Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketttips
Läst 4060 ggr
[Jeremina]
1

Kokosnötsolja!

Kokosnötsolja mot Alzheimers sjukdom! Läs om det på http://alternativjournalen.se

MaMaMade
0

Ska läsa imorgon, nu är jag hur mör som helst. Men tanken låter inte så dum. Kokosolja är ju nyttigt…o så gott sedan! Tyvärr också hur dyrt som helst…

Tuva-Lena
1

Har läst stora delar av artikeln men den var sååå lång. I alla fall snappade jag upp att kokosoljan även är bra mot allehanda folksjukdomar som vi dras med numera, hjärtkärl sjukdomar över huvudtaget, diabetes o s v.. På Filipinierna där man använder kokosolja varje dag i matlagningen, så är hjärtkärlsjukdomar väldigt sällsynta, liksom i Ost Asien. Viktigt dock att man inte köper härdad olja och dessutom utan transfetter - som väl borde vara en självklarhet numera.. Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MaMaMade
0

Den "riktiga" kokosoljan är bara *sååå* god! En tsk i varm choklad…el i Yogi-te med chokladsmak…som godis!

[Jeremina]
0

Jag tycker om att smörja in mig med kokosolja när jag solat så jag blivit fint brun för att förstärka färgen och det luktar gott!

Tuva-Lena
0

Aha, var kan man köpa den äkta kokosoljan ? Eftersom jag använder cocosfett i mina tvålar så skulle man kunna sätta till lite av cocosolja också.. säkert väldigt bra för huden.. Obestämd Och sen luktar den säkert gudomligt gott. Kokosfettet luktar inget speciellt vad jag kan känna i alla fall. (Funderar på att starta cirklar till hösten där man får lära sig att göra egna hudvårdsprodukter - inspirationen kom ifrån dig MaMa, då du berättade att du skulle bli cirkelledare.)Flört Då vill jag ha de allra bästa ingredienserna.

Pagan
0

Läste faktiskt en del om detta med kockosfett efter ett program för ett par år sedan. Låter som du är nåt på spåren Jeremina.

Tuvan, vilken fantastisk idé. Här i faggorna har de en örtagård där de serverar hembakt och fika och de har kvällsträffar där du får göra egna hudvårdsgrejer. Vi var där på jobbmys för ett par år sedan. Det pratar vi om fortfarande på jobbet. vet att många haft firmakvällar och tjejträffar där. Jättepoppis.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

#6 Ja det förstår jag för det är otroligt kul att kunna göra egna hudvårdsproduker - och dessutom vet man att dom är helt naturliga och goa mot huden. Man blir så stolt över att man kan vara självförsörjande med nåt som är så användbart helt enkelt. Cool

Pagan
0

ja nu får du se till att odla hela sommaren så du har ingredienserna till höstens kurser tuvanSkrattande Du kommer att göra stor succé - fråga korten så får du seFlört

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

Va säger du? Ja då får en ta o kolla då! Tungan ute Och odla så det stänker om'et. Skrattande Ha ha..

Pagan
0

jag känner "bra vibrationer".Tungan ute

Sajtvärd Tarot