Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettrecept
Läst 2337 ggr
[Jeremina]
0

Rabarberpaj!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska göra rabarberpaj men under tiden lät jag dem stå i iskallt vatten i min fina kristallvas!

majlar
0

Det var en riktigt tjusig bukett i en vacker vas. Mumma rabarberpaj ska jag göra i morgon.

abbis
0

bra du påminde mig har oxå en kuse står i landet..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Mysan59
0

åh så gott! Vad fin buketten blev Flört

[Jeremina]
0

Mysan, den luktade mycket starkt och nu har våra höns fått bladen och jag gör pajen i morgon Flört

MaMaMade
0

Måste nog ut o kolla mina stånd, tror de är på ett par dm nu. Rabarberpaj låter inte dumt!

Mysan59
0

Nu när jag har flyttat till lgh så har jag inga rabarber längre, lite synd

Tuva-Lena
0

Jag får höra med grannen, har ingen rabarber jag. Inne i stan hade jag ett stånd men här nere växer det bara gräslök överallt. När man klippt gräset så doftar det gräslök, det ni! Skrattande

Jag skall använda bladen till reliefer nämligen. Blanda betong, sedan lägger jag bladet med ovansidan nedåt över en kupad sandhög, därefter placerar jag betongen - den lösa - ovanpå bladet, ca 3 cm tjockt ungefär. Täck över med plast eller dyl och gärna en tyngd, och efter ett par dagar när den har brunnit klart har du fått ett vackert fågelbad, med vacker relief i botten som ser ut som ett rabarberblad. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Mysan59
0

#7 Jag såg en bild inne på fb där en hade gjort en sån. Jättefin!

MaMaMade
0

Funderade på det ett tag men med 2 katter i huset…8 katter på byn så…

Tuva-Lena
0

Då kan du göra fina krukor istället MaMa. Dom passar speciellt bra ihop med örter. Sakll göra några och sätta in bilder sen. Titta i tråden "Sommarpyssel i trädgården" och ge tips vet ja! Skall lägga in det här betongtipset där också.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MaMaMade
0

Tid, tid, tid…ska hinna gå igenom alla jobbcoacher i helgen. Fattar inte…Guben har inte fått tid för handlingsplan på AF förrän i augusti! Jag skulle inställa mig inom 14 dagar…har tid på måndag kl 10! Tycker allt att det är liiite orättvist, jag som har så många järn i elden i jämförelse med honom! Nåja, han ska få jobba här hemma istället; sätta ihop växthuset samt snickra ihop stöd till alla bärbuskarna…o se till att middagen står på bordet när jag kommer hem från jobbet, självklart rabarberpaj till efterrätt…så det så! Skrattande