Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2013 ggr
[GunillaR]
0

Värk-fråga

Jag har ju fibromyalgi och morbus dercum, båda reumatiska sjukdomar. Det går upp och ner i perioder med värken. För närvarande har det varit en lång period med mycket värk och den tycks ha eskalerat nu speciellt senaste veckan.

Jag är sockerberoende och har inte lyckats hålla denna demon på avstånd senaste året. Därför har jag också ökat mycket i vikt samtidigt som värken ökat.

Så jag ser faktiskt det hela som att det är sockret som är boven i dramat. Godis äter jag inte, utan det är choklad och kakor.

Så alltså; jag måste dra ner på sockerintaget och har börjat idag. Inget choklad och inga kakor. Så får det bli också framöver.

Och nu till frågan;

- finns det något naturläkemedel som dämpar reumatisk inflammation?

- eller någon speciell kost?

MaMaMade
0

Äter du Gurkmeja? Det har vi ju talat mkt om här på AB, antiinflammatoriskt.

Har en bekant som äter det där nyponpreparatet men hon har ledvärk. Tuppkamsextrakt kanske…el gäller det också bara lederna? Osså det där barkteet… Är så trött nu att jag inte kommer ihåg några namn. Får återkomma om inte ngn annan vet vad jag tänker på.

Tänker på dig! Tampas också med "snaskdemonen"…kan reka personlig konkurs, har gått ner 3 kg på en vecka! Obestämd

[GunillaR]
0

Gurkmeja har jag hemma, så det kan jag krydda med. Det blir gult och vackert men har egentligen inte någon speciell smak.

Barkte! Det hörde jag talas om på en cirkel om fibromyalgi. Det skulle vara något speciellt från Sydamerika. Kanske någon vet mera om detta!

Hur har du gjort för att gå ner 3 kg på en vecka?Förvånad

mayolica
0

Kan bara utala mej om fibron som jag själv har och känner till väl.

Har du provat ph-kalk eller dolomit-pulver? man kan få svår värk när man är försurad i kroppen,vi äter offta mycket som är syrabildande så det är väldigt vanligt med syraöverskott.

Jag brukar ta en kur med ph-kalk när jag får svåra fibro-skov(hade ett för någon månad sen,det kändes som skelettet höll på att frätas upp och jag kunde knappt röra mej alls) Men det gav med sej ganska så snabbt efter att jag köpte en burk med ph-kalk. 

Dolomitpulver brukar oxå fungera,det brukade jag köpa för många år sen när jag fick så där jätteont. Men det fanns inte nu där jag bor ,så jag köpte den dyrare ph-kalken istället och den känns väldigt bra.

~ mayolica ~

[GunillaR]
0

# 3 - Nej detta har jag inte hört talas om, men det ligger nog mycket i det att kroppen kan vara för sur.

Var får man tag i dessa produkter? Hälsokost?

mayolica
0

Ja vi kalkar ju sjöar och försurad mark,men vi tänker inte på att vi själva är försurade och det kan orsaka oss stora problem. Köp kalken på hälsokost. Det är viktigt att att köpa kalk som har rätt ballans med mineralerna och som kroppen tar upp på ett bra sätt. För min del tycker jag att pulver fungerar mycket bättre än kalktabletter,men det kan kanske vara individuellt.

Jag fick med ett blad med mycket intressant och tänkvärd information sist när jag köpte mitt kalkpulver,har det inte med här men man kan googla på ph-kalk

~ mayolica ~

MaMaMade
0

#2 Oro o låtit barnen äta sig mätta o själv tagit resterna, bara levt på soppa till lunch. Då jag är en "köttmänniska"…nåja, nöjer mig med att säga dagliga magras, konstant tom i maggen. Stress o späkning är def inte rätt väg…