Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2258 ggr
ladonna
0

ph-Kurtan

Många av er kanske känner till honom-annars gå in på hans mins sagt välfyllda hemsida.

http://www.phbalans.com/sid.asp?sid=74

En klart intressant kille med mycket åsikter om hälsa.

Tiia
0

Hans ansiktsläsning är väldigt intressant

ladonna
0

Har någon provat hans kalk-blandningar?

Jag skulle vilja köpa nypon eller blåbärspulvret, det innehåll ju massor av vitaminer, och tandpulvret men jag hittar inte hans web-shop

korseett
0

De har en ny hemsida som är för företaget och den andra är mer för hans egan åsikter som kan vara provokativa ibland.

Här har du pHbalans nya hemsida med webshop

http://www.phbalans.se/

Jag använder både kalken, nässlort och nypon i omgångar. Tycker det är bra saker

Tuva-Lena
0

Wow, vilken energikick jag fick av att läsa på sidan! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

ladonna
0

Ja, jag satt också länge och läste. Det är hemtrevligt rörigt, men klart intressant läsning.

JILE
0

Ja han hade psoriasis själv och sökte allt, men blev bra med kalk mm.

Det är nog så att när vi blir försurade i våra kroppar så tar vi inte upp näringsämnen som man ska.

Har en kvinna som säljer hans produkter här jag bor. Men det har aldrig blivit av att prata med henne om detta.

Kram Jile

allhealing
0

Detta var ett inlägg i min smak. Snacka om informativt. Vår fysiska kropp består av typ ingenting =) Bara lite kol, och vatten och lite till…

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Tummelisa1
0

Har faktiskt en burk med Kurtans PH-kalk hemma men har inte kommit mig för att använda den än Skäms. Ska nog prova. Använder deras tandpulver som tandkräm och det är bra har även PH-kalk till djuren men har varit försiktig med det.

Börjar med PH-kalken imorgon. Blev lite puschad här Skrattande

ladonna
0

Mejlade honom och fick svar ganska snabbt. Han är klar en rolig kille!

Jag är inte helt bekväm med tanken på att äta kalk, trots att Kurtan tyckte att jag skulle göra det, plus att kolla min urin och morgonsaliv med en ph-sticka.

Är lite orolig över att kalk trots allt inte är bra för kroppen.

JILE
0

Nu har jag börjat med kalken men i lite skala..

Får se om jag skiter krita hädanefter..Glad

Berätta gärna hur det går för dig Tumme-Lisa.

kram Jile

shigne
0

Hmmm intressant sida - ska kolla in den lite närmare när mer tid finnes!

Undrar bara; hur kollar med urin och morgonsaliv? Med ph-sticka? Var får man tag på sånt?

Egentligen borde jag kolla upp hela mej invändigt, tycker det känns som en obalans som jag inte kan sätta fingret på. Men hur kollar man det utan att det kostar skjortan?

JILE
0

#12 Jag fick köpa av min akupunktör som säljer detta. Kostar ca 50 kr ett häfte och man tar en lite pappersbit som man river av i häftet och stoppar snabbt i urinen sedan ska man jämföra färg på en skala.

Man ska ha 7,2, men jag hade som sämst 5,8 så man är ju bra försurad inte konstigt man har värk med sur mage mm.

Jag har ju börjat med min kalk, och fick sedan 2 dagar efter mitt inatten som en uppblåst magsäck som det var ett sådant tryck. Gick inte att släppa väder heller inte rapa så jag fick lite panik. Men tog lite kamomillte och då släppte det efter ett tag. Dagen efter kom gamla krämpor som jag haft tidigare i magen tillbaka för en dag.

Det som är positivt är min mage har gått ner inte så uppblåst längre, känner mig piggare fast jag tar bara 1 tsk morgon och kväll. Helst ska man ta 1 msk morgon och kväll, men eftersom jag hade lite besvär i magen så gör jag så.

Pratade med dem som tagit över efter Ph-kurtan och hon sa att mitt magonda kom av att levern inte riktigt hann med i början, man kunde ta njurte och bitterämnen till…men nu känns det bättre.

Man kan se om man är försurad genom att ögonvitorna är lite gulaktiga eller inte helt vita.

Oj det blev lite mkt på en gång..men jag kan fortsätta meddela hur det går. Min förhoppning är ju att min migrän också ska försvinna.

Nu går jag ju på healing + akupunktur också och jag blev inte lika dålig denna ggn jag fick mina besvär med huvudvärk och muskel värk. har ju haft detta sedan 18-årsålder så det kan ju inte försvinna på en gång.

Kram Jile