Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettrecept
Läst 2425 ggr
[Jeremina]
0

Min lunch!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick jag äntligen göra min Nässelsoppa blandad med Sparrissoppa. Till de åt jag macka med kokta ägg från våra egna höns..mums!

MaMaMade
0

Själv lite less på nässelsoppa faktiskt. Jag o Guben har ätit det till lunch i en vecka nu…men nu är det slut i frysen. Får se om jag kommer mig ut till veckan för att plocka in ett gäng igen för kommande dagar. Mkt nu!

mayolica
0

Å va gott det låter Tungan ute  jag blev jättesugen på nässelsoppa nu.

~ mayolica ~

Tuva-Lena
0

Igår var jag ute i trägårn och slet bort alla nässlor! Tyst Jga är döless på dom om jag skall vara ärlig, för på sommaren kan jag inte gå barfota ute p g a att dom finns överallt - och dom bränns som attan. Jag har sparat ett litet snår bakom huset så där får dom vara, men nåde den nässla som sticker upp sitt tryne nån annanstans! Vissst är jag hemsk, och visst är nässelsoppa gott, håller med dig, men här har dom nästan tagit över. Gården stod ju obebodd i många år och då passade dom på att bre ut sig. SEr i alla fall jättegott ut Jerre! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[Jeremina]
0

Vi har också för mycket nässlor till slut och gubben klipper ner dem så att vi inte ska bränna oss.