som ligger till grund för sjukdomen och hindrar den att läka.