Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettandligt-shamanism
Läst 3815 ggr
Tuva-Lena
0

Månfas(-or)

Vet ni vad jag har kommit på? Låter kanske tokigt men det är alltid vid mörkermåne som allt elände ramlar över mig. Den sista veckan har vi haft mörkermåne, och det är under den tiden som alla omotiverade krav har kommit till mig i brevlådan. Skrikandes

Vid nymåne och fram till fullmåne mår jag toppen och allt går som på räls - eller inbillar jag mig? Eller sänder jag ut positiva energier just vid den tiden? Och sänder jag ut negativa energier när månen försvinner..? jag blir alltid lite påverkad av att månen försvinner faktiskt, lite deppig och känner saknad..

Vad tror ni om mina teorier..? Obestämd Är jag mångalen, fast åt andra hållet? Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Mirjami-78
0

Det kan ligga något i det du skriver……Tungan ute Alla är vi ju olika.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

chik
0

Tuva!!Jag tror o tycker mig känna att när Månen börjar visa sig så blir jag piggare o gladare o ser inte problemen som lika stora..

Så jag tror att du är på rätt spår…

Nu är det bara så att Månen inte är stark alla dagar.Så då gäller det att hålla kvar humöret.Phuuu

Lena.P är jag i verkliga livet.

MaMaMade
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm, har haft lite deppkänningar de senaste dagarna.

Bild från vår väg på väg hem från Vindelhållet.

[Jeremina]
0

Det du beskriver kan nog stämma även för mig Cool

Tuva-Lena
0

#3 Åhh vilken fin måne MaMa! Blir så glad av att se den! Glad

Ja, jag förstår inte dem som känner sig oroliga eller sover dåligt vid fullmåne. Då mår jag som bäst!? Men vi är alla olika förstås.. Kräfta som jag är så är jag ett "månbarn", kanske därför som jag är beroende av månen..? Obestämd

Branneli
0

Vilken mysig bild MaMade Glad

Min kompis har svårt med sömnen när det är fullmåne…

[Jeremina]
0

#6 Många blir kreativa då och jag är en av dem!

Tuva-Lena
0

Me too! Tungan ute Månskugga är mitt namn, vad heter du Jeremina..? Flört

[Jeremina]
0

Moonbeam….Månstråle Kyss

[Spanaren]
0

# 3 Wow vilken fin bild :-)

/kram Spanaren

MaMaMade
0

Augusti 2008 Glad

[Spanaren]
0

# 11 Två månar *gapskratt* läcker bild/ kram Spanaren

FelisLynx
0

Klart som 17 att man blir påverkad av månens krafter. Vi består ju av 70 % vatten i kroppen, tänk bara på ebb o flod… Vilken inverkan månen har på jordens vatten, varför inte även vårt. Hur sen det kan förklaras med fullmåne eller mörkmåne vet inte jag, men jag kan säga så pass mycket att det blir alltid en markant höjning av "udda" fall på akuten under dessa dagar. Stora blödninga, "speciella" personer som hör av sej osv… Har inte gjort statistik på dem, bara en känsla.

Tride
0

#11 två månar? Men det andra är ju ett rymdskepp. Syns tydligtFlört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Tuva-Lena
0

Ja men visst är det ett UFO! FörvånadTungan ute Har ni sett nåt sånt någon gång? Det har jag - och det var ENORMT! Sent en söndagkväll var jag ute med mina hundar. Gick uppåt skogen på en grusväg då jag helt plötsligt ser en enorm "skiva" ovanför mig. Det var i en intensivt grönvit färg och helt tyst låg det där en bit framför mig. Jag började springa mot det, för som jag uppfattade det så var det ca hundratalet meter bort bara. Helt plötsligt så rusar det iväg snabbt som vinden och helt ljudlöst - och befinner sig ca kilometern bort där det på nytt blir stannande. Precis som "dom" inte ville att jag skullle få studera det närmare. En otrolig upplevelse var det då .. Oskyldig

Tride
0

Jag vet att de finns. De pratar med mig ibland. Jo, jag är bara lite tokigCool

Tride.

Tuva-Lena
0

…men du, vad säger dom då? Mig ville dom inte prata med ju.. Foten i munnen

Jag såg samma enorma skiva en gång tilll några veckor senare. Jag vaknade mitt i natten och fick en ingivelse av att jag skulle gå o titta ut genom fönstret. När jag gjorde det så stod "skivan" mitt framför mig en bit bortanför huset. Det fanns gatlyktor bredvid, så för att kolla att det inte var en gatlykta som sken så kollade jag in en av dem. Men den här skivan eller ellipsen hade ett betydligt vitare sken, bnästan grönvitt den här gången också.

Jag var väl så trött så jag tänkte bara: Ja ha, var det ett sånt igen, och sen gick jag o la mig och somnade. Förvånad Va? Snacka om att bli dekadent! Skrattande

Tride
0

De pratar med bilder och visar hur fint det är på deras planet och hur de reser i rymden mm sådant. Intressant att se på.

Tride.

Tuva-Lena
0

#18 Tungan ute Kul att få göra deras bekantskap kan jag tro.. Flört

Tride
0

Jovars. FAst man blir ju lite udda i sk vanligt sällskap. Om man berättar att mina bästisar från rymden var o hälsade på häromsistens och de hade så intressanta saker att förtälja FörvånadSkrattande Fast jag går lös. Än så länge.Flört

Tride.

Mirjami-78
0

Här kommer en måne som jag lyckades fånga förra veckan…Nu är inte bilden det bästa för det var med mobilkamran jag "jagade" månenTungan ute

Tride
0

Hm. Måne eller Rymdskepp?

Tride.

Tuva-Lena
0

Tänkte just säga detsamma: Ett UFO till! Skrattande

Du Tride, som tur är så har synen på "galningar" ändrats de senaste åren. Nu är det fullt tillåtet att man är smågalen lite till mans o kvinns. Fortfarande finns det ändå små bastioner kvar i vårt avlånga land, där sånt inte ses med blida ögon - här t ex.. men du, det "skiter" vi väl i..? Flört ha ha..

Tride
0

Föralldel. ObestämdDet händer ju att vi kan få en o annan klapp på axeln.Kyss Typ "Vi gillar dig i alla fall" - "Hon är ju ofarlig" o sånt. FAst ofarlig????Skrikandes

Tride.

Mirjami-78
0

Jag hoppas alla fal att det var månen…..ObestämdFlört

Tride
0

Jovisst. Lev på hoppet bara, inget fel i det! Skrattande

Tride.

Mirjami-78
0

Ha ha ha Tride………Tungan uteFlört

Tride
0

Kyss

Tride.

Pagan
0

Idag är det nymåne (mörkermåne) och den går in i tvillingarna - luft tecken. Nymåne fram till första kvarteret är en bra tid att Göra upp kontrakt, skriva under avtal, ta nya kontakter, be om befordran, söka nytt jobb, starta ett bygge - alltså en väldigt aktiv och stark fas. Bra tid att lägga in en hög växel - att påbörja projekt. Vad man ska undvika nu under tvillingarnas inflytande närmaste två-tre dagarna är att: ha för många järn i elden, frisera sanningen och framförallt så ska vi se upp för bedragare. Det blir ju en balansgång då mellan faserna och fasorna.Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
0

Tack, Pagan.

Tride.

Tuva-Lena
0

Åh fy för den lede, jag som har så svårt för att hålla reda på sånt där! Nya projekt har jag mest hela tiden - hur gör man då? Tyst

Tack goa Pagan för tipsen - jag skall hålla mig i skinnet dom här dagarna..*my fingers are crossed* Flört

Du TRide, du får sätta dig i respekt. Visa vad du går för! Cool Fast å  andra sidan så är det nog på samma sätt här.. TystSkäms

mayolica
0

#0 Du är mångalenSkrattande så måste det vara hi hiFlört

Nej jag tror faktiskt att det är naturligt och helt normalt att vi påverkas av månen,många påverkas nog av månen utan att ens veta om det själva. Sen kan vi nog påverkas olika mycket och på lite olika sätt.

Ett par veckor innan fullmåne brukar jag kunna få väldigt mycket överskottsenergi,blr lätt rastlös och få svårare att sova. När det är fullmåne kan jag ligga vaken så gott som hela natten,även dom närmsta nätterna intill kan jag vara mycket vaken.

Men sen ett litet tag efter fullmånen blir jag offta jättetrött,orkar knappt hålla mej vaken när jag sitter och skriver. 

Jag har aldrig vetat om eller tänkt på det här förr,det var först när jag gick reikikurserna som jag fick lära sånt,

Jag har ju alltid haft tröttperioder och energiperioder med sömnlösa nätter utan att veta varför,när jag sen började kolla månens faser märkta jag att det stämde bra med mina trött och energiperioder. Allt känns då lmycket ättare när man hittar en förklaring till varför man ibland inte kan sova och ibland kan sova dygnet runt.

~ mayolica ~