Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: healing
Läst 2118 ggr
allhealing
0

Vill du utvecklas som människa?

Einstein har redan bevisat det. Det har skrivits formler som visar att om du sätter dig i ett rymdskepp och flyger tillräckligt långt tillräckligt snabbt så kan du komma tillbaka till jorden och se dig själv flyga därifrån.

Tid inte är en rörelse, utan ett fält genom vilket vi rör oss. Tid är alltså en illusion. Detta är givetvis motsägelsefullt eftersom vi som befinner oss inne i fältet upplever tid som högst verklig. Fältet är jorden. När rymdskeppet lämnar jorden lämnar det således fältet bakom sig för att återinträda in i det när rymdskeppet återvänder till jorden.

Det existerar alltså två potentialer på jorden. Den ena potentialen är en tidslinje medans den andra potentialen är hela tidslinjen överallt samtidigt.

Eftersom vi i vår västerländska kultur så starkt valt att förlita oss på evidensbaserad vetenskap så kräver denna vetenskap att mätbarhet ska vara en av de faktorer som den ska kunna förlita sig på. Går det inte att mäta går det inte att bevisa. Går det inte att bevisa kan det bli en teori men ingenting mer än just en teori.

Genom att studera ovan nämnda text där Einstein bevisat att tid är en illusion förstår man genast följande. Dagens vetenskap förlitar sig och sin bevisningsförmåga på att vi ständigt befinner oss i fältet och aldrig befinner oss någon annanstans än inom fältet. Dagens vetenskap befinner sig alltså ständigt inom illusionen tid.

Det är helt nödvändigt att den gör det eftersom den utgår från tid i samtliga sina bevis. Genom att gång på gång återupprepa ett experiment och därigenom även få samma utfall gång efter gång bevisar dagens vetenskap att den fungerar och är trovärdig.

Att återupprepa någonting är givetvis enbart möjligt när man gör det utefter en tidslinje där man kan använda sig av exempelvis en klocka för att mäta tiden så att varje experiment får exakt samma längd. Mätning gör alltså vetenskapliga experiment trovärdiga.

Dagens vetenskap använder sig därför i dagsläget enbart av den ena potentialen när den genomför sina vetenskapliga experiment. Dagens vetenskap förvränger därför sanningen eftersom även den andra potentialen är lika sann som den första.

Genom att helt ta avstånd från den andra potentialen vidhåller dagens samhälle en fast tro på att tid är den verklighet på vilken vi ska förlita oss. Så stark är vår egen tro på det vi ser och tror oss uppleva. Kunskap är det som krävs för att människan ska kunna utvecklas. Människan är ett vanedjur. Frågan nu är följande: är du beredd att omskapa din egen verklighet och dra nytta av denna nya kunskap? Förstå vilken vetenskaplig evolution vi skulle kunna genomgå när dessa två potentialer förenas.

Vilken erfarenhet har jag då själv upplevt genom denna nya kunskap? Eftersom det är jag själv som sett det här sambandet och själv har förstått det här sambandet så har jag en relativt stor självupplevd erfarenhet inom det här området. Jag har gjort denna upptäckt gradvis sedan augusti 2003 när jag först förstod att väldigt lite av den verklighet som jag då trodde mig leva i verkligen var den ultimata sanningen. D.v.s. jag trodde på den linjära sanningen fullt ut och var en av de som trodde väldigt intensivt på den.

Idag arbetar jag med personer som vi utveckla sig själva men som fastnat så hårt i verkligheten tid att de finner det svårt att lägga den bakom sig.

Eftersom jag själv genomgått denna förvandling och därigenom även skaffat mig förmågan att använda mig av såväl fältet tid som det tidlösa tillståndet som ligger bortom fältet så kan jag idag med enkelhet hjälp de personer som inte längre önskar stanna kvar enbart på tidslinjen.

Genom att frigöra sig från enbart tidslinjen som sin verklighetsbild och istället förena tidslinjen med det tidlösa skapas såväl mer tid i livet som ett större lugn inombords. Detta är någon som jag ser i varje person som jag hjälp. Givetvis finns det alltid personer som kommer till mig som tror att de vill bli hjälpta men som efter samtalet inser att de faktiskt inte vill ha min hjälp utan istället väljer att stanna kvar på enbart tidslinjen.

Ett annat perspektiv att observera tidslinjen på är följande. Eftersom tidslinjen delar upp tiden i små enheter ser vi tiden som separerad.

Sekund ett och sekund två är åtskilda ifrån varandra. Allting utefter en tidslinje blir automatiskt åtskilt ifrån allting annat. När separation uppstår är inte steget långt till den något större separationen som vi känner som åsikt. När två personer som har två olika åsikter möts uppstår det någon form av friktion. Beroende på avståndet i åsikt kommer friktionen att bli mindre eller större.

Om man tar detta till nästa steg och även blandar in känslor i mötet mellan dessa personer så uppstår en mer komplex dynamik. Om man dessutom värdeladdar känslorna med förutfattade meningar så uppstår en än mer komplex situation.

Om dessa förutfattade meningar dessutom är förknippade med väldigt starka känslor finns risken att samtalet kan eskalera och övergå i bråk.

Detta kan givetvis även trappas upp mellan länder som på samma sätt som dessa två personer står för två helt olika sätt att uppfatta verkligheten på.

Krig har startats på det här sättet. Okunskap är orsaken och resultatet blir i värsta fall fullständig förödelse.

Om samtliga personer på jorden istället valde att förena det som vi uppfattar som tid med det som vi uppfattar som inte tid och ständigt levde varje sekund av sina liv i förening med bägge dessa sanningar så skulle omedelbar världsfred uppstå. Fred på jorden, varaktig fred.

Detta är min vision om varför jag gör det jag gör. Jag vill ha fred på jorden och detta är tillräckligt för mig.

En fullständigt balanserad människa kan omöjligt vara sjuk. Oavsett om det rör sig om en förkylning eller en betydligt allvarligare sjukdom så är detta en omöjlighet. Sjukdom är ett obalanserat tillstånd i kroppen medan friskhet är ett full balanserat tillstånd i kroppen. Rent matematiskt är det alltså omöjligt att befinna sig i bägge dessa tillstånd samtidigt. Antingen är man frisk eller så är man sjuk.

Eftersom dagens sjukvård utgår ifrån den vetenskapligt bevisade sanningen så befinner sig dagens sjukvård i ett dilemma. De behandlar patienter enbart utefter tidslinjen och vet ingen annan väg. När man arbetar på det här sättet kommer lidande och långa behandlingstider att levereras som ett brev på posten. Medicineringen blir även den en del av en ständigt pågående och ibland livslång process för att upprätthålla den befintliga statusen på personen ifråga. Sjukvården gör sitt bästa men den gör det med ett verktyg som saknar förmågan att se hela sanningen.

Den alternativa friskvården som gärna arbetar sida med sida tillsammans med den traditionella sjukvården har ett annat sätt att observera verkligheten på. Den alternativa friskvården förenar de två perspektiven och når på så sätt betydligt längre ut mot ett balanserat tillstånd i människokroppen än vad den traditionella sjukvården i dagsläget gör.

När den alternativa friskvården arbetar tillsammans med den traditionella sjukvården så kallas detta för komplementär friskvård.

Genom att använda sig av denna form av behandling där man eftersträvar att uppnå en fullständig balans i en människokropp så kan mirakler inträffa. Mirakler ur den traditionella sjukvårdens sätt att observera verkligheten på, ett naturligt skeende enligt den komplementära friskvårdens sätt att observera verkligheten på.

Man botar ingenting inom den komplementära friskvården. Man återställer balansen som är det naturliga tillståndet i den mänskliga kroppen. Därför existerar det inga obotbara sjukdomar när man använder sig av denna metod.

Om klienten som uppsöker den alternativa friskvården kommer att bli frisk eller inte beror helt och hållet på klienten. Oavsett om personen lider av en dödlig sjukdom eller enbart har en smärre förkylning. Det är enbart en dödlig sjukdom när man observerar den med begränsade ögon. När man observerar en sjukdom med detta större perspektiv ser man att den bakomliggande orsaken till varför ett problem existerar hos en person alltid går att härleda till personen själv i fråga.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Tuva-Lena
0

Det var inte lite du skriver kring alternativ hälsa allhealing! Glad Jag håller med dig i vartenda ord, även om det där om tiden krånglade till det lite. Jag förstår nämligen inte hur en person kan hålla sig friskare även om han är införstådd med att tid inte existerar, utan är en illusion. Det räcker inte med att hålla med om detta. Man måste väl på nåt sätt anamma ett förhållningssätt som ger en varaktig förändring i kroppen också..?

Annars värmer det mitt hjärta när jag läser dina rader. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

allhealing
0

Tack för din feedback. Jag ska ta en djupare titt på det lite längre framöver och se om jag kan förtydliga texten än mer.

Som ett kort svar så handlar det givetvis om att en person som får hjälp av den alternativa vården med att finna sin inre balans i kroppen därmed även automatiskt kommer att flytta sitt fokus bort från tidslinjen och mer fokusera den närmre ett tidlöst balanserat tillstånd.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

Tuva-Lena
0

Jo så långt är jag med, men hur har du själv gått tillväga för att även få med kroppen i resonemanget? Tyst Verkar som den är mer svårövertalad.. Skrattande Väldigt intressanta funderingar i alla fall.

allhealing
0

Eftersom jag arbetar med ovan nämnda arbetssätt så arbetar jag med de som kommer till mig och hjälper dom med de problem som de har i sin kropp.

Detta har jag gjort nu i flera år och observerat att det är precis som jag skriver här ovan i mitt första inlägg. Jag ser orsaken till varför en sjukdom existerar hos personen och kan på så sätt hjälpa personen att förstå varför de blivit sjuka. Därefter kan personen välja att hålla kvar sjukdomen i sin kropp eller helt enkelt släppa iväg den bort ur sin kropp. Detta gör man genom att förändra sitt tankemönster. Jag ser alltså tankemönstret som personen använder sig av och som klistrar fast sjukdomen i kroppen. Byt tankemönster och sjukdomen kan inte längre existera kvar eftersom tankemönstret som höll sjukdomen fast inte längre finns kvar.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

Tuva-Lena
0

Beror alla sjukdomar du botar på ett felaktigt synsätt på tiden då, menar du?

Isåfall borde du egentligen arbeta i förebyggande syfte, för om alla anammar ditt sätt att se på tid, så skulle vi alltså aldrig bli sjuka..

Hur gör du med människor som ligger svårt sjuka då? Dom som saknar kraften att ändra synsätt på sin sjukdom? Och sjukdomsframkallande bakterier/virus . Finns inte såna då?

allhealing
0

Det finns inga felaktiga synsätt.

Ordet fel eller rätt existerar enbart i ett separerat tillstånd. Fältet erbjuder just denna möjlighet. Genom att vi "tror" att tid existerar möjliggör detta i samma sekunden chansen till att kunna uppleva just separation.

Precis som jag skriver i mitt inlägg så har vi möjligheten att i en diskussion med en annan person välja att se oss som separerade från denna andra person.

På precis samma sätt kan vi välja att använda denna förmågan för att i vår egen kropp få uppleva tillståndet sjukdom. Det är genom separation som vi till slut kommer att lära oss att vi inte alls är separerade utan istället i förening med allting.

Det finns alltså enbart inom illusionen separation en möjlighet att uppleva separation.

Genom att expandera sitt eget medvetande "inom" separationen och därifrån även öppna upp dörren för den verklighet som existerar "bortom" separationen, genom att i sin tanke ge en intention om att man nu önskar uppnå en större balans i sin egen tillvara så kommer följande att hända.

Antingen är den tanken du skickar så låst inom separationen att det aldrig kommer att bli just ännu en tanke. Eller så menar du verkligen det du tänker. Dvs det är du som menar det du tänker och inte ditt ego som menar det du tänker.

Du och ditt ego är åtskilda från varandra. Egot kan enbart existera i ett separerat tillstånd. Egot fungerar som en vakthund av det separerade tillståndet. Egot kan enbart andas luften separation.

Som jag skriver i mitt första inlägg så "botar" jag ingen. Att bota någonting kan man enbart göra inom en verklighetsuppfattning där separation existerar. Jag arbetar inte enbart inom fältet separation. Jag arbetar även med det förenade fältet bortom separationen.

När man arbetar med bägge dessa fält parallellt så behöver man inte "bota" någonting då återställer man istället balansen om den som söker hjälp själv önskar det.

Som svar på din andra fråga så vill jag ingenting annat än att hjälpa personer till denna insikt så att de förstår att det går att förebygga alla sjukdomar om de själva önskar delta 100 % i processen.

På din tredje fråga svarar jag såhär. Det existerar andra sätt att kommunicera med en person på än de sätt vi idag känner till inom fältet. Att tala med en person genom att öppna munnen och förvänta sig ett svar genom den andra personens mun är ett synnerligen begränsat sätt att använda sig av kommunikation. Redan idag har vi lärt oss att kroppsspråket kan säga någonting helt annat än den sanning munnen uttalar.

Det går alltså att se om en person förvränger sanningen enbart genom att jämföra det sagda ordet med det kroppsspråkligt visade ordet. Detta är redan idag möjligt att använda sig av inom fältet.

Om man går bortanför fältet och även använder sig av mer avancerade metoder så är telepati en av dessa som jag använder mig av om än i väldigt tidigt utvecklad form.

På så sätt kan jag ta reda på om personen ifråga verkligen vill ha hjälp eller inte. Precis som inom fältet så vill de flesta inte ha hjälp, de vill lösa sina egna problem som de "alltid" har gjort. Vi är väldigt traditionella varelsen på denna planet, vi lever efter gamla mönster och ändrar inte gärna på dom. För om vi ändrade på dom så skulle vi flytta oss bort från den stora massan och då skapas otrygghet "tror vi".

Självklart existerar sjukdomsframkallande bakterier/virus. Allting som du ser existerar, eller hur? Även om det är innanför "illusionen fältet".

Om du backar och läser texten om illusionen separation i det här inlägget så förstår du min åsikt om virus/bakterier.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

mayolica
0

Mycket intressant Glad

~ mayolica ~

Maria
0

Jag tycker också tankarna är väldigt intressanta men jag frågar mig däremot hur du tänker i banor när det gäller svårt sjuka barn som inte har denna förmåga att indela tiden, eller snarare inte har lärt sig ännu om tid och rum och således är helt rena och opåverkade.

De borde ju ha fullständig balans egentligen men ändå så dör små barn i cancer och andra sjukdomar.Obestämd

/Maria

Tuva-Lena
0

Du, om man tänker sig ett balanserat tillstånd där tid inte existerar, så borde naturen vara detta yttersta tillstånd, eller hur? Lika fullt blir naturen också sjuk. Jag kan förstå att det är genom människans påverkan som den blir "sjuk" eller kommer i obalans, men om den nu som en helhet befinner sig i ett balanserat tillstånd, vilket den borde göra, så borde den kunna hela sig själv då? Är det så du menar att också vi människor kan göra då? Vi är ju en del av naturen s a s.. Isåfall måste jag säga att tanken är väldigt logisk. Glad

allhealing
0

När man befinner sig inne i fältet och hela tiden enbart observerar "sanningen" från fältets perspektiv så som nästan varenda människa på jorden gör så förstår jag verkligen din fråga.

"Problemet" med frågan är att den är ställd enbart från ett perspektiv och därför är i avsaknad av perspektivet utanför fältet.

Eftersom sanningen innan för fältet ofta är en högst personlig sak så har vi alla olika uppfattningar om vad sanningen är.

När man då även värdeladdar vissa frågeställningar genom att använda sig av den separation som är möjlig att uppleva inom fältet så kan väldigt starka känslor kring ett ämne uppstå.

Små barn är givetvis ett värdeladdat ämne eftersom dessa är enkla att förse med mängder av värdeladdningar som uttrycks bäst genom en mängd olika känslor.

Din fråga är alltså ställd inom fältet och uttrycker för väldigt många som läser detta mängder med högst personliga uppfattningar om det svar som ges på din fråga kring bland annat barn och även ämnet cancer.

Som du förstår så kommer den tolkning som du gör av det svar som jag ger enbart att kunna "förstås" av dig inom fältet. Det betyder att all kunskap som du även besitter utanför fältet kommer att bortses ifrån. Du kommer helt enkelt att omedvetet redigera bort stora delar av sanningen i svaret genom att enbart ta hänsyn till den verklighet som du "tror är den enda sanningen" som du äger.

Du är betydligt större än enbart en begränsad varelse innanför fältet. Ingenting kan vara i avsaknad av någonting eftersom det då skulle vara separerat ifrån allt och därför inte heller höra samman med detta andra förenade tillstånd.

Allt innanför och utanför fältet är alltså alltid förenat även om vi innanför fältet tror oss vara avsaknad av det som är utanför fältet.

Om man gör samma observation från utanför fältet så existerar det inget innanför fältet från det perspektivet eftersom allting från det perspektivet redan är förenat.

Detta är alltså orsaken till varför svaret på din fråga blir så komplicerat fast ändå så enkelt självklart.

Om jag svarar dig från perspektivet inom fältet så kommer svaret du får att bli en begränsad sanning och därmed även som gjord för att enkelt kunna feltolkas. Det enda svaret jag kan ge dig på ett 100 % ärligt sätt är att vi inte ser hela bilden och därför inte heller kan förstå hela bilden hur gärna vi än vill. Vi vet helt enkelt inte syftet med sjukdomen. Vi kan tro mängder med saker men vi vet inte.

Om jag svarar från perspektivet utanför fältet så krävs det där inget svar eftersom helheten där ser just helheten och inte har något som helt behov av att "bedöma och värdeladda en situationen".

Detta svar från perspektivet är givetvis helt meningslöst som svar eftersom det är i praktiken omöjligt att ens börja förstå djupt i det svaret och det blir därför svårt att sätta det i relevans till svaret innanför fältet.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

allhealing
0

Absolut. När vi slutligen börjar förstå att allting hänger samman och att det jag gör kommer att påverka alla andra människors liv och mig själv oavsett vem jag gör det emot så har vi kommit långt. Självklart är det så att en balanserad kropp är ett mål att sträva efter oavsett om det är en människokropp eller ett område i naturen, allting hänger ihop även människor och natur. Vi lever på samma planet och gör det bäst när vi samarbetar med varandra.

Naturen har förmågan att hela sig själv. Det blir betydligt enklare för naturen att göra detta om vi som mänsklig ras arbetar med att först hela oss själva en efter en. Först när vi själva är helade kan vi se helheten i allt annat.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

Tuva-Lena
0

#11 Härligt! Då börjar jag förstå dina tankegångar, och tänk va enkelt allting skulle te sig bara vi förstod att vi faktiskt är en länk i den naturliga kedjan. Men vi har separerat oss ifrån naturen/universum, och ser oss själv som "högre utvecklade varelser"  konstigt nog. För tänk om vi hade samma ödmjuka inställning inför världsalltet som övriga väsen..!

Kan man leva så i ett modernt samhälle allhealing? Hur klarar du det själv? Du måste nog uppleva många svåra stunder om du skall kunna leva efter din filosofi, och bli ifrågasatt, och hånad kanske till o med..? Vi har ju fått lov att anpassa oss efter ett speciellt och naturfientligt synsätt, olyckligt nog.. Gråter

allhealing
0

Det är väl det som är ett modernt samhälle, att våga stå för sin egen åsikt utan att kliva på någon annans åsikt.

Självklart kommer det att uppstå friktion när någon kliver på min åsikt för att deras åsikt ska synas bättre, då uppstår det garanterar friktion eftersom jag respekteras andras sätt att se på världen men när någon bestämt sig för att jag inte passar in i deras världsbild och den personen dessutom behöver övertyga mig om att den persons sanning är mer sann än min sanning så kommer friktion att bli resultatet. Jag har fullt förståelse för att denna process kommer att äga rum eftersom vi så ofta blivit uppfostrade till att det är bättre att gömma sig i mängden och agera normalt. Vi är vanedjur och dessa vanor förändrar man inte över en natt precis.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com