Dagens pratbubbla 10 juni
Go´morron alla härliga!
Idag lyser åter solen och lovar mej en still dag….
Känner mej lugnare än vad jag gjort de senaste dagarna, det är så nu, lite upp och ner med känslor etc.
Tuppen gal där ute - Åh *suck*, vad är då livet på landet….om inte…… *himlar med ögonen*….alldeles Underbart!!!
Önskar alla en härlig dag - är rädd om dej!
Godmorgon allesammans 
Dagen ska vara grå och regnig även i dag.
ha det gött
Morrn!
Soligt men blåser kallt. Ha en fin dag! 

God morgon Shigne och alla andra.
Dimmigt var det nu på morgonen men det blir nog en fin dag ändå. Ett litet rådjur passerade inne bland huset, trevligt.
I eftermiddag bär det av in till sjukhuset igen, få se om vi får några goda råd innan vi ska ta beslut.
Önskar er alla en underbar dag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Godmorgon allihop!
Tittar in som hastigast och önskar er alla en trevlig dag 
Med ljus och kärlek... Tina
Go´morron på er!
Solen skiner och det är Torsdag. Nästan helg!
Ha det bäst!
Här skiner soooolen..Härligt för alla som tar examen idag!
Ska tömma min ugn idag såååå spännande! Idag avgörs det om allt blir klart i tid..
Fått hot på min mejl från anonyma norabor angående guldsmedshistorien jag har ligger på min blogg..folk är underbara
annars är allt så bra så
ha de
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Dagen har gett massiv ogräsrensning, uppsatta glas i växthuset (Guben) samt en "riktig" middag…länge sedan sist. Guben är utsjuk fortfarande, feber o helt slut i kroppen. Min höft blir bättre o bättre, kan röra mig *nästan* obehindrat, har bara lite svårt att lyfta benet…tur att man är "tik"!
Däremot har nacke o axlar fått sig en duvning idag o skallebank kom som ett brev på posten; *både* blåst o fysisk fostran på en o samma gång. Hettar i ansiktet, hoppas på sol o vind så det inte är feber här med!
Minstan däckade i sängen i em, tänkte att hon var trött efter storasysters utbrott inatt…jag är det iaf…men nu visade tempen på 39,8 grader! (Visst ska man dessutom lägga till lite på de digitala muntermometrarna?) Får se hur läget är imorgon, Mellis har examen men…kanske jag stannar hemma med Minstan så kan jag tänka igenom jobbet lite.
Vet inte vad jag ska säga imorgon…tacka ja, må dåligt o tjäna lite mer…eller tacka nej, må dåligt över de förlorade pengarna men slippa ångesten? 
Nä, fixa en balja te (skall intagas med ett par "POLLY - Summer Edition"…because I´m worth it!) för Gosten börjar om en kvart. Ha en trevlig kväll allahopa! 
Go'kväll på er tjejer. Ja här är det som vanligt. Och tur är väl det så att man känner sig hemma. 
Jag har varit uppe i stugan nästan hela dagen, grävt om landet och sått lite blommor. Sambon klippte gräset. Man kan ju inte kräva att han - gamla gubben - skall behöva ta itu med landet heller.. Ändå är han yngre än jag.
Nä, det är tur att man är ung o stark tjejer!
Ugglor fulla gården har jag just nu. Två ungar och en orolig förälder. Dessutom kom ekorren idag med sin illa unge på ryggen! Rena barnkammaren här hemma just nu. 
Ha en finfin kväll! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Å så fint stugan ligger.
~ mayolica ~